نگاه

دستاوردهای ارزشی جنگ تحمیلی

حرکت‌های مردم حول محور فرامین امام(ره) شکل گرفت و ما را به سر منزل مقصود رساند. ما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم و در صلح پیروزتر، هر دو به برکت اطاعت از خدا برای ملت شیرین و دستاوردهای آن بی‌شمار بود. خداوند به برکت صلحی که امام(ره) با خون دل پذیرفت، صدام را نابود و منافقین را رسوا کرد.
مرحوم حبیب الله عسکراولادی - در ایام دفاع مقدس، شرق و غرب عالم به میانداری آمریکا و رژیم صهیونیستی کمر به قتل انقلاب بستند و صدام دیوانه را به جان این ملت انداختند و همه آنها تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی از او دفاع کردند؛ حداقل 25 کشور جهان از سرباز گرفته تا تجهیزات به رژیم بعث عراق کمک میکردند. وحدت و همگرایی ملت برای مقابله با متجاوزین اولین ارزش پدید آمده در آغاز جنگ بود" این عامل تا پایان دوران دفاع مقدس مایه و پایه اصلی انسجام ملتمان بود. ملت ما با روحیه فداکاری و ایثار وارد این معرکه شدند و یک حرکت وسیع در کشور شکل گرفت و روحیه شهادتطلبی به ویژه در جوانان بزرگترین مشخصه آن حرکت بود. این روحیه ما را تا ابد برای صیانت از انقلاب بیمه میکند. یکی از دستاوردهای ارزشی جنگ تحمیلی نهایی شدن شفافیت چهره منافقین بود.

شفاف شدن چهره منافقین

مردم دیدند که منافقین بیپروا در کنار سربازان دشمن علیه میهن اسلامی میجنگیدند، اگر انقلاب موفق نمیشد چهره نفاق را اینطور شفاف نشان دهد، دچار آسیب میشد؛ اگرچه امروز هم به یمن مردمسالاری دینی چهره نفاق جدید آشکار شده است. مردم آنها را در کنار رژیم صهیونیستی و آمریکا قابل شناسایی میدانند، این به آسیبزدایی از انقلاب بسیار کمک میکند.

با وقوع انقلاب یک مفهوم کلیدی در سپهر سیاست ایران شکل گرفت و آن مفهوم امت و امامت است. این مفهوم اوج ظهور خود را در جنگ تحمیلی نشان داد. مردم احساس کردند در جنگی حضور دارند که جلودار آنها نایب امام (عج) است. نیروهای مسلح احساس کردند فرمانده کل قوا یک فردی است که از معصوم چیزی کم ندارد. امام و رهبران جامعه نیز به نقش مردم در استقلال کشور و صیانت از مرزهای مملکت واقف بودند و در دفاع مقدس به طور ملموس مشاهده کردند این نقش بیبدیل و معجزهآساست.

حرکتهای مردم حول محور فرامین امام(ره) شکل گرفت و ما را به سر منزل مقصود رساند. ما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم و در صلح پیروزتر، هر دو به برکت اطاعت از خدا برای ملت شیرین و دستاوردهای آن بیشمار بود. خداوند به برکت صلحی که امام(ره) با خون دل پذیرفت، صدام را نابود و منافقین را رسوا کرد.

گرمی و حرارت ارزشهای دفاع مقدس هنوز در متن جامعه ما حس میشود و هرگز روی به سردی و کمرنگ شدن نمیرود. آنچه مورد تاسف است، گرایش به وجود چرب و شیرین دنیا در میان برخی نخبگان است که آنها را از مردم و آرمانهای امام و انقلاب دور میکند؛ چنانچه ما در این انتخابات دیدیم برخی نخبگان در امتحان پیش روی خود مردود شدند و حتی تا مرز نوکری اجانب و تحریف شعارهای انقلاب پیش رفتند.

هزینه برای اسلام

ما معتقدیم هرچه داریم باید برای اسلام و انقلاب هزینه کنیم. هیچکدام از ما از انقلاب طلبکار نیست؛ چراکه این انقلاب است که به همه ما حیثیت، شرف و آبرو بخشید و ملت ما را سرآمد ملتهای جهان قرار داد. نسل اول انقلاب باید ثلث آخر عمر خود را وقف نظام و انقلاب کنند تا وقتی به دیدار خدای متعال نایل میشوند با دست پر در محضر احدیت حاضر شوند این در حالی است که دشمن میخواهد ثلث آخرعمر برخی فعالان سیاسی را به تباهی، گناه و خیانت به ملت ببیند؛ بنابراین نباید از طریق این دام دشمن، به شیطان لبیک بگوییم و فرزند زهرا(س) را در وسط معرکه نبرد سخت و نرم دشمن تنها بگذاریم. ما باید به نفس خود مسلط باشیم؛ چراکه او مدام ما را به بدی میخواند.

صاحب این انقلاب و کشور امام زمان(عج) است؛ او خود خوب میداند که چگونه این نظام و مردم را حفظ کند. اینکه برخی فکر کنند آنها انقلاب را حفظ کردهاند، اشتباه میکنند. تنها کاری که ایشان از ما میخواهند این است که هرکس درهر سنگری که هست به وظیفه خود عمل کند. نظام ما توسط نایب امام عصر(عج) طی سه دهه گذشته خوب اداره شده است، مراجع عالیقدر تقلید، علما،حوزههای علمیه، دانشگاهیان، بازاریها، کارگران و تمامی اقشار جامعه از دورترین نقاط کشور تا شهرهای بزرگ فقط یک حس خوب و مشترک داشتند و آن این بود که به وظایف الهی خود عمل کنند. همین احساس مشترک کشور را از جمیع بلایا و فتنهها و خطرات حفظ کرده است و انشاءالله در آینده هم همینطور خواهد بود

https://shoma-weekly.ir/Ywgoel