نگاه

دل‌های فروتن؛ نفس‌های قانع

دنیا آن‌ها را به اسارت فرا می‌خواند ولی آنان جان خود را آزاد کردند و چشم خودشان را از آنچه غیر خدا بود، پوشیده داشتند. دل آن‌ها فروتن بود نفس آن‌ها قانع بود، خشمشان فرونشسته بود و از خصلت‌های ناپسند به دور بودند و همواره لبخند رضایت بر لبان شاکرشان مشهود بود.
حسین انواری- حزب مؤتلفه اسلامی که همراه با آغاز نهضت حضرت امام خمینی (ره) و به دست مبارک ایشان پایهگذاری شد، از سال 1341 تا پیروزی انقلاب به مدت شانزده سال با لبیک به ندای حضرت امام (ره) و با فداکاری و ایثار و اخلاص مؤمنین آگاه، بصیر و ولایتپذیر در تبعیت کامل از رهبر کبیر انقلاب اسلامی با محوریت مردم و صیانت از ارزشهای اسلامی در صحنه سیاسی و اجتماعی با حضور مؤثر خودشان نقشآفرین بودهاند.

جوانان موتلفه جریان مقاومت در برابر استکبار را فریاد کردند

جوانان موتلفه اسلامی در همان زمان با اعتقاد بر این موضوع که در نظام هستی، حق پیروز است و باطل نابود شدنی و پیروزی و رستگاری و قدرت را هم در کسب رضایت خداوند در همه احوال و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی خود در اندیشه و عمل میدانستند. جوانان موتلفه اسلامی در سالهای آغازین نهضت حضرت امام (ره) در دوره سیاه و رعبآور و نکبتبار رژیم ستمشاهی در جهت مبارزه با ظلم با قصد کسب رضایت خداوند قیام نمودند و با جهاد و از خود گذشتن و عزم راسخ، جریان مقاومت در برابر استکبار را فریاد کردند و وفاداری خود را به امام و نهضت امام صادقانه و از روی اخلاص اثبات نمودند.

نور امید در دلهای افسرده ملت

گفتنی است حادثه بیست و ششم خرداد نشانه عمیق اعتقاد دینی و منشأ یک حرکت مردمی در کشور گردید. در دورهای که رژیم پهلوی تلاش در تزریق بیتفاوتی و ظلمپذیری و زدودن هویت دینی مردم داشت و زندگی دینی مردم را مورد تهاجم و تعدی قرار داده بود. شهادت مجاهدان اسلام در بیست و ششم خرداد، نور امید در دلهای افسرده ملت دمید و موجب آگاهی مردم و انسجام و افزایش مقاومت آنها در برابر ظلم گویان و ظالمان زمان گردید. شهدا زندهاند و الگوی ایثار و مقاومتاند.

الگویی برای آینده نهضت اسلامی امام

فرزندان مکتب حضرت امام (ره) در بیست و ششم خرداد در کلاس مبارزه با طاغوت و رواج فرهنگ مقاومت و ستیز با ارتجاع پیروز میدان مبارزه شدند و الگویی شدند برای آینده نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره). دلیران سرافراز جبهه مبارزه با طاغوت در بیست و ششم خرداد شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی، نیک نژاد آنچنان با خدای خودشان پیمان بسته بودند که دشمن و رژیم شاهنشاهی نتوانست آنها را با حربه تطمیع و تهدید به سوی باطل خود جذب بکند. این سرداران جبهه مقاومت رفتارشان با فروتنی همراه بود. دنیا آنها را به اسارت فرا میخواند ولی آنان جان خود را آزاد کردند و چشم خودشان را از آنچه غیر خدا بود، پوشیده داشتند. دل آنها فروتن بود نفس آنها قانع بود، خشمشان فرونشسته بود و از خصلتهای ناپسند به دور بودند و همواره لبخند رضایت بر لبان شاکرشان مشهود بود. شبها با خوف از غفلتی که خودشان میپنداشتند در پناه قرآن و انس با قرآن و مناجات شبانه مشغول بودند و موقع روز انسانهای بردبار و پرهیزکار و از احسان و مهربانی و رحمت خداوند شادمان بودند. از خداوند درخواست میکنیم که همه ما را قدردان شهیدان بگرداند و مقامشان را متعالی و دعایشان را در حق ما مستجاب نمایند. انشاء الله

* نایب رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/X5a3pn