نگاه

دو اراده معارض در جهان اسلام

سخنان ولی امر مسلمین جهان در جمع مسئولان کشور سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از جهان اسلام در سالروز میلاد با سعادت نبی اکرم( ص) و امام صادق (ع) پرده از یک استراتژی خطرناک دشمن دیرینه جهان اسلام یعنی مثلث شوم (آمریکا – انگلیس – اسرائیل)برداشت
حمید رضا ترقی- سخنان ولی امر مسلمین جهان در جمع مسئولان کشور سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از جهان اسلام در سالروز میلاد با سعادت نبی اکرم( ص) و امام صادق (ع) پرده از یک استراتژی خطرناک دشمن دیرینه جهان اسلام یعنی مثلث شوم (آمریکا انگلیس اسرائیل)برداشت .

تفرقه و اختلاف در جهان اسلام از دو ریشه داخلی و خارجی نشأت میگیرد که ریشه خارجی آن یعنی توطئه شرحی آمریکاییها عبارت است از:
دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی، تحریک ملتها و اقوام در جهان اسلام، دفاع از حکومتهای لائیک و سکولار و نامشروع، شایعه سازی و شبهه افکنی، جلوگیری از آشنایی مسلمین نسبت به یکدیگر، بزرگ
نمایی اختلافات، نشر کتب تفرقه افکنانه، حمایت از افراد مسئلهدار و حمایت از گروههای مسئلهدارو افراطی .

اگر تفرقه را به معنی پراکندگی، واگرایی و دور شدن اجزای یک مجموعه از یکدیگر بدانیم، تفرقه و جدایی سیاسی مسلمانان بسیار خطرناک است. دشمنان اسلام و مخالفان عزت و قدرت مسلمین همواره در صدد ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان بوده اند. در سالهای اخیر به ویژه بعد از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ و طرح نظم نوین جهانی به وسیله آمریکا، تفرقه و اختلاف در جهان اسلام در صدر استراتژی خارجی آمریکا برای غارت مسلمین بوده است. اساساً یکی از راههای سلطه مستکبران در طول تاریخ و به بردگی کشاندن ملتها، ایجاد تفرقه و اختلاف بین آنها بوده است.
اگر به تاریخ گذشته جهان اسلام به ویژه دو قرن اخیر با دقت بنگریم در خواهیم یافت از زمانی که پای سلطه گران عالم به کشورهای اسلامی باز شد، تفرقه و تشتت در جهان اسلام شدت گرفت. آنها در پی زیاده خواهی
های نامشروع آمده بودندو چاره کار را تجزیه جهان اسلام به دولتهای کوچک و دامن زدن به اختلافات جغرافیایی، قومی و مذهبی یافتند. این گونه که معلوم است، قدرتهای بیگانه به ویژه آمریکا به این آسانی دست از سر مسلمین بر نخواهند داشت. زیرا "امروزه بهانههای آمریکا و همپیمانانش که از لشکر کشی به مناطق استراتژیک جهان اسلام با هدف ممانعت از پیشرفت کشورهای اسلامی و عارض کردن فقر بر مسلمانان و ایجاد انشقاق و اختلاف میان کشورهای اسلامی اجرا میشود، سیاست انگلیس در "تفرقه بیانداز و حکومت کن” - و این بار توسط آمریکا- همچنان کارایی خود را حفظ کرده است.”
تفرقه و اختلاف میان بخش
هایی از امت مسلمان، بیماری خطرناکی است که بیشترین سرایت آن در سالهای اخیر توسط آمریکاییها صورت گرفت. توطئههای دشمنان اسلام به ویژه آمریکای قداره بند در دوره اخیر شدت یافته و در فلسطین، در لبنان، در عراق، در پاکستان وافغانستان، این توطئهها کارگر شد و بخشی از مردم یک کشور مسلمان، در برابر بخشی دیگر به جنگ و ستیز برخاستند و خون یکدیگر را ریختند. در همه این حوادث تلخ و مصیبت بار، نشانههای توطئه آشکار آمریکا و انگلیس و اسرائیل به وضوح دیه میشودکه نمونه های این تفرقه افکنی عبارتند از:

تاسیس و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در قلب جهان اسلام توسط انگلیسی ها، ایجاد اختلافات مرزی بین هند و پاکستان و کشمیر، فرقه سازی های ضد اسلامی مثل بابیت و بهائیت ووهابیت و...شیعه انگلیسی و اسلام آمریکاییایجاد گروههای افراطی مثل طالبان القاعده داعش ودهها گروه دیگر با الفاظ اسلامی، منحرف کردن انقلاب های با انگیزه اسلامی در کشور های عربی،تشدید اختلافات بین اهل سنت و شیعه از طرق فوق الذکر،جداسازی بحرین از ایران و پی ریزی اختلاف بین ایران و امارات در مورد جزایر سه گانه

دامن زدن به افکار تجزیه طلبانه در کردستان بلوچستان خوزستان آذربایجان و....

