نگاه

دو چالش فراروی نظام جمهوری اسلامی (1)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهم وراهبردی خود در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) پس از تبیین بنای سیاسی‌ای که معظم له مبتنی بر شریعت اسلامی در ایران تأسیس نمودند و تأکید نمودند جدول (پازل) این نظام مردمی مبتنی بر شریعت اسلامی باید مرور کامل شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهم وراهبردی خود در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) پس از تبیین بنای سیاسیای که معظم له مبتنی بر شریعت اسلامی در ایران تأسیس نمودند و تأکید نمودند جدول (پازل) این نظام مردمی مبتنی بر شریعت اسلامی باید مرور کامل شود.

بخشهای خالی جدول نظام

معظم له فرمودند: پر شدن جدولهای اجتماعی و تاریخی این کار بزرگ نظام اسلامی به همت من و شما بستگی دارد. ما چقدر آگاهی نشان بدهیم، ما چقدر آن خط روشن را مراعات کنیم و در آن خط روشن حرکت بکنیم.

این ملت نشان داده است ادامه این راه ممکن است و خانههای خالی (در این پازل) پر خواهد شد.

این خانههای خالی عبارت از:

1-اقتصاد اسلامی و مقاومتی

2-عدالت اجتماعی

3-مدیریت اسلامی

4-سبک زندگی اسلامی

5-دولتسازی اسلامی

6-جامعهسازی اسلامی

7-سیاست خارجی مبتنی بر ایدئولوژی

8-فرهنگ عمومی اسلامی

9-اسلامی شدن دانشگاهها

10-نحوه فساد زدایی از دستگاههای اجرایی و قضائی

چالش بیرونی؛ مزاحمتهای آمریکا

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین چالش بیرونی نظام جمهوری اسلامی به سنگاندازی و مزاحمتهای آمریکا اشاره کرده و نقشه کار آمریکا را اینگونه افشا میکند.

1-تقسیم کشورهای دنیا به: الف) کشورهای گوش به فرمان ب) کشورهای مستقلی که باید با آنها مدارا کرد ج) کشورهای نافرمان که زیربار آمریکا نمیروند و به او باج نمیدهند و دلیری نشان میدهند و گستاخی میکنند.

2-از کشورهای سرسپرده به شرط سواری دادن و دوشیده شدن و تابع بودن حمایت میکند.

3-با کشورهای مستقل مدارا میکند تا وقتی که فرصتی پیدا کند و از پشت به آنها خنجر بزند مثل اروپا

4-با کشورهایی که زیر بار آمریکا نمیروند و نافرمانی میکنند از هیچ اقدامی فروگذار نمیکند مگر اینکه نتوانند کاری انجام دهند. کودتا راه میاندازند، مردم را به خیابانها میکشانند. با استفاده از 30 یا 40 درصد مخالفین در این حکومتها انقلاب رنگی راه میاندازند. گروههای تروریست رادر آن کشورها فعال میکنند و نخبگان آن کشور را ترور میکنند. در رأس حکومتها اختلاف ایجاد میکنند. حاکمیت دوگانه در آن کشورها ایجاد میکنند. اعتقادات و اعتماد مردم را به حکومتها تضعیف میکنند.

البته دشمنان انقلاب اسلامی از کودتای نظامی، حمایت از فتنهگران و کشاندن مردم به خیابانها، مقابله با انتخابات، ایجاد شکاف و این قبیل کارها را انجام دادند ولی بحمداله موفق نشدند چون ملت مؤمن بود و بیدار.

چالشهای درونی

رهبر معظم انقلاب اسلامی چالشهای درونی نظام جمهوری اسلامی ایران را اینگونه برشمردند.

1-سرگرم شدن به اختلافات در داخل کشور

2-سرگرم کردن ما به اختلافات فرعی و اختلافات سطحی

3-در مقابل هم قرار دادن نیروهای انقلاب و بوجود آوردن تعارض

4-غافل کردن جامعه از مسائل اصلی و از خطوط اصلی

5-از دست دادن انسجام ملت

6-دچار شدن جامعه به تنبلی و بی روحیهگی

7-دچار شدن جامعه به کم کاری و یأس و ناامیدی

8 - القاء تصور اینکه (ما نمیتوانیم و تا حالا نتوانستیم)

رهبر معظم انقلاب پس از احصاء چالشهای درونی و تأکید بر اینکه با عزم ملی و مدیریت جهادی میتوانیم این چالشها و گرهها را باز کنیم. ازجوانان ونخبگان و فضلا خواستند که این چالشها را مورد بررسی قرار داده و برای حل هر کدام از آنها برنامهریزی و چارهاندیشی نمایند.

