نگاه

دفاع مقتدرانه با دست خالی

ایستادگی 8 ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس و 35 ساله او در دوران پس از پیروزی انقلاب در برابر تهاجم گسترده نظامی دشمنان و غرب به شخصیت‌ها و نخبگان و ملتهای آزادیخواه جهان اثبات کرد که: «دفاع مقتدرانه با دست خالی» شعاری افسانه‌ای نیست بلکه حقیقتی است که در ایران به واقعیت پیوسته است.
حمید رضا ترقی-دفاع مقدس نشان داد میتوان با عزم راسخ و توکل به خدا در مقابل زورگویی و توقعات بی جای قدرتها ایستاد. (مقام معظم رهبری 2/7/93)

ایستادگی 8 ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس و 35 ساله او در دوران پس از پیروزی انقلاب در برابر تهاجم گسترده نظامی دشمنان و غرب به شخصیتها و نخبگان و ملتهای آزادیخواه جهان اثبات کرد که: «دفاع مقتدرانه با دست خالی» شعاری افسانهای نیست بلکه حقیقتی است که در ایران به واقعیت پیوسته است.

در دوران دفاع مقدس صدام به کمک دهها کشور دنیا علیه ملت ایران و انقلاب نوپای جمهوری اسلامی وارد جنگ شد.

آمریکا چهار عملیات استانچ، یعنی تلاش دیپلماتیک برای شناسایی مبادی ورود سلاح و جلوگیری از آنان

عملیات مالی، برای تأمین نیازهای مالی عراق از طریق شرکتهای آمریکایی

عملیات اطلاعاتی؛ قرار دادن اطلاعات نظامی مورد نیاز عراق از ایران

و عملیات ضد ایرانی در سازمانهای بینالمللی را برای محکومیت ایران در آن سازمانها دنبال میکرد.

شوروی سابق بخش عمده نیاز صدام به سلاح و جنگافزار را تأمین کرد.

اروپا به ویژه فرانسه و آلمان بادادن هواپیماهای سوپراتاندارد و موشکهای لیزری به بمباران مردم ایران کمک کردند.

کشورهای ایتالیا و بلژیک موشکهای پیشرفته ضدزره و توپخانه دوربرد عراق را تأمین کردند. کشورهای عربی به ویژه عربستان، مصر، مراکش، سودان، سومالی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظر مالی و نیروی انسانی با فروش نفت عراق را کمک کردند.

برزیل و آرژانتین به صدام اسلحه دادند، اما در مقابل همه اینها ایران و ملت ایران و رزمندگان دلیر ما ایستادند در حالی که واقعاً دست خالی بودند.

آبادان را واقعاً با دست خالی نجات دادند و خرمشهر نیز همچنین آزاد شد. هر کس با حساب معمولی تجهیزات ایران و عراق را در زمان جنگ مقایسه کند بر اساس محاسبات علمی و نظامی امکان پیروزی برای ایران را صفر میدانست ولی ملت ایران و رزمندگان مخلص و با انگیزه آن با استعانت از خداوند و اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) و فاطمه زهرا(س) و به یاد کربلای حسین دشمن را با تمام برتریهای تجهیزاتی و تسلیحاتیاش شکست دادند و کمر او را شکستند و همه حامیان او را شرمنده ساختند، آنچنان شرمندهای که خودشان برای نابودی صدام بسیج شدند و ائتلاف علیه صدام را تشکیل دادند!

آیا اگر در دوران جنگ کسی ادعا میکرد که روزی تمام کشورهایی که از صدام حمایت میکنند علیه او بسیج خواهند شد و او را خواهند کشت؟ کسی باور میکرد؟

رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نظامی دفاع مقدس فرمودند: جبهه گسترده نظامی متشکل از غرب و شرق و کشورهای وابسته آنها در منطقه درمقابل جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحمیلی تشکیل شد و آنها میخواستند نظام اسلامی را تضعیف و در نهایت سرنگون کنند. ولی ایستادگی ملت و رزمندگان آن در طول هشت سال دفاع، اثبات کرد که میشود در برابر دشمن با دست خالی ولی قلبی سرشار از ایمان و اعتقاد به خدا و حقانیت نظام اسلامی ایستاد.

درس امروز

امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت نسلهای معتقد و آرمانگرای بعدی نه تنها دستش خالی نیست بلکه دستش از بهترین و قویترین و پیشرفتهترین تجهیزات دفاعی و نظامی و علمی و تکنولوژی پر است و هر دشمنی نگاه چپ به نظام اسلامی داشته باشد کیفرش را به سرعت خواهد دید.

و این توانایی و قدرت سهمگین امروز نظام اسلامی مرهون دوران ایستادگی و مقاومت در جنگ است.

امروز نیز که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران آغاز شده و تمام انرژی و توان دیپلماسی و نظامیاش را برای ایران هراسی و از کار انداختن چرخهای اقتصادی و تکنولوژی این کشور به کمک گرفته است، باز میبینیم که ملت ایران با نشاطتر از گذشته و برخوردار از روحیهای قوی در مقابل دشمن به مقابله پرداخته و پیروزی انشاءالله از آن اوست.

تئوری دفاع مقتدرانه با دست خالی،
جمهوری اسلامی حقانیّت خود را نشان داد و میرود تا با سیاست اقتصاد مقاومتی پایههای اقتصاد و کشور را مستحکم و غیرقابل نفوذ و با دوام نماید.

نسل جدید کشور باید این شعار مهم را که نسل انقلاب در جبهه جنگ به اثبات رساند حفظ و پاسداری کرده و اجازه ندهد این فرمول موفق عقیدتی فراموش شود. زیرا با این فرمول در غلبه بر تحریم نظامی موفق بودهایم، پس در تحریم اقتصادی، نظامی، فرهنگی و علمی نیز موفق خواهیم بود.

امروز همان دست خالی ولی پر از ایمان و اخلاص موجب خودکفایی در تأمین تسلیحات نظامی و توان هستهای شده است.

امروز همان دست خالی، پراز موشکهای بالستیک و پهپادهای موشکانداز و دیگر توانمندیهای گسترده و عجیب شده است که میتواند پیروزی رزمندگان در غزه و سوریه را تضمین کند.

بی شک نسل امروز با درک دقیق از گذشته و حال میتواند آینده قدرتمند و سرافراز ایران را رقم بزند.

و قطعاً نسل امروز همانطور که در صحنه جنگ نظامی خود را به خودکفایی رساند در صحنه اقتصادی نیز قادر خواهد بود دشمن را شکست داده و داغ تسلیم ملت ایران در برابر تحریم را بر دلشان بگذارد. انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/viv01G