نگاه

رابطه اعتدال با جریان مؤمن انقلابی

اگر طیف‌های مرتبط با جریان اصولگرا ضمن اذعان به اشکالات موجودشان، بخش وسیعی از بار رسالت ایمانی وانقلابی را به دوش کشیده‌اند، چه دلیلی دارد که در زیر چتر اعتدال، افراطیون مرتبط با جریانهای فتنه با سوابق سیاه گذشته جایگزین آن‌ها شوند؟ آقای دکتر روحانی که ان شاءالله بر مشی اعتدال خود وفادار بوده و با همین دیدگاه و اینکه خادم ملت هستند، مورد تکریم و احترام جریان مؤمن انقلابی علیرغم بی‌مهری‌ها هستند، امتحان خود را به مردم عرضه نمایند.
نصر عزیزی- اگر بپذیریم عدالت با ایمان رابطه ظرف و مظروف متقابل دارند و به عنوان یک مبنا پذیرفته شوند، تعریف رابطه جریان مصداقی اعتدال با جریان ایمانی یعنی مؤمنان انقلابی آسانتر میشود. حال که بناست در فضای حکومت دینی گفتمان و ادعایمان هم دینی باشد و هم به اثبات آن بپردازیم، سؤال این است که دولت موسوم به شعار اعتدال با جریان مؤمن انقلابی چگونه رفتار کرده است؟ واقعیت این است که از ابتدای انقلاب اسلامی دو نوع بینش و تفکر، دو نوع رویکرد سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی در سرجمع همه جریانها و معدلگیری از آنها نسبت و رابطه خود را با انقلاب الهی اسلامی تنظیم نمودهاند. زمانی که از اصطلاح مؤمن انقلابی یاد میشود، تعریفاش این است که همه طیفهای معتقد و مقید با تمام وجود به اسلامیت نظام به جمهوریت حقیقی نظام، به احکام و ارزشهای الهی و عملی شدن آنها، به پدیده استکبار و دشمن جهانی به عنوان یک واقعیت، به جریان نفاق و نفوذیها به عنوان یک ابزار دشمن، به مصاف و رویارویی دامنهدار تاریخی و مستمر مردم استقلالطلب و آزادیخواه ایران از قید اسارتهای جهانی و به رهبری دینی آن اعتقاد دارند و به پای آن خون دادند و با خدا و رهبری دینی خود عهد بستهاند، این راه را ادامه دهند.

در مقابل و موازی با این جریان واقعیت دیگری اما تلخ وجود دارد که معدل طیفها و رویکردهای آنان توأم با مماشات و اما و اگر و سازشپذیری و رفاه طلبی و چشم دوزی به مال و منال بیتالمال و تلقی توهم دشمنی استکبار و مرعوب توپ و تشرهای دشمنان و همنوایی با تهاجم فرهنگی و تقید به نسبیت ارزشها و همنوایی با کدخدای جهان میباشد. این دو طیف هر اسمی که در سالهای گذشته داشته و اکنون دارند، که فشرده کنونی آن موسوم به اصولگرا و اصلاحطلب است با یک خطکشی مرتبط با شاخصهای مذکور میتوان تشخیص دادکه جریان مؤمن انقلابی چه کسانی هستند؟ به طور خلاصه این جریان‌‌ همان جریانی است که بار سنگین خطرات انقلاب را به دوش کشیده و خواهد کشید و هیچ منتی هم ندارد. در خصوص جریان اصلاحطلب از میان دهها موضوع انحرافی با خط اصیل انقلاب، فقط میتوان به نسبت شاخصهای اسلام آمریکایی طبق تعاریف امام راحل و فتنهبراندازی سال ۷۸ و فتنه کودتای سال ۸۸ اشاره نمود و این محک خوبی برای امتحان دولت اعتدال است که حداقل اگر ۳۰۰ نفر چهره شاخص رسانهای از این طیف که در این فتنهها و تحصن مجلس ششم فعال و بانی و طراح و عامل بودهاند، به نام مشخص شوند، با کمال تأسف مشاهده میشود در دولت اعتدال مسئولیتها به همه آنها سپرده شد و در مقابل افراد دلسوز و کاردان و با ایمان کنار زده شدند. اگر دولت اعتدال تلقیاش همین است همه رأی ۵۰ درصدی مردم به این دولت ناشی از اشتباه کاریهای آقای احمدینژاد بوده، این هم اشتباه بزرگی است که با چشم بستن به خدمات مثبت دولت نهم و دهم کارها و امور به افراطیونی سپرده شودکه در ۸ سال دولت دوم خردادیها و کارگزاران با «نه» بزرگ مردم مواجه شدهاند و این چه ربطی به مقوله اعتدال دارد؟ اگر طیفهای مرتبط با جریان اصولگرا ضمن اذعان به اشکالات موجودشان، بخش وسیعی از بار رسالت ایمانی وانقلابی را به دوش کشیدهاند، چه دلیلی دارد که در زیر چتر اعتدال، افراطیون مرتبط با جریانهای فتنه با سوابق سیاه گذشته جایگزین آنها شوند؟ آقای دکتر روحانی که ان شاءالله بر مشی اعتدال خود وفادار بوده و با همین دیدگاه و اینکه خادم ملت هستند، مورد تکریم و احترام جریان مؤمن انقلابی علیرغم بیمهریها هستند، امتحان خود را به مردم عرضه نمایند. انتظار این بود در اولین جلسه هیئت دولت آقای دکتر روحانی این مطالبه رهبری را در کنار سایرمطالبات مطرح و اجازه سوء استفاده بیشتر را به مرتبطین با جریانهای فتنه و افراطیون و خط سازش با دشمنان ندهند. آقای رئیس جمهور محترم یقین دارند این جریان مؤمن انقلابی است که در بحرانها او را یاری میکنند و میتوانند با اعتقاد، جهاد اقتصادی را توام با جهاد سازندگی به پیش ببرند و فضای آرام سیاسی را برای کار و تلاش فراهم سازند و مبارزه با نبردنرم رامدیریت نمایند و سپر بلاها در عرصههای دفاع مقدس باشند و بار آینده نظام را به دوش بکشند و خط سرخ شهادت را تضمین پیرویها قرار دهند و کماکان آمریکا و سایر دشمنان از این جریان میترسند. اعتقاد ما این است که اعتدال بدون امامت و بدون ایمان انقلابی و جهاد مجاهدان این عرصه، سرابی بیش نیست و جا دارد با توقف مدبرانه جلو ضررها گرفته شود.

https://shoma-weekly.ir/v8e5pu