نگاه

درسی از تجربه تلخ حضور داعش

باید از تجربه تلخ حضور داعش درس گرفت و در راستای تقویت محور مقاومت و توانمندکردن بازوهای آن در منطقه گام برداشت و با حفظ هوشیاری گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود بود
احمد علی مقدم- کسی فکر نمی‌کرد پس از آنکه در سال 2011 همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق و وجود التهاب ناشی از بیداری اسلامی و ناآرامی‌های موجود در سوریه که شجره ملعونه و نهال خبیث داعش پا گرفت بر خلاف پیش‌بینی مقامات آمریکایی که سی‌سال زمان را برای نا بودی آن متصور می‌شدند در کمتر از شش سال این گروه تروریستی-تکفیری که مخوف‌ترین تهدید امنیتی جهان اسلام به‌شمار می‌رفت، سرنگون شود.

این مهم بدست نیامد جز پیروزی جوانان بر یأس و نومیدی که استکبار سعی کرد در دل جوانان ما بکارد و مقام معظم رهبری در بیانات خود در جمع بسیجیان فرمودند، مبنی بر اینکه: «این چند توطئه‌ی پی‌در‌پی که در این منطقه، آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب و دیگران به ‌وجود آورده بودند، همه با اقتدار جمهوری اسلامی نابود شد، از بین رفت؛ یکی‌ از آن‌ها همین مسأله گروه تکفیری غیرانسانی داعش بود که بحمدالله با همّت جوانان... نابود شد»

هیچ زمان تاریخ بشریت؛ ددمنشی، خوی سبعیت و رفتارهای ضد بشری و انسانی این گروه تروریستی را از یاد نمی‌برد تا جایی که علاوه بر مردم مظلوم عراق و سوریه که طی مدت حضور 6 ساله داعش زخم بیش از صدها هزار کشته، مجروح و آوارگی چندین میلیون نفر انسان بی‌‌گناه را چشیدند 12 شهر اروپایی نیز از حملات ترویستی این گروه در امان نماندند.

گروهی که از شیوه‌های جدید در شکنجه، از تجهیزات و امکاناتی در ذبح انسان‌ها مدد می‌جست که در نوع خود تا کنون سابقه نداشت و مثله‌کردن و گرفتن جان انسان‌ها را در کمال خونسردی انجام می‌داد تا جایی که از زنان و کودکان به‌عنوان سپر انسانی سوءاستفاده کرده و کودکان را در اردوگاه پرنده‌های بهشت تحت آموزش‌های غیرانسانی قرار داده تا در مسیر اهداف ضد انسانی آنان قرار گیرند و پس از شستشوی مغزی مستقیم در عملیات‌های خود به‌کار می‌گرفت.

فهرست جنایات آنان طی این چند سال آنقدر بلند بالا است که ساعت‌ها زمان نیاز دارد تا همه موارد موبه‌مو نام برده شود از کشتار وحشیانه انسان‌ها گرفته تا به اسارت گرفتن زنان و دختران و ... تا جایی که هنوز اخباری از یافتن گورهای دسته‌جمعی در سوریه و عراق به‌گوش می‌رسد که به‌عنوان نمونه آخرین از این نوع دست موارد پیدا شدن گور دسته‌جمعی در شهر موصل با تعداد بالای 400 قربانی است و یا تاریخ هیچ زمان جنایت مرکز خرید الکراده بغداد با صدها کشته را از یاد نمی‌برد که از جسد زغاله شده انسان‌های جان‌باخته جر چند تار مو باقی نماند و تنها در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۴۰۰ خانه را در عراق منفجر و ویران کردند.

گروهی که تمام تلاش خود را برای ریشه‌کردن بنیان اسلام به‌کار برد تا با نمایش گذاشتن چهره‌ای خشن از اسلام، گردی بر وجه رحمانی این دین بنشاند اما بر طبق فرمایش قرآن که: «إن أوهن البیوت لبیت العنکبوت لو کانوا یعلمون» (العنکبوت/41) خانه عنکبوتی و سست داعش دیر یا زود فرو می‌ریخت.

