نگاه

در کنار انتفاضه می‌مانیم

ملت ایران در مقابل حکومت‌های فاسد، ظالم و غاصب ایستاده و برای حمایت از ملت های مظلوم از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند. ایران اسلامی برای استقلال خود ایستادگی می کند و در کنار رسیدگی به امور خود نسبت به جهان اسلام به ویژه کشورهای لبنان، بحرین، یمن، سوریه، عراق و فلسطین نیز توجه دارد و هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد.
دکتر حسن غفوری فرد- شرایط جهانی امروز برای حرکتهای جهانی در بهترین حالتها قرار دارد موقعیت امروز مبارزان فلسطینی با دهه شصت و هفتاد میلادی قابل مقایسه نیست .شرایط امروز منطقه نشان میدهد که انتفاضه در عمق وجود فلسطینیان نفوذ کرده است و این مسئله موجودیت اسرائیل را بهطور جدی تهدید میکند.

اسرائیل در ضعیفترین حالت در دو سه دهه اخیر به سر می برد. همین علت افزایش خشونتهای اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین و اوج گرفتن انتفاضه است. انقلاب فلسطین که در گذشته به گروههای کوچک مبارز محدود میشد، در شرایط امروز به کل ملت فلسطین تعمیم پیدا کرد و بنابراین اسرائیل موجودیت خود را در خطر میبیند و با تمام وجود به مقابله با انتفاضه برخاسته است. زیرا تصور میکند با تشدید عملیات نظامی علیه فلسطینیان میتواند انتفاضه را متوقف کند در حالی که به موازات تشدید اقدامات اسرائیل، انتفاضه نیز اوج بیشتری میگیرد.

اگر کشورهای اسلامی و عربی با 10 درصد از پتانسیل خود قیام کنند، مسئله فلسطین قابل حل خواهد بود، ولی متاسفانه ما هنوز شاهد عزم همه جانبه در نزد دولتهای اسلامی و عربی نیستیم و رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز با سوء استفاده از این اختلافات توسعه طلبیهای خود را گسترش دادهاند.

طرح رهبر معظم انقلاب عادلانهترین طرح برای برقراری صلح در خاورمیانه است. مردم فلسطین باید درباره نحوه اداره سرزمینشان تصمیمگیری کنند و هر تصمیم اتخاذ شده از سوی آنان مورد حمایت کشورهای عربی و اسلامی خواهد بود.

همانطور که امام خمینی(ره) فرمود فلسطین پاره تن اسلام است، همه جهان اسلام موظف به حمایت از فلسطین است، ملت ایران در مقابل حکومتهای فاسد، ظالم و غاصب ایستاده و برای حمایت از ملت های مظلوم از هیچ اقدامی کوتاهی نمیکند. ایران اسلامی برای استقلال خود ایستادگی می کند و در کنار رسیدگی به امور خود نسبت به جهان اسلام به ویژه کشورهای لبنان، بحرین، یمن، سوریه، عراق و فلسطین نیز توجه دارد و هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد. امیدوارم به زودی شاهد باشیم که بیت المقدس از زیر سلطه اسرائیل خارج شود و همه ما در مسجدالاقصی نماز شکر بخوانیم .

https://shoma-weekly.ir/XC0DvQ