نگاه

خنثی سازی فتنه با حمایت از اقشار ضعیف

سخنان مهم و کوتاه رهبری معظم انقلاب در آغاز درس خارج فقه ایشان ،آبی بود که بر روی آتش فتنه جدید ریخته شد و اعتراض مردم را از اخلال گران و ضد انقلاب تفکیک و اهداف دشمن را افشا و نیروهای انقلاب را به تقابل با این توطئه بسیج کرد .

حمیدرضا ترقی- هم دوستان و هم دشمنان بدانند، ما در عرصه‌ی جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود. در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم و به توفیق الهی در عرصه‌ی جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد).28/8/98)

تصمیم درست ولی ناپخته

افزایش قیمت سوخت بویژه بنزین بیش از 20 سال است که در سیاستها و برنامه های دولت ها در فراز و نشیب دستگاههای اجرائی مورد توجه و گاه غفلت بوده است.

اینکه قیمت بنزین در کشور از آب هم ارزانتر است.

اینکه بنزین مثل نفت از انفال است و متعلق به همه ملت ایران و همه باید از آن بهرمند شوند .

اینکه قیمت ارزان آن موجب قاچاق به کشورهای اطراف میشود .

اینکه واردات بنزین نقطه ضعف اقتصالدی ما دربرابر تحریمهای دشمن است .

اینکه عدالت در توزیع بنزین از الزامات عدالت اقتصادی است .

اینکه کنترل مصرف سوخت در کشور ضرورت اجتناب ناپذیر در اصلاح الگوی مصرف است .

اینکه حق اقشار استفاده نکرده از بنزین باید به آنها داده شود.

اینکه خودکفائی در تولید بنزین از الزامات استقلال اقصادیست .

اینکه نرخ بنزین در تورم کالا و خدمات اجتناب ناپذیر است .

اینکه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در دولت نهم و دهم با اقناع سازی افکار عمومی باموفقیت انجام شد .

اینکه اجرای این طرح در دولت قبل کشور را ازتحریم بنزین نجات ومصرف را به 60% کاهش داد.

اینکه لغو اشتباه سهمیه بندی و کارت سوخت در دولت فعلی میلیاردها دلار خسارت به کشور وارد کرده است.

اینکه دلیل موفقیت طرح در دولت قبلی توجیه وهمراه سازی مردم قبل از اجرا یود .

عدم توجیه و اقناع سازی افکار عمومی از زمان تصویب اصل طرح در جلسه سران قوای شهریور ماه تا کنون وعدم رعایت در توزیع عادلانه ی بنزین بین مصرف کنندگان وبی اطلاعی مجلس و مسئولان دیگر از زمان و نحوه ی اجرای این تصمیم دولت و فقدان پیوست امنیتی و اجتماعی و رسانه ای آن ناپختگی این طرح را اثبات میکند ، که اگر این معایب وجود نداشت و مورد دقت قرار میگرفت قطعا موجب بروز اعتراضات مردمی وآثار خسارت بار بعدی آن توسط عناصر خرابکار و ضد انقلاب نمیشد .

دشمن درکمین

رهبر معظم انقلاب در مورخ 21/9/97 فرمودند:

ملّت بیدار است. مسئولین هم مشغولند؛ کار میکنند، تلاش میکنند؛ البتّه بیشتر باید تلاش کنند. من هم به ملّت عزیزمان عرض میکنم این بیداری را حفظ کنید؛ اینکه اینها گفتند در سال ۹۷ ما چنین میکنیم، چنان میکنیم، و نقشه‌هایی را برای جمهوری اسلامی ابراز کردند -یعنی در واقع نقشه‌شان لو رفت- این ممکن است فریب باشد؛ ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند؛ مِن‌باب مثال. همه باید حواسشان جمع باشد؛ به همه‌ی ملّت عرض میکنم. آمریکا دشمن خبیثی است، دشمن حیله‌گری است، دستش با صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در یک کاسه است و همه‌ی آنها دشمن ایران اسلامی و دشمن ملّت ایرانند؛ ما باید بیدار باشیم. البتّه ما قوی‌تر از آنها هستیم؛ آنها با این انگیزه‌ی قوی علیه جمهوری اسلامی، تاکنون هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند، بعد از این هم نمیتوانند بکنند؛ در این تردیدی نیست. دشمن ضعیف است؛ «اِنَّ کَیدَ الشَّیط‌ـانِ کانَ ضَعیفا»(آیه‌ی قرآن است ولیکن ما نباید غافل بشویم، ما نباید به خواب برویم.

