نگاه

خواص مراقب باشند

دشمنان نظام از طرح مباحثی همچون برگزاری انتخابات آزاد هدفی جز براندازی ندارند و نباید در مسیر اهداف آنان قرار گرفت.
امیر مشکات- زیر سؤال بردن سلامت انتخابات یکی از اهداف همیشگی دشمنان جمهوری اسلامی در طول سی و اندی سال گذشته بوده است. هرگاه قرار به برگزاری انتخاباتی در کشور بوده میبینیم اپوزیسیون خارجنشین با وارد کردن کلید واژههایی در ظاهر زیبا و منطقی اما در باطن با ماهیت فتنه انگیزی به صحنه انتخابات کشور قصد توطئه دارند.
یکی از همین کلید واژههای زیبا اما مبهمی که این روزها هم خارج نشینان آن را بارها بیان کردهاند و هم متأسفانه برخی از خواص در داخل خواسته و یا ناخواسته به آن دامن می زنند موضوع «انتخاباتآزاد» است.
اما مقام معظم رهبری که همواره نگهبان انقلاب از گزند دشمنان بودهاند و به هنگام با بیانات و رهنمودهای خود تمامی توطئههای دشمنان را خنثی کردهاند در دیدار اخیر با مردم قم در سالروز 19 دی به نکاتی در خصوص انتخابات سال آینده پرداختند.
برگزار نشدن انتخابات، مانع تراشی در راه حضور پُرشور و همگانی مردم ، زیر سؤال بردن سلامت انتخابات و تلاش برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات از اهداف دشمنان برای انتخابات آینده است.
مقام معظم رهبری در این دیدار به حق هشدار ویژهای به خواص میدهند که مبادا در پازل دشمن بازی کنند و در خصوص موضوع انتخابات آزاد فرمودند:«معلوم است که باید انتخابات آزاد برگزار شود، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟»
آیتالله العظمی خامنهای به خواص هشدار میدهند که مراقب باشید حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.
آنچه امروز بر همگان روشن است زیر سؤال بردن سلامت انتخابات؛ همان هدف نهایی دشمنان برای ضربه به اعتماد مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است، پس چگونه است که برخی خواص در کشور با دشمنان همصدا شدهاند؟
این خواص مگر نمیدانند که در کنفرانس پراگ که جمع مخالفان جمهوری اسلامی اعم از منافقین، گروهکهای ضدانقلاب و معاندین بود کلید واژه « انتخابات آزاد» کلید واژه مشترک آنها بود؟
آقای سیدمحمد خاتمی مگر اطلاعی از اهداف دشمن ندارد که در جلسات مجمع روحانیون مبارز میگوید:«کلید واژه اصلی ما باید در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم «انتخابات آزاد» باشد و یا میگوید:«مطلوب این است که یک « انتخابات آزاد» و واقعاً اطمینانبخشی برگزار شود که مردم بتوانند آزادانه انتخاب کنند.»
سؤال از آقای خاتمی این است که زمانی که شما در دوم خرداد سال 1376 توسط مردم به ریاست جمهوری انتخاب شدید مگر انتخابات آزاد نبود که امروز که سرمایههای اجتماعی و رأی خود را از دست دادهاید بر طبل شعار انتخابات آزاد میکوبید؟
آقای خاتمی در اظهار نظر دیگری عنوان کرده که « اگر انتخابات آزاد برگزار شود و نقدها هم بشود، مردم انتخاب خود را نیز میپذیرند و اگر انتخابشان درست نبود، هزینه آن را هم میدهند و 4 سال بعد فرد دیگری را انتخاب میکنند» و یا اینکه با این روندی که هست فقط یک راه وجود دارد ، اینکه نظام رویکردش را عوض کند و آن را در انتخابات آزاد و سالم و فراگیر نشان دهد.»
آقای خاتمی، رویکرد نظام را مردم نسبت به توهین به نظام در مسئله تقلبی که دوستانتان دامن زدند در 9 دی نشان دادند. رویکرد مردم رویکرد اعتقاد به اصول و ارزشهایی است که برای آن خون داده و بر آن پایدارند. رویکرد مردم مقابله با کفر و الحاد و نفاق است. رویکرد مردم به سوی کسی است که به آنها خدمت میکند و عزت ملت را در صحنه جهانی حفظ میکند. رویکرد مردم حرکت در مسیر ولایت فقیه است.
از سوی دیگر آقای موسوی خوئینیها نیز در اظهار نظری گفته بود:«اگر انتخابات آزاد در کار باشد، میتوان به آن فکر کرد.»
