نگاه

دستمزد رأی

تفکر قدرت‌طلبانه اصلاح‌طلبان از جمله مرعشی همین است به هر که به آنها رای نداده است، توهین کنند، از وی انتظار می‌رفت به انتخاب مردم احترام گذاشته و شعور سیاسی خود و دوستانش را تنها مرجع تصمیم‌گیری‌های سیاسی قلمداد نکند.
احمد علی مقدم- مرعشی عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان اخیراً مطالبی مطرح کرده که باید گفت، جای تعجب ندارد و اصلاح‌طلبان و هم‌قطارانشان در کارگزاران سازندگی سال‌های مدیدی است که همواره به‌نوعی زاویه داشتن با حکومت، نظام و رهبری در کارنامه آنان ثبت است و اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای معاند آنان را اپوزوسیون بنامند به خود می‌بالند و این متفاوت بودن را نشانه قدرت و خاص بودن خود قلمداد می‌کنند.

آقای مرعشی طی سخنانی در جشن شکرانه انتخاب روحانی در سالن فجر کرمان با اشاره به رقبای روحانی، تعریف فتنه‌گران را حرمت‌شکنان نسبت به رهبری به‌شمار می‌آورد، اما توضیح نمی‌دهد که وی و دوستان اصلاح‌طلبشان که با تمرد آشکار از فرامین مقام معظم رهبری هشت ماه کشور را دستخوش آشوب و فتنه کردند چه قرابتی با رهبر فرزانه انقلاب می‌توانند، داشته باشند؟

در همان جلسه می‌گوید، «عده‌ای در انتخابات درک و شعور مردم را به‌بازی گرفتند» باید بگوییم جانا سخن از زبان ما می‌گویی، در حالی که نامزد حزب شما چهار سال با دادن وعده‌های تو خالی از عمل که بعدها منکر آن هم شد بر سر کار بود و خدا کند در پایان دوره به جای انکار وعده تحقق شعارها را گزارش دهد.

وی در ادامه، هشت سالی که دولت در دست اصولگرایان بود را اشتباه تاریخی توصیف کرده و تلویحاً عنوان می‌کند به تعبیر وی، این سقوط آزاد هشت ساله را جبهه بزرگ اصلاح‌طلبان تاب تحمل نداشتند، زیرا از نظر وی قدرت ارث پدر خوانده اینان است و جالب آنکه اعتراف می‌کند، «کافیست اشاره کنیم تا قدرت از آن ما باشد و در شورای شهر تهران این اتفاق افتاد» مبرهن است این اتقاق نمی‌افتد مگر اینکه دست‌های پشت پرده با جابه‌جایی پول‌های میلیاردی و مهندسی آرا، آرایش سیاسی را دقیقا آنگونه که می‌خواهند به‌نفع خود بچینند.

و جالب آنکه با اعتراف به دست داشتن در فتنه سال 88 بیان می‌کند «ما همه تهمت‌ها، گوشه‌نشینی‌ها، زندان و حصر را تحمل کردیم اما نه به ملت، نه به نظام و نه به رهبری پشت نکرده و نخواهیم کرد»، باید به وی گفت چرا آشکارا دروغ می‌گویید شما به نظام و رهبری پشت کرده و خلاف نظر رهبری عمل کردید به جای پیگیری اعتراضتان از مجرای قانون آن را به کف خیابان آوردید و این همه به کشور صدمه زدید و محکوم به زندان شدنتان به جرم بردن آبروی نظام در فتنه سال 88 و پا گذاشتن روی خون شهدای کشور بود.

وی طی سخنانی ورود رقبای روحانی را به عرصه انتخابات کودکانه می‌نامد و این عمل را خیانت ارزیابی می‌کند اما توجه ندارد که همه رقبای روحانی از رجل سیاسی باسابقه در نظام بودند و با کوله‌باری از تجربه پا به عرصه انتخابات گذاشتند و بر خلاف برخی، هیچ مهری از خیانت در پرونده آنان ثبت نیست.

چه‌طور به خود اجازه می‌دهید به کاندیداهای انتخابات توهین کنید هر کس در مقابل کاندیدای شما نامزد شود آن شخص را خیانتکار می‌دانید و از طرفی مطرح می‌کنید در انتخابات باید رقابت باشد که نشان می‌دهد شما در بیانات خود ضد و نقیض‌گویی‌های فراوانی دارید.

وی سیاست‌های رقبا را ضد توسعه و عوام‌فریبانه لقب می‌دهد اما هیچ‌گاه اشاره نمی‌کند به اینکه مردم‌نوازی روحانی در آستانه انتخابات چه تفسیری می‌تواند داشته باشد و از همه جالب‌تر اینکه شعور سیاسی 700 هزار نفر از مردم ولایتمدار کرمانی که به روحانی رای ندادند را لکه سیاه می‌نامد و با تحقیر مردم، آنان را توصیه می‌کند بهتر بیندیشند و درست تصمیم بگیرند.

تفکر قدرت‌طلبانه اصلاح‌طلبان از جمله مرعشی همین است به هر که به آنها رای نداده است، توهین کنند، از وی انتظار می‌رفت به انتخاب مردم احترام گذاشته و شعور سیاسی خود و دوستانش را تنها مرجع تصمیم‌گیری‌های سیاسی قلمداد نکند.

وی در همان جلسه به قول خود با صدای بلند خواهان حل و فصل مشکلات سال 88 می‌شود در حالی که باید گفت شما اصلاح‌طلبان لکه سیاه و ننگی را در کشور به‌وجود آوردید که تا ابد در ذهن مردم باقی خواهد ماند و در تاریخ ثبت شده است و قابل پاک شدن نیست که حالا خواهان حل و فصل آن هستید.

وی در خلال سخنان خود در سالن فجر کرمان مرتب از وجود فقر در مملکت ابراز نارضایتی می‌کند اما نمی‌گوید از 38 سال برقراری نظام جمهوری اسلامی، بیش از 20 سال دولت در دست حزب شما و دوستانتان بود و برطرف نشدن فقر از چهره کشور محصول عملکرد خود شما است، به عنوان نمونه از ایشان باید سؤال شود مدت طولانی که استانداری کرمان بودید برای استان چه کردید؟ اصلا به فکر محرومان، مستضعفان و کپرنشینان در کرمان بودید؟

از ایشان می‌خواهیم تجدید نظری در مواضع سیاسی خود کند و به پشتوانه حزب و ایل و تبارش سخنانی نگوید که برای چندمین بار خود را مدیون خون شهدا و نظام کند، زیرا بعد از اینجا، دنیایی وجود دارد که نه حزبی هست و نه فامیلی.

https://shoma-weekly.ir/mTOuri