نگاه

رأی رهبری

در ایام انتخابات شاهد تکرار یک جمله از سوی رئیس جمهور بودیم که؛ «امام و مقام معظم رهبری یک رأی داشتند و هیچ کس آن رأی را نمی‌دانست و کسی خود را منسوب به رهبری نکند».
علیرضا حقجو- در ایام انتخابات شاهد تکرار یک جمله از سوی رئیس جمهور بودیم که؛ «امام و مقام معظم رهبری یک رأی داشتند و هیچ کس آن رأی را نمیدانست و کسی خود را منسوب به رهبری نکند».

هر چند این مطلب امری بدیهی است که بارها امام راحل و مقام معظم رهبری بدان تأکید کردهاند پس چرا رئیس جمهور آن را تکرار میکند و متخلفین از آن را تهدید به برخورد مینماید؟

به نظر میرسد کلمه حق یراوبها الباطل است و این نیز دلیل دیگری بر عدم اعتماد رئیس جمهور به ولایت فقیه است و صلاحیت رئیس جمهور را زیر سؤال میبرد، زیرا اگر معتقد و ملتزم به ولایت مطلقه فقیه بودیم که در اصول مختلف قانون اساسی مانند اصل 57 و 110 نیز آمده است، چنین سخن مشمئز کنندهای بر زبان جاری نمیکردیم!

اولاً ولی فقیه میتواند رأی خود را آشکار کند مانند امام راحل که در انتخابات اول نظام و رفراندوم تعیین نظام فرمودند؛ نظر من جمهور اسلامی است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و به آن رأی دهید. هر چند فرمودند البته من یک رأی دارم و هر کس نخواست رأی دیگری دهد ولی نظر من این است. اگر رئیس جمهور آن موقع مسئولیت داشتند با امام(ره) برخورد میکردند؟!

تازه این شأن هدایتگری ولی فقیه است والا شأن ولایت مطلقه فقیه آن است که بگویند همه به جمهوری اسلامی رأی بدهند و هیچ کس حق تخلق ندارد و اگر این شئون را از ولی فقیه بگیریم چیزی باقی نمیماند! در حالی که به قرائت شما ولی فقیه در امر جنگ و صلح باید بگوید؛ من یک رأی دارم و نظرم دفاع در برابر متجاوز بعثی عراق یا پذیرش آتش بس میباشد ولی از مردم رأیگیری کنید و هر کس هر نظری داشت بگوید هر کدام بیشتر رأی آورد به همان عمل میکنیم؟! یا مقام معظم رهبری در بحث هستهای و مذاکره با آمریکا باید بگویند این نظر من است و من یک رأی بیشتر ندارم ملت هم رأی دهد.

هر چه بیشتر رأی آورد عمل شود؟! بر این سیاق احکام حکومتی و فرامین رهبری همه لغو میگردد! حتی در عزل و نصبها طبق نظر شما باید بفرمایند؛ نظر من فلان کس است، در ارتش و سپاه رأیگیری کنند هر نامزد فرماندهی که بیشتر رأی آورد منصوب شود! و همینگونه در مورد فقهای شورای نگهبان و رئیس قوه قضائیه!

از احکام شرعی و فتاوی ایشان و مراجع بگذریم که همه مقلدین مکلف به تبعیت هستند. اگر شما چنین اعتقادی داشتید چرا در دور اول ریاست جمهوری خویش آن را آشکار نساختید؟ آنجا که همه از بیانات مقام رهبری استنباط نمودند که گرایش ایشان رأی به شهادت و بر اساس همان گرایش به شما رأی دادند والا شما در نزد ملت شناخته شده نبودید تا میلیونها نفر به شما رأی دهند!

بله افرادی مثل بنی صدر مزورانه خود را منسوب به رهبری نشان دادند و هنگامی که از نزد امام بیرون آمد اعلام نامزدی نمود. فلذا 11 میلیون نفر به وی رأی دادند ولی این رفتار ملاک نیست کما اینکه امام در وصیتنامه خود سوگند خوردند که به بنیصدر رأی ندادند پس لازم نیست رهبری را تهدید نمائید که ایشان یک رأی بیشتر ندارد و آن هم مخفی است و کسی خود را منسوب به رهبری نکند والا برخورد نموده و کوچکترین اغماضی نخواهد شد.

خیر به نظر قاطبه ملت ایران که معتقد به ولایت مطلقه فقیه هستند و به قانون اساسی رأی داده و اعتقاد داشته و ملتزم هستند ولی فقیه می‌تواند ملت را هدایت و آگاه نماید می‌تواند فتوا دهد و مقلدین ایشان تبعیت نمایند، می‌توانند حکم کنند و همه حتی فقها و مراجع عظام مکلف به تبعیت هستند هرچند شخصاً یک رأی بیشتر ندارند. پس لطفاً این تهدیدات را نکنید که اعتبار خود را بیشتر می‌برید و به پرونده تخلفات شما از فرامین رهبری افزوده می‌گردد.


https://shoma-weekly.ir/keWbxa