نگاه

دیوار ساختگی میان ایران و دنیای اسلام

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که شیعه بارز‌ترین جلوه «اسلام سیاسی» است که به صورت ویژگی بارز مردم ایران در آمده است. از آنجا که دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به خصوصیات شیعه، به ویژه اعتقاد به مهدویت و پیروی از حماسه حسینی و عاشورا و الگوی حکومتی پیامبر (ص) و علی (ع) از پتانسیل و ظرفیت بالای قدرت نرم برخوردارند و در عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و مقاومت در راه هدف و آزادیخواهی الگو و سرمشق دیگران می‌شوند. لذا هدف دشمن از این دیوارکشی جلوگیری از گسترش اسلام سیاسی با قرائت انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیاست تا نگذارند این انقلاب و اسلام به دیگر کشورهای اسلامی سرایت کرده و موجب استقلال و آزادی آن‌ها گردیده و حکومتهای دست نشانده آمریکا و غرب سرنگون شوند و در نتیجه اقمار و پایگاههای استکبار جهانی در جهان اسلام تضعیف و نابود شود.
یکی از نکات مهم سخنان کوتاه ولی عمیق رهبر معظم انقلاب در دیدار با دستاندرکاران حج ۹۳ اعلام شعار «وحدت اسلامی» به عنوان سیاست رسمی و علنی جمهوری اسلامی در مقابل شگرد دشمنان مبنی بر «دیوار کشیدن میان ایران و دنیای اسلام» بود.

رهبر معظم انقلاب همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی را موظف به برچیدن این دیوار ساختگی نمودند. (۶/۸/۹۳)

علت دیوارکشی ساختگی

غرب بویژه آمریکا با رشد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی که علیرغم تحریمهای فلج کننده و فشارهای سیاسی و اقتصادی غیرقانونی و کم نظیر علیه کشورها بدست آمده است، میبیند که جمهوری اسلامی هر روز طرفدار بیشتری از دیروز پیدا کرده و جوامع بیشتری به راه او ایمان میآورند، نمونههایی از این حقیقت را میتوان در موارد زیر مشاهده کرد:

۱- بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه با درک و فهم اسلام سیاسی تبیین شده در ایران و فقه شیعه

۲- پیروزی جمهوری اسلامی در جبهههای جنگ سوریه، عراق و یمن

۳- ندای وحدت رهبر که در تداوم راه امام خمینی (ره) برای تمام مسلمانان جهان داده میشود

۴- پی بردن اکثر ملتها و کشورها به حقانیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بینالمللی

۵- شکست خوردن توطئههای تفرقهافکنانه دشمن در داخل و خارج کشور بین اقوام و مذاهب

۶- مهار قدرت فزاینده ایران در عرصه سیاسی منطقه و جهان

شیوههای دیوارکشی

غرب و در رأس آن آمریکا برای کشیدن این دیوار بین ایران و جهان اسلام و آزادیخواهان جهان شیوههای زیر را به کار برده است:

۱- اتخاذ استراتژی ایران هراسی در افکار عمومی جهان و منطقه

۲- تحریم اقتصادی فلج کننده برای تضعیف توان و قدرت مالی و اقتصادی ایران

۳- مشغولسازی مسئولان ایران به موضوعات فرعی، هستهای و حقوق بشر و تروریسم

۴- شیعه هراسی در تداوم اسلام هراسی و ایران هراسی با اهرم گروههای تکفیری، سلفی وهابی تروریست

۵- تلاش برای کشاندن ایران به جنگ خلیج فارس و ائتلاف ضد داعش و...

۶- ترساندن کشورهای اسلامی و منطقه از توان دفاعی ایران به ویژه دفاع موشکی

۷- تحریک و تشدید اختلافات مرزی جزایر سه گانه با کشورهای همسایه

۸- برانگیختن و فشار سیاسی بر کشورهای عربی و اسلامی برای عدم ارتباط با ایران یا سرد شدن روابطشان و برخورد با گروههایی که با ایران ارتباط دارند مثل حزب اسلامی آذربایجان و الوفاق بحرین

