نگاه

راهبردهای پس از انتخابات

این لبیک مردم به فراخوان نظام با هر انگیزه و هدفی و براساس هر انگیزه ثانوی سیاسی فی نفسه موجب شد نظام اسلامی تقویت شده و پروژه تحریم دشمن شکست بخورد واستراتژی دوقطبی سازی جامعه توسط بیگانگان خنثی گردد.
حمیدرضا ترقی-حضور بانشاط و گسترده مردم در پای صندوقهای رای به میزان 62درصد لبیک آنان به فراخوان نظام اسلامی و بهم زننده معادلات و نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی بود .

پاسخ لبیک مردم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در رابطه با انتخابات بر لزوم مشارکت حداکثری مردم تأکید و حتی از کسانی که با رهبری مشکل دارند نیز خواستند که بخاطر آبروی کشور و امنیت کشور و عزت ملی و حفظ ابهت نظام در برابر دشمنان رأی بدهند و در انتخابات شرکت کنند .

این راهبرد موجب شد 62درصد مردم ایران علی رغم مشکلات اقتصادی و کاستی های معیشتی و رکود کسب وکار و گرانی و بیکاری بی سابقه جوانانشان به امید تغییر و تحولی در کشور وحل این مشکلات بازهم وظیفه ملی و دینی خود را در انتخابات انجام و حجت را بر مسئولان تمام کنند .همین مسئله موجب شد بیش از یک میلیون نفر کسانی که تابحال در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده بودند در شمال تهران پای صندوقهای رأی بیایند و به لیست امید رای دهند.

این لبیک مردم به فراخوان نظام با هر انگیزه و هدفی و براساس هر انگیزه ثانوی سیاسی فی نفسه موجب شد نظام اسلامی تقویت شده و پروژه تحریم دشمن شکست بخورد واستراتژی دوقطبی سازی جامعه توسط بیگانگان خنثی گردد.

بنابر این چون مردم هم حضور یافتند و هم به نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان رأی دادند و هم لیستی رأی دادند باید از آنها تقدیر و تشکر کرد . در اینجا سطح بندی جامعه و یا اهانت به کسانی که بر خلاف نظر بعضی رأی داده اند کاملا اشتباه ناقض اهداف مهم رهبری است .

انتخابات نماد اقتدار مردم سالاری دینی

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مردم در مقطع کنونی را نشان از چهره درخشان و پر اقتدار مردم سالاری دینی در ایران دانستند که برای جهانیان عرضه شده و می تواند عظمت نظام اسلامی و پشتوانهء محکم آنرا به همه نشان دهد .

قطعا مردمی که خبرگان مجتهد را همراه نمایندگان مجلس بر گزیدند به لحاظ دینی وظیفه مردم سالاری خودرا انجام داده اند و به مجتهدین و روحانیون مورد تأیید شورای نگهبان و واجد شرایط رأی داده اند .

سپاس شایسته ملت

مقام معظم رهبری در پیام خود خطاب به مردم ایران بخاطر حضورشان در انتخابات ؛شایسته ترین نحوه سپاسگزاری مسئلین و منتخبین از مردم را خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی دانستند که در موارد زیر تحقق میابد:

1-ساده زیستی مسئولان

2-پاکدستی مسئولان اجرایی و تقنینی و قضائی در انجام وظیفه

3-حضور شایسته و پیوسته مسئولان و منتخبین در جایگاه و مسئولیت خود .

4-ترجیح منافع ملی بر خواسته های فردی و جناحی و منطقه ای.

5-ایستادگی شجاعانه مسئولان و منتخبین در برابر مداخلات بیگانگان

6-واکنش انقلابی مسئولان به نقشه های بدخواهان و خائنان .

7-برخورداری مسئولان از منش جهادی در اندیشه و عمل .

8- مسئولان کار را برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا انجام دهند و از این مسیر تخطی نکنند.

این نوع سپاسگزاری که مورد تاکید معظم له قرار گرفته حاکی از این راهبرد مهم است که فضای بعد از انتخابات چگونه باید باشد .

راهبرد پس از انتخابات

بر خلاف عده ای از منتخبین متوهم که پیروزی در تهران را پیروزی در کل کشورتصور کرده اند و در اولین مصاحبه های خود پس از رأی آوردن اهداف خود را اینگونه بیان کرده اند :

الف)-سیاسی کردن فضای کشور و حرکت بسوی روشهای مجلس ششمی ( سخنان دهدشتی در مجلس)

ب)- رفع حصر و محدودیت از سران فتنه ( سخنان مطهری و عارف)

ج)- ایجاد فضای باز و لیبرالسم فرهنگی در جامعه (مصاحبه خانم سلحشوری)

د)- توسعه روابط با غرب و اجرای برنامه برجام 2

این اهداف و برنامه ها همانطور که ملاحظه
می کنید در مقایسه با راهبرد های مقام معظم رهبری بسیار متفاوت و بعضا متضاد با راهبرد های معظم له است و نشان می دهد که جریان پیروز در انتخابات تهران به دنبال چه اهداف سیاسی است .

اما امام خامنه ای در پیام کوتاه ولی مهم خود بعداز انتخابات ضمن تشکر از مردم و مجریان و ناظرین انتخابات علاوه بر نکات فوق الذکر خطاب به مسئولان و منتخبین فرمودند:

هدف اساسی ؛ پیشرفت کشور است

این پیشرفت نباید صوری و منهای استقلال و عزت ملی باشد

پیشرفت به معنی حل شدن در هاضمه استکبار جهانی نیست

حفظ عزت و هویت ملی جز با پیشرفت همه جانبه و درونزا دست یافتنی نیست .

مجلس آینده در این باره وظیفه سنگینی بر عهده خواهد داشت .

باید نصاب پاسخگویی در برابر خدا و مردم را همگان در مجلس آینده مشاهده کنند. 9/12/94

طبق راهبرد های فوق ؛ تکلیف نمایندگان مجلس دهم روشن است که باید در برنامه ششم توسعه به سرفصل های مهم فوق پرداخته و زمینه قانونمند کردن و اجرایی شدن سیاستهای برنامه ششم و این موارد را در کشور توسط دولتمردان فراهم ساخته و مسیر دولت را ریل گذاری کنند.

بنابر این : کسانی که به دنبال پیشرفتی هستند که استقلال و عزت ملی را زیرپا می گذارد .

کسانی که دنبال هضم شدن اقتصاد کشور در سیاستها و برنامه های استکبار جهانی هستند

کسانی که بدنبال پیشرفت همه جانبه نبوده و
می خواهند روند برون زا و تکیه به بیرون را دنبال کنند

اینان برخلاف راهبردهای نظام می خواهند حرکت کنند و قطعا نمایندگان اصولگرای مجلس اجازه چنین انحرافی را در مسیر پیشرفت کشور نخواهند داد.

https://shoma-weekly.ir/eyfuAK