توصیه‌ی من به همه‌ی جوانهایمان، به همه‌ی مجموعه‌های گوناگون کشور، به همه‌ی اصناف کشور، به همه‌ی جریانهای سیاسی کشور این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند، مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند؛ بیدار باشند. اگر ما غافل بشویم، ما به خواب برویم، همان دشمن ضعیف زهر خودش را خواهد ریخت؛ باید همه بیدار باشیم؛ همچنان که بحمدالله امروز همه‌ی ملّت بیدارند و در طول این سالها هم ملّت بیدار بودند؛ این بیداری را باید حفظ کنیم؛

همچنین معظم له در مورخ 22/5/97 نیز فرموده بودند : طراحی جدید دشمن یک نقشه ی پیچیده و چند لایه است، بافشاراقتصادیناشی از تحریم ، سعی دارند نارضایتی اجتماعی ایجاد کنند بلکه بتوانند این نارضایتی را به اغتشاش داخلی تبدیل کنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت گفته بود : «فکر می کنم اگر بر همین سیاق سال 98 را ادامه دهیم ، چشم انداز روشنی درپیش نخواهیم داشت و برای حامعه امکان بروز تحرکات اجتماعی و انتقال نا آرامی های ذهنی به نا آرامیهای فیزیکی را کانلا متصورم.»

تحریک افراطیهای اصلاح طلب به شورش

علوی تبار درمقاله ای تحت عنوان ؛ اعتراض اصلاح طلبانه درواقع شیوه نامه اغتشاش را نوشته و ضمن بر شمردن 4 سطح برای اعتراض ، به معرفی آنها پرداخته و گفته : محدوده سوم ، این سطح از اعتراض دربر گیرندهی "اقدام های غیر قانونی " اما غیر خشونت آمیز در فعالیتهای سیاسی اسـ ، اقدامهائی نظیر اعتصاب های غیر رسمی و اشغال مسالمت آمیز یک مکان .

مطالبی در همین خط و جهت را از تاج زاده و ..میتوان نقل کرد که اثبات میکند این افراطیها خود تحریک کننده ی این حوادث بوده اند .

نامه 77 نفر از اصلاح طلبان پس از این حوادث و حمایت از اغتشاش گران و محکوم کردن مدافعان حفظ امنیت کشور به همراه پیشنهاد تن دادن نظام به مذاکره مجدد با آمریکا ؛ این ادعا را اثبات میکند که این جریان بستر ساز حوادث است . طرح استعفای تعداری از نمایندگان مجلس هم شبیه اعتصاب مجلس ششم در همین رابطه قابل تحلیل است.

دولت به دشمن پهلو داد

اقدام ناپخته ی دولت میدان را برای توطئه گرانی که ماهها منتظر چنین فرصتی برای بهم زدن ثبات و امنیت کشور بودند فراهم ساخت تا با تعداد معدودی اراذل و اوباش اجیر شده و عناصر منافق و سلطنت طلب داخل و بعضا آموزش دیده در خارج از کشور به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین دست به جنایت و خرابکاری و خسارت زدن به اموال مردم و دولت بزنند . خسارتی که تا کنون حدود 20 هزار میلیارد تومان بر آورد شده است .

درست چند روز قبل از این حوادت و اعلام افزایش قیمت بنزین در نظر سنجیهای انجام شده توسط مراجع موثق ؛ که دولت هم از آن مطلع گردیده بود : محبوبیت دولت به زیر 10% و احتمال تبدیل شدن فشارهای اقتصادی بر مردم به جنبش اجتماعی توسط 41% از نظر دهندگان پیش بینی می شده است ! درچنین موقعیتی هیچ دولت دوراندیش و با تدبیری دست به چنین ریسکی نمیزند مگر اینکه یا محاسباتش اشتباه باشد یا اینکه از دشمن غافل باشد .