۹- قطع ماهوارههای انتقال دهنده شبکههای تلویزیونی ایران برای جهان

اهداف این دیوارکشی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که شیعه بارزترین جلوه «اسلام سیاسی» است که به صورت ویژگی بارز مردم ایران در آمده است. از آنجا که دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به خصوصیات شیعه، به ویژه اعتقاد به مهدویت و پیروی از حماسه حسینی و عاشورا و الگوی حکومتی پیامبر (ص) و علی (ع) از پتانسیل و ظرفیت بالای قدرت نرم برخوردارند و در عدالتطلبی و ظلمستیزی و استکبارستیزی و مقاومت در راه هدف و آزادیخواهی الگو و سرمشق دیگران میشوند. لذا هدف دشمن از این دیوارکشی جلوگیری از گسترش اسلام سیاسی با قرائت انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیاست تا نگذارند این انقلاب و اسلام به دیگر کشورهای اسلامی سرایت کرده و موجب استقلال و آزادی آنها گردیده و حکومتهای دست نشانده آمریکا و غرب سرنگون شوند و در نتیجه اقمار و پایگاههای استکبار جهانی در جهان اسلام تضعیف و نابود شود.

از طرف دیگر این اسلام سیاسی با برخورداری از مردمسالاری دینی، عدالت طلبی و رعایت حقوق واقعی انسانها و حفظ کرامت آنان و دور بودن از سلطه طبقه خاص ثروتمندان و باندهای قدرت و تأمین نیازهای معنوی و آرامش آحاد جامعه، لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده و این خطری است که فقط با سرکوب و جلوگیری از پیشرفت آن میتوان چند صباحی بر عمر حاکمیت لیبرال دموکراسی افزود.

راهکارهای خنثیسازی و برچیدن دیوار ساختگی

۱- فعالسازی رسانه ملی و دیگر رسانههای متعلق به جمهوری اسلامی و طرفدار آن در اقصی نقاط کشور و دنیا برای مقابله عالمانه و جاذب و با تکنیکهای جدید از اندیشه اسلام سیاسی تشیّع و تطبیق آن با اندیشه سیاسی
پیامبر
(ص) و پاسخگویی به شبهات مطروحه در افکار عمومی جهان نسبت به آن از طریق تبیین اقناعی و مستند.

۲- استفاده از رسانههای نوین و فضای سایبر به منظور ترویج و تبیین اسلام سیاسی شیعه و تبیین سیاستهای صلحجویانه و متعالی جمهوری اسلامی در جهت وحدت جهان اسلام و ارتباط شبکهای با فعالان و نخبگان فرهنگی و سیاسی جهان به منظور آگاهسازی و اقناع آنها از این طریق.

۳- گسترش دیپلماسی دولتی با استفاده از تمام ظرفیت انسانی دستگاههای دولتی و مجلس به منظور توجیه و تبیین توطئه دشمن و تقویت روابط با کشورهای اسلامی.

۴- توسعه و گسترش دیپلماسی عمومی غیردولتی (احزاب و NGO‌ها) به منظور تبیین اسلامهراسی و ایران هراسی دشمن و رفع این شبهه و اتهام در بین احزاب و گروههای مردمی کشورهای اسلامی و منطقه از طریق اجلاس احزاب و NGOهای منطقه و کشورهای اسلامی و تعامل با آنها بوسیله احزاب ایران.

۵- توسعه همکاریهای اقتصادی، فرهنگی و علمی بین ایران ودیگر کشورهای اسلامی و به موازات آن رفع شبهات و اقناع دیگر کشورها نسبت به عدم وارد بودن اتهام غرب به ایران

۶- استفاده از فرصت بزرگ حج برای تبلیغ این موضوع و توجیه دیگر مسلمانان جهان

۷- نشر و انتشار کتابهای مناسب و مفید به زبانهای گوناگون برای تنویر افکار عمومی و نشر آن در نمایشگاههای بینالمللی کتاب

۸- ساخت فیلمهای اسلامی مناسب از طریق صدا و سیما و بخش خصوصی اسلامی برای دوبله و ترجمه به زبانهای خارجی برای کشورهای اسلامی

یقیناً اگر این موارد توسط دولت و دستگاههای اجرایی و مسئول به سرانجام رسد، میتوان این دیوار ساختگی را تخریب کرد و اجازه نداد بین جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای اسلامی جدایی ایجاد شود.

https://shoma-weekly.ir/loMUNP