نگاه

دکترین آمریکا و خطر جدی برای ملت‌ها

دکترین آمریکا بر مبنای آن است که هرکس با ما نیست دشمن ماست‌ و حامی تروریست است. تسلط بر منابع حیاتی جهان و تسلط بر کشورهای ضعیف به ‌ویژه در مناطق راهبردی جهان و نفی حق حاکمیت ملت ها یکی از راهبردهای اصلی آمریکاست. آمریکا و متحدانش همواره منافع ملت‌ها را در مسلخ منافع نظام سرمایه‌داری قربانی می‌کنند
حسین انواری- مقام معظم رهبری، آمریکا را یک رژیم بحرانساز و بحران زیست عنوان نمودند. شبکه مافیای قدرت در داخل آمریکا از بحران هایی که در سراسر جهان اتفاق میافتد، ارتزاق میکند. روح حاکم بر امنیت ملی آمریکا مبتنی بر تثبیت و تحکیم سلطه آمریکا به جامعه جهانی است آمریکا همواره تلاش میکند اداره حکومت های جهانی را تابع خود قرار دهد. بهره برداری از منافع جهان منسجم هماهنگ بدون توجه به قوای انسانی و رفاه و آسایش ملتها از اهداف همه سیاست های آمریکاست.

دکترین آمریکا

دکترین آمریکا بر مبنای آن است که هرکس با ما نیست دشمن ماست و حامی تروریست است. تسلط بر منابع حیاتی جهان و تسلط بر کشورهای ضعیف به ویژه در مناطق راهبردی جهان و نفی حق حاکمیت ملت ها یکی از راهبردهای اصلی آمریکاست. آمریکا و متحدانش همواره منافع ملتها را در مسلخ منافع نظام سرمایهداری قربانی میکنند و خواستهها و زورگوییهای خود را در تمامی زمینههای خودخواهانه و مستکبرانه و ناسازگار با منطق با اقدامات عوامفریبانه و همچنین متهم ساختن مخالفان خود به تروریسم، ناقض حقوق بشر، اخلال در صلح و امنیت جهانی و سوءاستفاده ظاهری از ارزشهای انسانی با هدف توسعه سلطه جهانی خود همواره ادامه میدهد. آمریکا با اینکه بیشترین بودجه نظامی را دارد و عظیمترین قدرت اتمی دنیا و مخوفترین سلاحهای کشتارجمعی و تسلیحات تخریبی و پرشمارترین زرادخانههای موشکی با کلاهک اتمی دارد ولی با هر وسیلهای تلاش میکند از دسترسی کشورهای مستقل و غیر تابع خود و قدرت دفاعی و ممانعت از دستیابی به تکنولوژی پیشرفته جلوگیری کند.

آمریکا جهت تثبیت سلطه جهانی خود با به راه انداختن اجتماعات علیه دولتها توسط نیروها و جریانات داخلی تجزیهطلب و خشونتطلب قومی از یک طرف و از سوی دیگر با ایجاد تنگناهای اقتصادی و تحریمهای فنی و اقتصادی و فرهنگی که فراتر از قدرت و نظارت حکومتها هستند حکومتها را تحتفشار قرار میدهد و تلاش میکند حرکتهای مخملی و کودتاهای رنگی را ایجاد کند.

امروزه قدرت سیاسی آمریکا بر اساس خودخواهیهای طمعورزانه توسط آن، رشد و گسترش مفاسد اخلاقی، بیعدالتی، تضاد طبقاتی و استثمار ملتهای ضعیف بهشدت در حال افول است.

عقلانیت منفعت طلبانه منبعث از اومانیسم و سکولاریسم تمدن غرب با بیداری ملتها و نهضتهای مردمی و الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی، آمریکا را از یکهتازی بازداشته و جاهلیت مدرن را دستخوش اغتشاش و رسوایی در سطح جهان نموده است.

راهبردهای بیثباتسازی در کشورها

راهبردهای بیثباتسازی در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، عراق و همچنین در کشورهای آفریقایی و اخیراً هم در اوکراین قربانی همین سیاست است. طمعورزی دشمن در به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی به دنبال توسعه یاس و ناامیدی و القائات شبههناک به مردم به ویژه با بهرهبرداری از فضای مجازی تا آنجایی که توان دارد و رسانههای صوتی یا تصویری تلاش میکند این یاس و ناامیدی را گسترش دهد. آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی شیوخ حاکم عربی خواهان بیثباتی در سراسر مرزهای شرقی ایران اسلامی است.

توجه به پشتصحنه وقایع که حکایت از توطئههای برنامهریزیشده است میبایست با وقایع هوشیارانه برخورد کرد و اسیر وسوسههای شیطانی نظام سلطه نشد.

https://shoma-weekly.ir/32cGC9