نگاه

راهبرد مقابله با تهدیدات تحریم‌ها

هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول و قوه الهی، ما پیوندمان را روز به روز با مردم بیشتر خواهیم کرد و با حفظ انسجام دشمن شکن خود، جوانان مومن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.
محمد کرمی راد- با آغاز دور جدید فشارهای دشمن از ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری و خروج از برجام از سوی ترامپ، در حقیقت یک جنگ تمام عیار برعلیه جمهوری اسلامی ایران شروع شده‌است.

درمورد تحلیل‌ها، به سه گام و یا سطح تحلیل موضوع تقسیم بندی تحلیل یعنی از ۱۸اردیبهشت که خروج از برجام بوده‌است و ۱۵ مرداد ماه و گام بعدی ۱۸۰ روز دیگر خواهد بود.

در گام اول نود روز که با برگشت تحریم‌های اولیه یعنی بحث واردات فرش و فروش فلزات خام و نگهداری ریالی سرمایه داران ایرانی و در بخش تحریم خودرویی ایران که تحریم‌های ثانویه است، براساس زمانبندی ۱۵ مرداد ماه می‌باشد.

تحریم سوم در ۱۸۰ روزه مربوط به نفت شرکت ملی نفت ایران و نیز بانک مرکزی و سوئیف و در آبان ماه بازگشت افراد و تحریم‌ها خواهد بود.

اتفاقات اخیر در بازار و خرمشهر و آبادان و ... نشان می دهد دشمن دنبال آن است که این اقدامات را مصادره به مطلوب می‌کنند.

اظهارات ترامپ را ملاحظه می‌کنیم که چگونه جنگ روانی به راه انداخته و اعلام می‌دارد؛ ایران دیگر به خاورمیانه فکر نمی‌کند بلکه به معضلات داخلی خود می‌پردازد!

از سویی دیگر جنگ تویتری کاخ سفید بصورت علنی راه افتاده‌است و ضمن حمایت از اقدامات ضد انقلاب داخلی پرداخته است و اعلام می‌کنند که مردم ایران از این نظام خسته شده‌اند و...

منافقین و سلطنت طلبان نیز بنا به دستور ارباب، سال‌های متوالی است که در آشوب‌های داخلی سعی دارند نقش آفرینی کنند و صف مردم را از نظام جدا سازند.

در این بین بخوبی شاهد برخورد مردم با آن‌ها بودیم و بازاریان تهران و دیگران با هوشیاری کامل شرایط نامطلوب را آرام ساختند.

و اما جریانات تندروی سیاسی و خطی از جناح اصلاح طلبان از جمله شکوری راد و دیگر افراد سعی دارند تقصیر را گردن مقام معظم رهبری بیاندازند.

مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) دقیقاً این سه گام را بخوبی تشریح فرمودند و در روز شنبه هفته‌ گذشته در دانشگاه امام حسین(ع) نقشه راه ایران رادر مقابل توطئه‌ها ترسیم نموده و الزامات بی اثر ساختن توطئه دشمن را با حضور مردم خنثی دانستند و همچنین فرمودند؛ ایران یک نظام متکی بر آحاد مردم و ایمان و محبت و عواطف آنان است، به شکست تلاش‌های روسای جمهوری قبلی امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و افزودند: هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول و قوه الهی، ما پیوندمان را روز به روز با مردم بیشتر خواهیم کرد و با حفظ انسجام دشمن شکن خود، جوانان مومن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.

بزرگ‌ترین دلیل برای اقتدار ملت ایران، این است که یکی از سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قدرت‌های دنیا یعنی آمریکا، در چهل سال گذشته از هیچ تلاش و شرارتی برای مقابله با ملت ایران فروگذاری نکرده اما نتوانسته غلطی بکند و در مقابل، ملت ایران پیشرفته‌تر شده است.

https://shoma-weekly.ir/m5mSNp