نگاه

دو مرگ مشکوک در یک نگاه

هر چه به روزهای گرم وداغ ایام انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر شویم تنور فتنه‌ها ودروغ پردازی‌ها وشایعه پراکنی‌ها دشمنان قسم خورده ملت ایران هم داغ‌تر خواهد شد و ذهن ملت را به آشفتگی خواهند کشاند، هنوز فتنه سال ۸۸ و بحران سازی‌های ساختگی آن به فراموشی سپرده نشده است وخیابان‌های تهران بصیرت ملت ما در مقابله با امواج فتنه‌ها را از یاد نبرده است. بجاست تا در این ایام به مرور فتنه‌ها وتوطئه‌های سازمان یافته علیه آرامش روانی مورد نیاز جامعه برای حضور هر چه پرشور‌تر در پای صندوق‌های رأی بپردازیم تا مانع تکرار دوباره آن‌ها شویم.
نرگس قدیری- به قتل رساندن پرستاری که کاملا اتفاقی ودر پی تماسی تلفنی در باره پرونده پزشکی عروس ملکه انگلیس اطلاعاتی را به شبکه ایی رادیویی در استرالیا داده بود نشان داد که سیستم مخوف دربار انگلیس ودولت انگلستان، علی رغم تمام ادعاهایی که دربوق وکرنا می‌کند و در زمینه حقوق بشر گوش فلک را کر کرده است، چقدربی رحمانه یک اشتباه سهوی را با یک قتل پاسخ می‌گوید. تصور کنید اگر این جنایت سازمان یافته دولتی در ایران اتفاق می‌افتاد می‌شود پیش بینی کرد که چنین خبری می‌توانست به تی‌تر اول روزنامه‌ها ورسانه‌های غربی برای مدت‌ها تبدیل شده وایران را مورد تهاجم قرار دهد وفریاد دفاع از حقوق بشر آن‌ها را به گوش فلک برساند.
نمونه این برخورد دو گانه را در برخورد شبکه بی‌بی سی با پرونده مرگ ستار بهشتی می‌توان مقایسه کرد مجرمی که به اتّهام «اقدام علیه امنیّت ملی از طریق فعالیت در شبکهٔ اجتماعی و فیس بوک» دستگیر شده وبنا به نظریه پزشکی قانونی به علت شوک روانی وبدون دخالت دیگران فوت می‌کند. از ابتدای این پرونده برخی رسانه‌های اپوزیسیون، همراه با گروهی از رسانه‌های افراطی قصد داشتند با سیاسی کردن موضوع، روند رسیدگی قضایی را بی‌اعتبار جلوه دهند.
از زمان بر خاستن طوفان دروغ‌پردازی غرب بر روی این مسئله که هر روزه هزاران برابر آن در هر جای دنیا می‌افتد و بازی کردن برخی از افراد دو چهره در داخل کشور در این جریان، مجلس، قوه قضائیه ونیروی انتظامی به چالش کشیده شده وبه تلاطم دچار می‌شوند ورئیس پلیس «فتا» برکنار می‌شود وعده دیگری نیز در این زمینه دستگیر می‌شوند در حالی که رد پای دشمن در این پرونده سازی کاملا آشکار است، شبکه‌هایی که آقای محسنی اژه‌ای نیز کاملا هوشمندانه و طبق مستندات با اشاره به موضوع انتشار نامه شکایت ستار بهشتی در سایت کلمه می‌گویند: «این احتمال وجود دارد که جریان ضد انقلاب قبل و یا بعد از بازداشت ستار بهشتی اقدامی انجام داده باشد که از مرگ و یا زنده بودن او استفاده کنند. ساعات مخابره خبر، بعضی از ارتباطات در فضای مجازی و نامه منتشر شده از جمله قرائن این احتمال هستند.»
اما این مستندات وتلاشهای صورت گرفته شده نیز هیچ تاثیری در دستگاههای دروغ‌پرداز انگلیسی نداشت و این بنگاه همواره بر طبل حقوق بشر کوفته وبا تیتر‌های مختلف و به راه انداختن جنگ روانی حکومت ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کند تیترهایی از جمله:
•    مادر ستار بهشتی: فرزندم را کشته‌اند
•    اعتراض زندانیان سیاسی به تبعید «شاهد آثار شکنجه» ستار بهشتی
•    نگرانی عفو بین الملل از «احتمال زیاد» مرگ ستار بهشتی در اثر شکنجه
•    جسد ستار بهشتی بدون حضور خانواده در بهشت زهرای تهران غسل داده و سپس کفن پیچ به خانواده‌اش تحویل شد.
•    مادر آقای بهشتی: کفن فرزندم «خونی بوده است.»
•    گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی از رو به رو شدن با «قاتلان» پسرش خبر داده است. وی در این مصاحبه گفته است که به دلیل آنکه ماموران امنیتی حکم بازداشت دخترش را داشته‌اند، مجبور شده است که رضایت بدهد.
