نگاه

رابطه ترور هسته ای با انتخابات

اگرچه طرح ترور دانشمندان هسته ای از مدتها قبل طراحی و روی میز آمریکاییها و انگلیسی ها و اسرائیلی ها بوده و مراحلی از آن عملیاتی گردیده است، ولی انتخاب زمان شهادت شهید احمدی روشن صرف نظر از سایر محاسبات مرتبط با پیشرفت هسته ای ایران، به زعم آنها برای جهت دادن به انتخابات بوده است

نصر عزیزی
سوق دادن انتخابات نهم مجلس به سمت فضای امنیتی یکی از زوایای برنامه دشمن است که با شهادت شهید احمدی روشن شروع شد. البته در این مرحله نیز با فرضیاتی که در نظر گرفته اند، ارزیابی را در ارتباط با دیگر عوامل تاثیرگذار تا برگزاری انتخابات خواهند داشت. تعقیب فضای امنیتی در شرایط انتخاباتی به دو منظور، اثرگذاری بر حضور مردم و میزان مشارکت و خروجی صندوقها بوده و از طرف دیگر اگر منظور اول نتیجه ندهد، پروژه التهاب سیاسی و شورش و اعتراض نظیر آنچه که در فتنه 88 اتفاق افتاد، عملیاتی شود.
اگرچه طرح ترور دانشمندان هسته ای از مدتها قبل طراحی و روی میز آمریکاییها و انگلیسی ها و اسرائیلی ها بوده و مراحلی از آن عملیاتی گردید، ولی انتخاب زمان شهادت شهید احمدی روشن صرف نظر از سایر محاسبات مرتبط با پیشرفت هسته ای ایران، به زعم آنها برای جهت دادن به انتخابات بوده است.
یکی از محاسبات دشمنان که در سالهای گذشته نیز سابقه داشته و روی آن بارها برنامه های تبلیغاتی خود را تنظیم نموده اند،درخواست از مردم ایران برای رأی دادن به اشخاص یا جریانهایی است که با ورود به مجلس نرمش از خود نشان داده و با اتخاذ مواضع توأم با ترس و تهدید و سازشکاری و به اصطلاح اصلاح طلبان تنش زدایی در سیاست خارجی راه را برای ارتباط با دشمنان فراهم و از مواضع قطعی و حتمی نظام اسلامی عقب نشینی نمایند.
با این محاسبه دشمنان خیال می کنند ترور دانشمند هسته ای در گرماگرم شرایط انتخاباتی در نوع انتخاب مردم تأثیرخواهد داشت. اگر این فرض از پیش فرض آنها درست باشد، به این معناست که آمریکاییها و بعضی از اروپائیها روی جریان فتنه آمریکایی در انتخابات اخیر تا حدودی حساب باز کرده اند و بعید نیست با سرپل های ارتباطی و بکارگیری فراریان ستادهای موسوی و کروبی و صحنه سازیهایی که ازماهها پیش توسط عناصر داخلی فتنه برای حضور و یا عدم حضور در انتخابات داشته اند برای ناامن سازی شرایط کشور برنامه های خویش را عملیاتی نمایند.
در این رابطه تردید نداریم که با علم به افزایش دشمنی های دشمنان و مقاومت شکننده و توأم با موفقیت های مردم ما در همه صحنه ها، غفلت از طراحی های آنها در انتخابات امری حتمی و یقینی است ولی نحوه و کیفیت اجرایی نمودن آنها متناسب با شرایط زمانی و تغییر و تحولات و رویدادهای کشور ما متفاوت است.
لذا با تجربه ای که از فتنه 88 در بخش پیش بینی ها موجود است، و قرائنی که از خروجی جمع بندی های جریان فتنه در بازیهای انتخاباتی وجود دارد، اولاً باید اطلاع رسانی لازم را به مردم داد و علاوه بر این مسئولین و دست اندرکاران امنیتی با پیگیری و نظارت دقیق اطلاعاتی بر فعل و انفعالات پیاده نظام دشمن، اقدامات لازم برای خنثی سازی توطئه های جدید انجام شود. فراموش نشود سیاستهای توأم با نفاق دست اندرکاران جریان فتنه در جهت گیریهای هم داشتن نامزد و نداشتن فهرست، پیروزی در حوزه های انتخاباتی و اعلام نداشتن نامزد، حضور فعال نامزدهای اصلاح طلبان، مشارکت در انتخابات و مشارکت پایین در رأی مردمی، امنیتی نمودن فضای انتخابات و شانه خالی نمودن از مسئولیت، شرط گذاشتن برای حضور و حضور بدون شرط و ... جملگی فرایندی است که نحوه و نوع ارتباط با بیگانگان را در خصوص انتخابات و حتی ترورهای انجام گرفته اثبات می نماید.

https://shoma-weekly.ir/xpXLuE