این گروه ترویستی غافل از آنکه مردان مجاهدی همچون سردار قاسم سلیمانی وجود دارند که عارفان شب و شیران روز هستند همانطور که ایشان نقش مهمی در قدرت نظامی دادن به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب این کشور، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام ایفا کرد تغییر در روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در مقابل مجاهدت این مرد بزرگ امری سخت نیست و نابودی این گروه تروریستی با نام سردار حاج قاسم سلیمانی آمیخته است و همچنین نیز نباید از نقش نیروهای مردمی حشدالشعبی عراق و... غافل شد که با خود باوری و تکیه بر قدرت الهی داعش را از نقشه جغرافیایی حذف کردند.

هرچند که نظام سلطه به‌ویژه آمریکا و همپیمانانش برای پاک کردن لکه ننگ داعش که در دامن خودشان به اذعان اوباما، هیلاری کلینتون و مک کین پرورش یافته بود، سعی کردند به نام ائتلاف ضدداعش اما در عمل ائتلاف با داعش وجه بین‌المللی و چهره مقابله با این گروه را به خود بگیرند اما در عوض تنها اقدام مثبت آنان پشتیبانی نظامی این گروه بود.

این گروه تروریستی مسلح با اندیشه، شیوه سلفی، جهادی و تفکیری با اعتقادات افراطی و بغایت ارتجاعی که با مثلت همکاری عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی پا گرفته بود و از حمایت و پشتیبانی لجستیکی و نظامی ارتجاع منطقه نیز برخوردار و در حدود ۱۵ هزار نیرو از اتباع کشورهای مختلف جهان را در خود جای داده بود وجه همت خود را تجزیه کشورهای اسلامی، از بین بردن هلال شیعی و محور مقاومت منطقه قرار داد.

نکته در خور تأمل ماجرای، زاده نامشروع آمریکا حمایت گروهک تروریستی منافقین نیز از این گروه بود چنانچه که رسم و شیوه گروه‌های تروریستی دنیا همکاری برای تقویت افزایش توان تخریب یکدیگر است به‌نحوی که مسؤولان عراقی از همکاری پشت پرده گروهک منافقین با داعش پرده برداشتند مانند پیوستن تعدادی از اعضای این گروهک به گروه داعش و همچنین تجهیزات نظامی به‌جای مانده منافقین در اردوگاه اشرف در اختیار داعش قرار دادند و همه این موارد خود صحه‌ای است بر این نکته که در رسانه‌های خود مرتب از داعش به‌عنوان نیروهای انقلابی نام می‌برند و این حمایت خود لکه ننگین دیگری بر دفتر سیاه اعمال ضدبشری منافقین افزود. بداند توطئه نظام سلطه همچون ایجاد داعش اولین توطئه نبود و آخرین نیز نیست. همانطور که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها فرمودند: «البتّه این شجره در عراق و سوریه ورافتاد امّا نمی‌شود مطمئن بود و ممکن است در جای دیگری این بساط را پهن کنند؛ آمریکا از دشمنی با اسلام دست برنمی‌دارد. باید بیدار باشیم؛ باید هوشیار باشیم؛ باید آمادگی‌های خودمان را حفظ کنیم؛ نبایستی غافلگیر بشویم.»

باید از تجربه تلخ حضور داعش درس گرفت و در راستای تقویت محور مقاومت و توانمندکردن بازوهای آن در منطقه گام برداشت و با حفظ هوشیاری گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود بود و در پایان بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های شهدای مدافع حرم، خط بطلان کشیده‌شدن بر تفکر وهابی، سلفی داعش و اضمحلال و به زباله‌دان تاریخ پیوستن آن را به تمام مسلمانان به‌ویژه ‌نیروهای مدافع حرم و تمام مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

https://shoma-weekly.ir/wNCds6