•     «درخواست بین‌المللی برای تحقیق درباره مرگ ستار بهشتی».
•     «آمریکا خواهان روشن شدن چگونگی «قتل» ستار بهشتی شد».
•    نگرانی عفو بین الملل از «احتمال زیاد» مرگ ستار بهشتی در اثر شکنجه.
•     «مادر ستار بهشتی: قاتلان را نشانم دادند و با تهدید رضایت گرفتند»
•    سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه (۹ نوامبر) ضمن اشاره به این‌که «این وبلاگ‌نویس ۳۵ ساله، گناهی جز بیان عقیدهٔ سیاسی خود، مرتکب نشده بود» از مسئولان جمهوری اسلامی خواست چگونگی این قتل را بررسی کنند.
•    سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای گفت که گزارشهای رسیده حکایت از آن دارند که ستار بهشتی، وبلاگ نویس فوت شده در حین بازجویی در زندان، بر اثر شکنجه کشته شده‌است و از دولت ایران خواست که در این خصوص تحقیق کند.
وصد‌ها خبر و تحلیلی که همچون جویی از خبائث می‌کوشد تا چهره درخشان نظام اسلامی ایران را آلوده سازد. این جو سازی‌ها وتب وتاب داخلی برای نشان دادن حقایق موضوع به بازی‌ای شباهت دارد که هیچ‌گاه قصد پایان یافتن ندارد در حالی که در مرگ پرستار بی‌نوایی که در دام تقلید صدای دو مجری رادیویی گرفتار می‌آیدوبه تصور اینکه ملکه انگلیس وپرنس چالز در پشت خط بوده وجزئیات پرونده پزشکی عروس باردار ملکه انگلیس را در پای تلفن اعلام می‌کند تا این نوه ملکه قبل از تولد باعث قتل یک انسان بی‌گناه شود قابل مقایسه نیست اما در این پرونده مدعیان حقوق بشر با به قتل رساندن این زن که مادر دو کودک است خیلی راحت از کنار مسئله گذشته و «اسکاتلند یارد» با گفتن چند جمله اعلام می‌دارد که «این پرستار خودکشی کرده واین پرونده مختومه شده است» وهیچ مسئول رسمی وغیر رسمی نیز در این زمینه توضیحی نمی‌دهد ورگ غیرت هیچ سازمان حقوق بشری نیز به جنبش در نمی‌آید.
نکته مهم در بررسی این دو موضوع که از لحاظ ماهیت جرم قیاس مع الفارق است ودر یک سو وبلاگ نویسی قرار دارد که در فضای مجازی به جنگ ونبرد با حاکمیت ملی ما برخواسته وامنیت ملی ایران را بازیچه ترک تازی‌های خود قرار داده و با توطئه گران ودشمنان این ملت هم آوا شده است را با اعلام حال عروس ملکه انگلیس در پای تلفن اصلا نمی‌توان مقایسه کرد اما می‌بینیم که دولت انگلیس که با چنین عمل سهوی‌ای از سوی یک پرستار فرمان قتل او را صادر می‌کند وبه راحتی پرونده آن را مختومه اعلام می‌کند، برای مرگ یک مجرم در ایران چه سازماندهی‌ای کرده وچگونه سیستم حاکمه ما را به چالش وجنبش وا می‌دارد.
منظور از بررسی ومقایسه این دو پرونده این نیست که به کم وکیف چنین وقایعی بپردازیم ویا خباثت اثبات شده امریکا وانگلیس ودستگاههای حقوق بشری آنان که حد اقل در حافظه تاریخی ملت ما اظهر من الشمس است را دوباره مرور کنیم بلکه مقصود هوشیاری برای روزهای مهم وسرنوشت سازی است که در پیش رو داریم وهر چه به روزهای گرم وداغ ایام انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر شویم تنور فتنه‌ها ودروغ پردازی‌ها وشایعه پراکنی‌ها دشمنان قسم خورده ملت ایران هم داغ‌تر خواهد شد و ذهن ملت را به آشفتگی خواهند کشاند، هنوز فتنه سال ۸۸ و بحران سازی‌های ساختگی آن به فراموشی سپرده نشده است وخیابان‌های تهران بصیرت ملت ما در مقابله با امواج فتنه‌ها را از یاد نبرده است.
بجاست تا در این ایام به مرور فتنه‌ها وتوطئه‌های سازمان یافته علیه آرامش روانی مورد نیاز جامعه برای حضور هر چه پرشور‌تر در پای صندوق‌های رأی بپردازیم تا مانع تکرار دوباره آن‌ها شویم.

https://shoma-weekly.ir/uczSHG