ادامه در شماره آینده

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی :

خود را ملزم به بیداری در صحنه نبرد نرم میدانیم

محمد علی امانی قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا به هیچ یک از مفاد توافق پایبند نیست.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت، افزود: ملت ما به آمریکا بی اعتماد است و دلایل این بی اعتمادی به بیش از نیم قرن تجاوز به حقوق ملت ایران از کودتای 28 مرداد تا کنون برمیگردد.

امانی اظهار داشت: در حالی که آژانس مرتب اعلام میکند ایران به تعهدات خود عمل کرده است، آمریکاییها هنوز به تعهدات خود عمل نکردهاند و حاضر نیستند تحریم را بردارند.

به نقطه اول گفتگو برگشتیم

وی بااشاره به سخنان ظریف که گفت ما حرکتشان را غیرعادلانه، غیر واقعی، خلاف حقوق بینالملل و خارج از چارچوب ان پی تی میدانیم، تصریح کرد: پس از 5 دور گفتگو به نقطه اول برگشتیم نقطه اول این بود که نمیشود به طرف غربی اعتماد کرد.

تقدیر از ایستادگی تیم هسته ای کشور

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: این اوضاع نشان میدهد که زیادهخواهیهای طرف غربی ادامه دارد و این واقعاً مایه تأسف است. البته کوتاه نیامدن تیم هسته ای ایران هم مایه خوشبختی است و باید از این ایستادگی تشکر کرد. ما قبلاً هم هشدار داده بودیم نگارش متن وقتی است که دو طرف در مورد کلمه به کلمه مفاهیم مورد نظر توافق دارند. اکنون گفته میشود، متن بیش از کلمه پرانتز دارد و هنوز نمیتوانیم بگوییم متن مشترکی وجود دارد. تنها اشتراکی که وجود دارد این است که مذاکرات ادامه یابد! تا کی معلوم نیست؟

مذاکرات هستهای بخشی از نبرد در حوزه دیپلماسی است

وی با اشاره به حادثه دردناک هفتم تیر در سال 60 که منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) شد، گفت: بر روی میز آمریکاییها ازابتدای انقلاب دو گزینه وجود داشته است:جنگ سخت و جنگ نرم. ما از اول انقلاب دچار فتنه، فشار غرب به ملت ایران به ویژه از طرف آمریکاییها بودهایم. مذاکرات هستهای بخشی از این نبرد در حوزه دیپلماسی است. امیدوارم سرداران ما در این مبارزه حماسه رزمندگان اسلام در جنگ سخت و حماسه مردم ایران در جنگ نرم را تجدید کنند.

امانی با اشاره به اینکه تا موقعی که آمریکاییها جنگ نرم را در دستور کار دارند. ما دچار فتنه هستیم، خاطر نشان کرد: فتنه منافقین، فتنه لیبرالها، فتنه منافقین جدید همه در امتداد هم قرار دارند فقط تاکتیکها و تکنیکهای آنها تغییر یافته است.

کسانی که می خواهند فتنه را فراموش کنند رویکرد شاه سلطان حسینی دارند

وی افزود: کسانی که با ترفندهای نخنما میخواهند فتنه سال 88 را فراموش کنند در حالی که کارگردانان آن هنوز روی موضع خود هستند به امر مهم امنیت و اقتدار ملی یک رویکرد شاه سلطان حسینی دارند به همین دلیل مقام معظم رهبری در موقعیتهای مختلف همین مواضع اخیر خود در مرقد مطهر حضرت امام به بازخوانی فتنه سال 88 پرداختند. این بازخوانیها برای آن است که سران فتنه در غرب و کارگردانان آنها در صدد بازتولید فتنه هستند.

