نگاه

دیدارهای مخفیانه با شهید نواب صفوی

در مقطع توفیقات نهضت ملی شدن صنعت نفت که آقای کاشانی و مصدق در صدر بودند به نسبت، قدرتی هم که پیدا کرده بودیم، فشار آوردیم که اینجا کشوری اسلامی است که مشروب‌خوری در آن حرام است و جلوی آن بایستی گرفته شود، این فشارها ادامه داشت تا جایی که ما توانستیم پیاله‌فروشی را غیرقانونی کنیم...در مقابله با مشروب‌فروشی، ریش تراشیدن و بدحجابی و ... کارهای زیادی کردیم.
جواد مقصودی- ما با فدائیان اسلام رفت و آمد و دوستی داشتیم. البته در گروه شیعیان، هدف ما هم کمک به ایجاد حکومت اسلامی بود؛ ولی ما کارهای فرهنگی میکردیم و فدائیان بیشتر کارهای عملیاتی انجام می دادند. موقعی که شهید نواب صفوی در دولاب و در حال اختفا به سر می برد، من و شهید حاج صادق امانی به محل حضور ایشان میرفتیم. خانه محقری بود و حوض کوچکی هم داشت. در حیاط مینشستیم و ایشان مسائلی را بیان میکردند، حرف این بود که چگونه باید با یک رژیم ضد دین و مروج فساد، مقابله کرد.

البته هدف ما در گروه شیعیان به دستگرفتن حکومت اسلامی «از راه قانونی» بود و در اساسنامه هم این مطلب آورده شده بود. مثلا پیش از آن در مقطع توفیقات نهضت ملی شدن صنعت نفت که آقای کاشانی و مصدق در صدر بودند به نسبت، قدرتی هم که پیدا کرده بودیم، فشار آوردیم که اینجا کشوری اسلامی است که مشروبخوری در آن حرام است و جلوی آن بایستی گرفته شود، این فشارها ادامه داشت تا جایی که ما توانستیم پیالهفروشی را غیرقانونی کنیم...در مقابله با مشروبفروشی، ریش تراشیدن و بدحجابی و ... کارهای زیادی کردیم.

https://shoma-weekly.ir/7l6qqt