نگاه

دشمن پشت پرده و مزدوران فریب خورده

تیزبینی رهبر معظم انقلاب و تحلیل دقیق معظم له ازحوادث و وقایع دنیای اسلام که بی‌شک نمونه‌ای از الهام الهی و عنایت خاص خداوندی نسبت به این بنده مخلص خداست. همیشه نخبگان کشور را در اصلی و فرعی کردن مسائل و ریشه‌یابی حوادث کمک شایانی کرده است.
حمیدرضا ترقی- تیزبینی رهبر معظم انقلاب و تحلیل دقیق معظم له ازحوادث و وقایع دنیای اسلام که بیشک نمونهای از الهام الهی و عنایت خاص خداوندی نسبت به این بنده مخلص خداست. همیشه نخبگان کشور را در اصلی و فرعی کردن مسائل و ریشهیابی حوادث کمک شایانی کرده است.

در یک نگاه سطحی شاید هر کس به حوادث سوریه و عراق و اقدامات گروههای تروریستی فعال در این دو کشور نگاه کند اینگونه برداشت میکند که اینها عدهای عناصر و گروههای تکفیری و افراطی هستند که با دولتهای انقلابی و ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی موجود در این دو کشور مخالفند و اعتراض مدنی خود را اینگونه نشان میدهند.

در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهم روز ۱۴/۳/۹۳ خود فرمودند:

«امروز عدهای در بخشهای مختلف دنیای اسلام به نام گروههای تکفیری و وهابی و سلفی علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، حماقت میکنند، اما دشمن اصلی آن کسی است که اینها را تحریک میکند، آن کسی است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسی است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل و ملت مظلوم ایران میافشاند، اینها آن دست پنهان سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی است. لذا ما مکرر گفتهایم این گروههای بیعقلی را که به نام سلفیگری، بنام تکفیر، بنام اسلام با نظام جمهوری اسلامی مقابله میکنند، دشمن اصلی نمیدانیم، ما آنها را فریب خورده میدانیم.»

مجموعه گروههای فعال ضد نظام جمهوری اسلامی اعم از منافقین، کومله و پ. ک. ک، جندالله (جندالشیطان) و... که در شرق و غرب و جنوب کشور است به اقداماتی علیه نظام جمهوری اسلامی دست میزنند و ناامنی ایجاد میکنند اینان بدون شک آلت دست دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و صهیونیست هستند که بسیاری ازعوامل آنها پس از دستگیری به این ارتباطات اعتراف داشته و تأیید کردهاند که در اسرائیل دوره دیده و یا دستورالعملهای دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و انگلیس را اجرا کردهاند.

در منطقه و کشورهای اسلامی مثل عراق نیز وقتی به سوابق و ماهیت این گروهکها مثل داعش نگاه کنید میبینید این گروهها نیز مثل طالبان در افغانستان و القاعده در پاکستان که توسط آمریکا و با پول عربستان تشکیل و پشتیبانی و تجهیز شدهاند و امروز به جان ملتهای اسلامی منطقه افتاده و جنگ سنی و شیعه راه انداخته و مسلمانان را قتلعام میکنند.

آمریکا دشمن اصلی

غرب و آمریکا که مدتی است استراتژی معکوسسازی بیداری اسلامی را از طریق بیثباتسازی محور مقاومت در کشور سوریه و لبنان و امروز عراق آغاز کرده و توانستند رژیم مبارک را در مصر باز تولید و مقاومت فلسطین را تا حمایت از جریانهای سلفی و تکفیری از ایران دور کنند تا امکان سازش با اسرائیل فراهم گردد، در واقع دشمن اصلی ایران و آرمانهای اوست.

امروز که تلاش غرب برای بیثباتسازی محور مقاومت در سوریه شکست خورده است و عنقریب تیر آنها در لبنان نیز برای بیثباتی سیاسی ناشی از عدم توافق برای تعیین رئیس جمهور به سنگ خواهد خورد و پس از اینکه انتخابات عراق در کمال آرامش و دموکراتیک برگزار و جریانهای طرفدار آمریکا و غرب شکست خوردند و با پیروزی آقای مالکی در عراق عمق استراتژیک ایران تقویت شده برای جبران این شکستها و از دست دادن نفوذ خود در منطقه، گروهی را که خود پس از سقوط صدام در عراق از ترکیب تکفیریها و بعثیهای مانده از دوران صدام بوجود آورده بودند (داعش) به جان ملت عراق انداختند تا شکست خود را جبران و جلو پیشبرد مردمسالاری دینی در عراق را بگیرند. بنابر این مزدوران داعش و امثالهم آلت دست و فریب خوردگان آمریکا وصهیونیست هستند که دست به اقدامات وحشیانه و ضد انسانی زده و اسلام را میخواهند بدنام کنند. در جبهه مخالف نظام جمهوری اسلامی هم که بررسی کنید کاملاً متوجه میشوید که این همه رادیو و تلویزیون و گروهک بیگانه ضد نظام اسلامی از کدام آبشخور تغذیه میشوند و چگونه اهداف و برنامههای دستگاههای اطلاعاتی دشمن را عملیاتی میکنند. بنابر این به قول امام راحل که فرمودند، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. همه این آوازهها از آمریکاست و پشت پرده این دشمنیها و توطئهها دست خونآلود آمریکا و انگلیس و صهیونیسم را میتوان کاملاً مشاهده کرد.

افزایش تنفر از دشمن اصلی

آنچه از تفسیر سخنان رهبر معظم انقلاب باید دریافت این است که ملتهای هوشیار و بیدار منطقه و به ویژه ایران باید بدانند که آنچه در منطقه میگذرد و رخ میدهد و چهره پلید وخونآشام و ضد بشری و حیوان صفتی خود را نشان میدهد از آمریکا وغرب و صهیونیسم و انگلیس است و آنان پشت پرده تمام این توطئهها و گروههای تکفیری و افراطی قرار دارند و باید در موضعگیری سیاست خارجی خود علیه آمریکا قویتر و حسابشدهترعمل کنیم. و بدون هیچ گونه خوشبینی و با کمال سوء ظن حرکات آمریکا را رصد نموده و افشاگری کنیم تا مردم دشمن اصلی را بیشتر شناخته و اشتباهاً این دشمن را به عنوان دوست خود تلقی ننمایند که این نقطه آغاز انحراف و از خط امام و رهبری است.

https://shoma-weekly.ir/02V6XC