امانی با اظهار تأسف برخی موضعگیریها در داخل در مورد موسوی وکروبی اظهار داشت: اگر موسوی و کروبی محاکمه شوند قطعاً حکم آنها بسیار سنگینتر از حصر خواهد بود. این حکم را هم نخبگان کشور و هم مردم در قیام تاریخی 9 دی صادر کردند. منتهی نظام از باب تسامح آنها رادر حصر به عنوان یک اقدام تأمینی نگه داشته است. اینکه برخی خیال کنند توطئه آمریکا در جنگ نرم علیه ملت ایران خاتمه یافته است این نوعی غفلت است و اگر هم از روی همگرایی با دشمن این حرفها را میزنند باید بدانند فریادهای آسمانکوب و قوی که در 9 دی سال 88 ملت ایران در تهران و سراسر کشور سردادند شامل آنها هم خواهد بود.

موتلفه خود را ملزم به بیداری در صحنه نبرد با فتنه میداند

وی با اشاره به سفر اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به قم و ملاقات با مراجع عظام تقلید بیان داشت: در این ملاقاتها مراجع عظام تقلید به حفظ هوشیاری در برابر فتنه ، جنگ نرم ، مسائل فرهنگی و اقتصادی تاکیداتی داشتند و موتلفه خود را ملزم به بیداری در صحنه نبرد با فتنه و سایر صحنههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی میداند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحرکات داعش در عراق اظهار داشت: نقشه تجزیه عراق توسط صهیونیستها درحمله آمریکا به بغداد قبلاً طراحی و در حین حمله عملیاتی شد. صهیونیستها طراحی کرده بودند عراق به سه منطقه یا سه کشور سنینشین، کردنشین و شیعهنشین تقسیم شود.

باید در برابر توطئه در عراق ایستاد

وی افزود: این تجزیه را مقدمه بروز مسائل امنیتی در ایران و ترکیه و تجزیه ایران و ترکیه میدانستند اما با پدیده داعش. اکنون بحث این است که در بغداد حکومت شیعی برقرار نباشد و عتبات عالیات هم با شرارت وهابیها و تکفیریها ویران شود و عراق عملاً به دو منطقه تحت نفوذ کردها و حکومت داعش که بخشی در سوریه را هم در بر میگیرد، تبدیل شود. این نهایت شرارت و توطئه است که باید در برابر آن ایستاد.

امانی با اشاره به تحولات عراق گفت: امروز با فتوای مرجعیت و قیام جوانان عراق و همگرایی با علمای اهل سنت فرصتی پدید آمده است تا بقایای حزب بعث و تتمه آنها در ارتش تصفیه شود و یک جریان مردمی در ارتش و در کنار آن بسیج نظامی مردمی پدید آید. این رویکرد عراق را در برابر تجاوزات نظامی دشمنان در هر شکل بیمه میکند.

شیعه، سنی و کردها در برابر داعش قرار دارند

وی با اشاره به اعدام برخی از علمای اهل سنت در موصل توسط تروریستها گفت: امروز علمای اهل سنت که نمیخواهند ننگ آموزه های ضددینی و ضد قرآنی داعش را بپذیرند بسیارند و گاهی آنها مظلومتر از علمای شیعه در عراق واقع شدهاند.قتل عام مردم موصل به دلیل ایستادگی آنها در برابر تکفیریها تأسفبار است لذا شیعه و سنی و کردها در برابر داعش قرار دارند و بزودی کشور خود را از لوث وجود تکفیریهای تروریست پاکسازی خواهند کرد.

دولت به مسئولیتهای قانونی خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مواضع وزیر کشور در پیش از خطبههای نماز جمعه تهران را مهم دانست و افزود: موضوع مواد مخدر درکشورمان که کیان خانواده و نسل ما را تهدید میکند فوقالعاده مهم است. باید از دولت بخواهیم در این مورد به مسئولیتهای قانونی خود عمل کند.

وی ادامه داد: این شوخی نیست، 3هزار و 75 نفر در مقابله با قاچاقچیان شهید شدهاند و 12 هزار نفر جانباز شدهاند اما هنوز پدیده زشت قاچاق مواد مخدر در کشور وجود دارد.

امانی تاکید کرد: روزانه دهها نفر در اثر استعمال مواد مخدرکشته میشوند. دولت در این باب مسئولیتهای مهم و کلیدی دارد همه باید کمک کنیم دولت درعمل به این وظایف و مسئولیتها توفیق پیدا کند.

وی در پایان از ملاقات رئیس جمهور محترم با رقبای انتخاباتی تجلیل و تقدیر کرد و برخورداری همه مسلمانان را از توفیقات خاص ماه مبارک رمضان از خداوند قادر متعال مسئلت نمود.

https://shoma-weekly.ir/EicDh7