ایجاد رابطه و همکاری بین ترکیه و عربستان و قطر و امارات و..با دشمن اسلام یعنی اسرائیل

ایجاد شکاف بین کشورهای عربی و اسلامی با ایران انقلابی

اراده وحدت در منطقه

امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامیکه تا آخرین روزهای حیات با برکت خودش دل به وحدت مسلمانان در مواجه با دشمنان دین خدا به ویژه آمریکا داده بود که خود در این راه توفیقات زیادی کسب کرده بود میفرمود: "نقشههای قدرتهای بزرگ و وابستگان آنها در کشورهای اسلامی این است

که این قشرهای مسلم را که خدای تبارک و تعالی بین آنها اخوت ایجاد کرده است و مومنین را به نام اخوان یاد فرموده است از هم جدا کنند و به اسم ملت ترک ملت کرد، ملت عرب، ملت فارس از هم جدا کنند بلکه با هم دشمن کنند و این درست بر خلاف مسیر اسلام و مسیر قرآن کریم است. تمام مسلمین با هم برادرند و برابرند و هیچ یک از آنها از دیگری جدا نیستند و هم آنها زیر پرچم اسلام و پرچم توحید باید باشند. اینهایی که با اسم ملیت و گروه گرایی و ملی گرایی بین مسلمین تفرقه میاندازند، اینها لشکرهای شیطان و کمک کارهای به قدرتهای بزرگ و مخالفین با قرآن کریم هستند.”

وحدت اسلامی، آرزوی همه صالحان و دلسوزان پیش قراولانی چون سیدجمالالدین اسدآبادی، شیخ شلتوت، اقبال لاهوری، حضرت آیت الله العظمی بروجردی و در راس همه آنها امام خمینی (ره) و در حال حاضر مقام معظم رهبری بوده است؛ که شعار اتحاد، تقریب، همبستگی، وحدت و انسجام را برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام انتخاب کرده بودند. تمام تلاش این بود که این بلای خانمان سوز را از جهان اسلام و از سد راه پیشرفت و ترقی و برادری مسلمانان بردارند.

امام خمینی (ره) درراستای نزدیک کردن کشورهای اسلامی به هم فرمودند: "الان بر روسای اسلام، بر سلاطین اسلام، بر روسای جمهور اسلام، تکلیف است که این اختلافات جزیی موسمی را کنار بگذارند.” زیرا "اگر حکومت کنندگان کشورهای اسلامی نماینده مردم با ایمان و مجری احکام اسلامی بودند، اختلافات جزیی را کنار میگذاشتند، دست از خرابکاری و تفرقه اندازی بر میداشتند و متحد میشدند و واحد میبودند در آن صورت مشتی یهودی بدبخت که عمال آمریکا و انگلیس و اجانب اند، نمیتوانستند این کارها را بکنند هر چند آمریکا و انگلیس پشتیبان آنها باشند. این از بیعرضگی کسانی است که بر مردم مسلمان حکومت میکنند.”

مقام معظم رهبری فرمودند: به نظر ما مهمترین آمادگی امروز، عبارت است از اتّحاد بین مسلمین. برحذر باشند مسلمانها از ایجاد اختلاف؛ فرقی نمیکند، همه فِرَق، شیعه و سنّی ندارد. همه فِرَق اسلامی باید سعی کنند در اینکه اختلافات فکری خودشان را در زیر مشترکات فراوانی که وجود دارد، مورد اغماض قرار بدهند و از آن اغماض کنند. وجود مقدّس پیامبر اعظم، نقطه کانونیِ توجّه محبّتها و علائق آحاد ملّتهای مسلمان است. همه عشق میورزند به پیغمبر؛ این نقطه کانونی است، این نقطه اصلی است. قرآن محلّ توجّه و اعتقاد همه مسلمانان است؛ کعبه شریف همینجور؛ چقدر مشترکات بین مسلمانها زیاد است! این مشترکات را مورد توجّه قرار بدهند؛ عوامل دشمنان را، عوامل استکبار را در منطقه بشناسند. متأسّفانه آن دشمنِ صریح، میآید میگوید «شماها با هم دشمنید، این کشور تهدید شما است»، یعنی شما دشمن آنها هستید، آنها هم دشمن شما هستند! او دشمن است که این حرف را میزند، خب واضح است؛ آنهایی که میشنوند حرف او را -[آنها] که در ظاهرِ اسلامی و با نام اسلامی دارند زندگی میکنند و حکومت میکنند- چرا باید از او قبول کنند؟ چرا باید حرف او را تصدیق کنند؟ چرا باید ممشای بعضی از دولتهای منطقه، متأسّفانه ممشای پیروی از دشمنان صریح اسلام و دشمنان صریح امّت اسلامی باشد.

اراده وحدت در منطقه تا کنون : 1 )30 کنفرانس وحدت تشکیل داده .2)جبهه مقاومت اسلامی را برای دفاع از کشورهای اسلامی بویژه فلسطین تشکیل داده .3)برای وحدت گروههای اسلامی در افغانستان. 4) عراق .5) لبنان و پاکستان تلاش کرده. 6)با سنی آمریکایی وشیعه انگلیسی مقابله کرده. 7) راهپیمایی اربعین را سامان داده. 8) از اهانت به بزرگان فرق اسلامی جلو گیری کرده. 9) وحدت را به مهمترین استراتژی در سیاست خارجی قرار داده. 10) فیلم محمد رسول الله را ساخته و....

از مسلمانان سنی و شیعه در برابر تروریستها و متجاوزین حمایت کرده و پرچم صلح و دوستی را برافراشته است .

https://shoma-weekly.ir/sN0Dro