مقام معظم رهبری در 14 خرداد سال گذشته نقشه ی دشمن را درسه محور خلاصه کردند: 1-فشار اقتصادی – 2- فشار روانی 3-فشار عملی .

حال در چنین شرایطی ، علی رغم هشدارهای رهبری ؛چگونه دولت دست به این اقدام بدون توجه به عواقب و آثارش زده و میدان را برای سوء استفاده دشمن فراهم کرده و بعد از این خسارات و حوادث حاضر به عذر خواهی هم نشده است جای سوال جدی دارد.

هدف دشمن

دشمن بر اساس سخنان مقامات آمریکائی و اسرائیلی و مرتجعین منطقه این بود که نقشه نا آرامیهای عراق و لبنان را در ایران پیاده و با سوار شدن بر موج نارضایتی مردم با ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج و تخریب اموال عمومی و کشتار مردم بی گناه عرصه را بر دولت تنگ و زمینه استعفای اورا فراهم و نظام را دربرابر شرایطی قرار دهند که مجبور به عبور از اصول و سیاستهای خود شود .

متاسفانه عدم توجیه و اقناع سازی از سوی دولت حتی مجلس و علما را به مخالفت و اقدام برای توقف طرح نمود

و تصور میکردند که رهبری هم دراثر واکنش جامعه و سوء استفاده ضد انقلاب همان موضع را اتخاذ و با مخالفت با افزایش قیمت؛ زمینه پدید آمدن خلاء قدرت را فراهم میکنند.

رهبری توطئه را خنثی کردند

سخنان مهم و کوتاه رهبری معظم انقلاب در آغاز درس خارج فقه ایشان ،آبی بود که بر روی آتش فتنه جدید ریخته شد و اعتراض مردم را از اخلال گران و ضد انقلاب تفکیک و اهداف دشمن را افشا و نیروهای انقلاب را به تقابل با این توطئه بسیج کرد .

رهبری ضمن استحکام بخشیدن به ساختارهای تصمیم گیری کشور دولت را به انجام تعهدات و قولهایش نسبت به جلو گیری از وارد شدن فشار به اقشار ضعیف موظف نمودند( یعنی نگرانی و دغدغه اقشار ضعیف را تایید کردند) ولی با اهمیت دانستن امنیت کشور مسئولین امنیتی و انتظامی را به انجام مقتدرانه وظائفشان برای جلوگیری از بی ثباتی و ناامنی توسط اراذل و اوباش و ضد انقلاب توصیه اکید نمودند.

با نگاهی به عکس العمل رسانه های ضد انقلاب و دشمن کاملا میتوان پی برد که بستن اینترنت و کانال های ضد انقلاب، پشتیبانی بیگانگان از مزدوران داخلی شان را قطع و حرکت آنها را کور و ابتر ساخت .

تا آنجا که اندیشکده بروکینگز اعلام کرد: نیروهای امنیتی ایران ا ز توانمندی های گسترده ای برای کنترل نا آرامی ها برخوردارند. دوام پذیری جمهوری اسلامی شاید مهمترین میراث انقلاب 57 باشد .

هنوز عوامل بروز فتنه موجودند

اینک علی رغم فروکش کردن فتنه و اغتشاشات ، هنوز سه ضلع اصلی علت بروز این حوادث موجود است.

1- دشمن غدار و قسم خورده و در راس آن آمریکا یا پولهای نفتی سعودی و امارات است.

2- اراذل و اوباش و مزدوران وطنی که از سال 32 و سقوط دولت مصدق درخدمت آمریکا و بر ضد استقلال

و آزادی ملت ایران بوده اند و امروز هم جیره خوار آمریکا و مزدوری آن را میکنند .

3-مسئولان بی تدبیری که تصمیم های مهم و لازم را دربدترین شرایط و زمان و بدون محاسبات درست، میگیرند و

هزینه های سنگینی را بر جامعه تحمیل میکنند و بستر را برای سوء استفاده و توطئه دشمن فراهم میسازند.

بنابر این به توصیه رهبر معظم انقلاب باید هوشیار و بیدار و مراقب بود و نخوابید و از توطئه دشمن غفلت نکرد.
https://shoma-weekly.ir/ynh937