آیتالله هاشمیرفسنجانی نیز در سخنانی گفته بود که « اولین قدم در بازگشت تعادل به جامعه برگزاری « انتخابات آزاد»، شفاف و قانونی است؛ با تحقق این امر ، همه نیروهای سیاسی فعال و مردم بیرون آمده از صندوق ها تمکین کرده و با همکاری و یاری رسانی به دولت، مشکلات و معضلات کشور به یاری خداوند بر طرف خواهدشد.»
اما در مقابل محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در این خصوص معتقد است:
«تردیدی نیست که انتخابات پس از انقلاب, واقعی، جدی و رقابتی بوده است و همین دلیل مشارکت سیاسی مردم در رجوع به آرای عمومی طی سه دهه گذشته است.»
وی افزود:«همانطور که در فتنه 1388 کلید واژه تقلب رمز آشوب بود، اینبار کلید واژه «انتخابات آزاد» را برای فتنه جدید به عنوان رمز آشوب انتخاب کردهاند و میخواهند بگویند انتخابات آزاد نیست و از پیش نتایج آن را زیر سؤال ببرند.
همچنین آیتالله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با هفته نامه شما در خصوص اهداف کلید واژه « انتخابات آزاد» در فضای سیاسی کشور گفت: ملت متدین ایران اسلامی تأثیرات انتخابات را در زندگی خود می بیند و از سوی دیگر منتخبان ملت نیز احساس اقتدار میکنند.اگر انتخابات ما تأثیرگذار نبود ، گروهها و طیفهای مختلف با این قدرت در انتخابات شرکت نمی کردند.»
وی افزود: در انتخابات گذشته کسانی که افسانه تقلب را به وجود آوردند و فتنه انگیزی کردند در حال حاضر به طمع افتادهاند که از فضای مثبت و آزاد جمهوری اسلامی استفاده کنند تا بلکه بتوانند از روزنه انتخابات در حاکمیت نفوذ کنند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تأکید کرد: سلیقهها و جریان های مختلف میتوانند در انتخابات حضور داشته باشند به شرطی که قانون انتخابات را قبول داشته و با دشمنان نظام مرزبندی داشته باشند.
محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این خصوص به «شما» گفت: متأسفانه آنهایی که در انتخابات گذشته فتنه به پا کردند از پرچم انتخابات آزاد می خواهند به عنوان پیراهن عثمان استفاده کنند.
وی افزود:اراده نظام بر این است که انتخابات آینده انتخاباتی آزاد باشد و با حضور گسترده مردم برگزار شود و طبیعی است که همه خواستار رقابتی سالم و آزاد باشند.
انبارلویی انتخابات آزاد را انتخاباتی دانست که همه نتایج آن را بپذیرند و منافع خود را بر منافع کشور ارجح ندانند.
رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به وظیفه نهادهای نظارتی در کشور اظهار داشت: نهادهای نظارتی نباید اجازه دهند که کسانی که در انتخابات گذشته مرتکب گناه وطنفروشی شدند دوباره بخواهند به بهانه انتخابات آزاد به صحنه کشور برگردند و به باز تولید دسیسهها و توطئههای دشمنان در کشور بپردازد.
نکته مهم  این است که خواص مراقب باشند با فرزند شاه ملعون و دیکتاتور و خیانتکار تاریخ ایران همصدا نشوید که در کنفرانسی محرمانه در جمع عناصر وابسته به غرب در لندن، پاریس و استکهلم درباره انتخابات آزاد می گوید« باید در یک فرآیند بتوانیم نهایتاً به این خواست برسیم  و اینجاست که میتوانیم از خودی و جهانیان بخواهیم که برای «انتخابات آزاد» از ما حمایت کنند.»
امروز دشمن می خواهد القا کند نظام جمهوری اسلامی انتخابات فرمایشی برگزار میکند و سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرد.
انتخابات در نظام جمهوری اسلامی همواره آزاد بوده و هرکس که به اسلام، انقلاب اسلامی، ولایتفقیه و قانون اساسی معتقد باشد میتواند در انتخابات و صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشد.
دشمنان نظام از طرح مباحثی همچون برگزاری انتخابات آزاد هدفی جز براندازی ندارند و نباید در مسیر اهداف آنان قرار گرفت.



https://shoma-weekly.ir/yHQRMP