نگاه

دلایل لزوم تحول در مجلس آینده

با توجه به شرایط کنونی و عملکرد مجلس دهم و مسیری که برای تعالی کشور در پیش داریم و مقاومت حداکثری در برابر زیاده خواهی دشمنان ،ضروری به نظر می رسد که مجلس یازدهم مجلسی متفاوت از مجلس فعلی باید شکل بگیرید.

محسن قناعت- اکنون که در سال پایانی مجلس شورای اسلامی هستیم و انتخابات دوره یازدهم نزدیک است،کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد.دولت یازدهم سالهای پایاتی خود را سپری میکند و تفکر و ایده اداره کشور با تشکیل دولت سیزدهم تغییر جدی خواهدکرد و اکثریت مردم از نحوه اداره فعلی رضایت ندارند.از طرفی تغییرات در قوه قضائیه انجام شده و با جدیدت بیشتری با موضوع فساد برخورد می شود.دشمنان قسم خورده ایرانی اسلامی فشارهای خود بر مردم شریفمان را افزایش داده و برجام هم با شکست مواجه شده است.مشکلات اقصادی در سالهای اخیر سیر صعودی داشته و مردم هم برنامه ای ریشه ای برای حل مشکلات را از مسئولین و مجلس شاهد نیستند.دولت هم دراین خصوص تدبیری نداشته و فقط به امیدهای کاذب بسنده کرده است.حلقه مقاومت د رمنطقه با محوریت ایران مستحکمتر شده است.بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری تدوین شد و سرفصل های چهل سال دوم انقلاب هم تبیین فرمودند و ...

حال دردوره دهم بابررسی عملکرد مجلس شورای اسلامی در شرایط حساس فعلی متوجه می شویم ایجاد تغییرات اساسی در مجلس دور آتی غیرقابل انکار است.از نقاط ضعف مجلس دوره دهم می توان به

1_ ضعف در نظارت و قانونگذاری

2_عدم کارآیی لازم کمیسیون های موجود در مجلس در حل مشکلات اساسی کشور و نداشتن خروجی مطلوب

3_نگاه صرفا سیاسی به برخی مسائل مهم و عدم رویکرد اقتصادی در مجلس

4_عدم توجه به برخی از اصل های مهم قانون اساسی

5_عدم توجه لازم به موضوع تحقیق و تفحص نسبت به ادوار گذشته

6_عدم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در برخی مسائل کلان کشور

7_عدم رعایت شئونات نمایندگی مجلی در برخی از برخوردها ازجمله موضوع عکس سلفی با خانم موگرینی و .....

8_عدم توجه مطلوب به مطالبات مردم باتوجه به آمار نطق های نمایندگان در مجلس که دغدغه مندی به مطالبت مردمی در آن چندان دیده نمی شود.

9_عدم اشراف برخی نمایندگان به حداقل های وظائف نمایندگان مجلس شورای اسلامی

10_عدم توجه به حل ریشه ای مشکلات اساسی مردم از جمله اقتصاد

11_بررسی و تصویب برخی لوایح بدون توجه به نظر آحاد جامعه و اقناع مردم از جمله fatf،پالرمو و ....

12_رهاشدن برخی مسائل مهم از جمله سوال از رئیس جمهور که تا کنون بدون پاسخ رها شده است

و...

حال با توجه به شرایط کنونی و عملکرد مجلس دهم و مسیری که برای تعالی کشور در پیش داریم و مقاومت حداکثری در برابر زیاده خواهی دشمنان ،ضروری به نظر می رسد که مجلس یازدهم مجلسی متفاوت از مجلس فعلی باید شکل بگیرید.

امیدواریم مردم عزیزمان برای پیگیری مطالبات خود و بصیرتی که بارها و بارها به منصه ظهور رسانده اند و با درنظر داشتن شاخص های مد نظر مقام معظم رهبری نمایندگانی متدین،کارآمد،دلسوز،شجاع،انقلابی،دارای وجدان سیاسی،جوان و متخصص و ... را انتخاب نمایند تا زمینه ایجاد یک مجلس مطالبه گر واقعی مهیا شود.

https://shoma-weekly.ir/ks0UWV