نگاه

دلایل مخالفت با موتلفه

واقعیت این است که درک ماهیت بعضی از مخالفتها با موتلفه اسلامی، همان سنخ مخالفتها با افراد حزب اللهی و حاضران نگهبان هوشیار در صحنه هستند که تا پای جان در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم مانده‌اند.
نصر عزیزی
قسمت چهارم

در ادامه دلایل مطرح شده در شماره‌های قبل به بخش دیگری از آنها پرداخته می‌شود:
17- اخلاق مداری حزب؛ تفاوت حزب اخلاق مدار با غیر آن در این است که در میدان بازی سیاست بسیاری از تقیدها و اعتقادات و محدودیت‌ها اجازه بازی مطلوب را به چنین حزبی نمی‌دهد. شاید بسیاری توقع دارند موتلفه اسلامی در همه امور دخالت نماید و یا موضعگیری و یا فعالیت و یا عدم موضعگیری داشته باشد. اگر بنا باشد در جبهه‌ای اخلاق رعایت شود و یا حاکم و ساری باشد، در جبهه مقابل معنای مخالفت یا کمبود اطلاعات، یا تحلیل نادرست و یا مخالفت با این روش و منش است.
18- گستره ارتباطات حزب ؛ معنی این موضوع حضور همه جانبه و تلاش برای بسط و توسعه ارتباط مؤثر می‌باشد و آن هم از نوع ارتباطی که برخی فکر می‌کنند جایی برای رقابت و حضور سیاسی ندارند در حالی که توسعه طبیعی ارتباطات موتلفه اسلامی برای اثبات و معرفی توأم با فایده خود است نه نفی دیگران.
19-تحلیل‌های سیاسی حزب؛ بعضی از مخالفتها با موتلفه اسلامی به دلیل محتوا و تأثیر تحلیل‌های حزب است. تحلیل‌هایی که بر عقل جمعی و مشورت و تبادل نظر استوار است. جناب آقای عسگراولادی یک درس را از امام راحل در بدو تأسیس موتلفه اسلامی نقل کرده‌اند و آن اینکه سعی کنید در جمع‌تان اکثریت اقلیت را قانع کنند نه ساکت، لذا اگر سیاسیون و دموکراسی‌طلب‌ها به این مبانی نظری که ریشه فقهی و دینی داشته، توجه نمایند، این شیوه مبنای ماندگاری و پایداری یک جمع همگرا است و خداوند به کارشان برکت می‌دهد. بنابر این در ریشه‌یابی باید توجه داشت یکی از پایه‌های تحلیل‌های حزب همین نکته مهم و مؤثر است که با خوی و روحیه تک روی و خود‌محوری و فردگرایی و استکبار درونی در تضاد است.
20- منش مردم دارای حزب؛ بعضی از مخالفین از بدو پیروزی انقلاب تا کنون، پایگاه مردمی موتلفه اسلامی را با دید منفی به پایگاه بین بازاریان و آن هم از نوع پولدارانش عامدانه و غیرعامدانه تلقی و تبلیغ کردند. در حالی که با نیات شیطانی از یک طرف حضور حزب را در همه اقشار نفی می‌کردند و از طرف دیگر با نگاه راهبردی جنگ نرم، بنا داشتند بازاریان اصیل و خدوم را از مردم و جامعه جدا کنند و البته مسائل دیگری نیز هست که در این بحث نمی‌گنجد. ذکر این نکته ضروری است که موتلفه اسلامی در طول 17 سال انتشار نشریه شما با پرهیز از بسیاری رانت‌ها و پول‌های حرام امکان تبدیل این هفته نامه را به روزنامه نداشته است.
21- سلامت مالی موتلفه اسلامی؛ در عرف حزب‌داری و کار تشکیلاتی سلامت مالی و پرهیز از هزینه‌های شبهه ناک و حرام، پدیده‌ای عجیب و غریب است. حال که موتلفه در بیش از نیم قرن گذشته به این عهد دینی و اعتقادی و اخلاقی پایبند بوده، برای مخالفان سخت است که این شیوه در میدان رقابت هم حفظ شود و هم توأم با موفقیت باشد.دلیل راهبردی‌اش این است که نظام دینی و ولایی چنین رویکردی را از احزاب انتظار دارد و تحقق این رویکرد در موتلفه اسلامی یعنی همنوایی و همگرایی با نظام جمهوری اسلامی.
22- گزینش مثبت در عضوگیری حزب؛ هر نوع گزینشی با اهداف مرتبط با آن معیار و چارچوب و ضابطه دارد. معیارهای گزینشی عضویت در حزب علاوه بر بعضی ویژگیهای ضروری که مستلزم کار تشکیلاتی هستند، همان معیارهای انقلاب اسلامی و نگاه نظام به افراد حزب اللهی است. واقعیت این است که درک ماهیت بعضی از مخالفتها با موتلفه اسلامی، همان سنخ مخالفتها با افراد حزب اللهی و حاضران نگهبان هوشیار در صحنه هستند که تا پای جان در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم مانده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/vwTxY3