نگاه

خط قرمزهای پررنگ عسگراولادی

این اقدام استاد عسگراولادی می تواند درسی باشد برای سایر مسئولان نظام که گاهی ممکن است عملکرد و گفتارشان فرصت طلبان خارجی و داخلی را به طمعه بیاندازد. باید با خط کشی بین خود و دشمنان همواره فرصت سوء استفاده را از آنان بگیرند.
مهدی ده مرده- در سراسر قرآن کریم و سیره ائمه معصوم (ع) به روشنی بر تمایز بین حق و باطل تاکید شده و از مومنان خواسته شده است که بین خود و مشرکان ، کفار و منافقان خط حائلی ترسیم کنند و از اقدامات آنها به وضوح و با زبان گویا و عمل درست و بجا تبری جویند کما اینکه از پیامبر اکرم نیز در آیات متعددی خواسته می شود که نسبت به کفار و اقداماتشان اعلام بیزاری و تبری کند. زیارت عاشورا نیز سراسر تبری جستن از جبهه باطل و جدا کردن مرز بین مومنین ولایتمدار طرفدار حق از طرفداران باطل است. به عبارتی به بیان معارف اسلامی یکی از ویژگیهای مومنین تبری و اعلام بیزاری از جبهه باطل است.
چندی پیش و در پی بیان دیدگاههای استاد عسگراولادی برخی منفوران و مطروان نزد ملت و نظام که این روزها در دامن آمریکا و انگلیس روزگار می گذرانند بلافاصله به قصد سوء استفاده از شرایط پیش آمده شروع به تعریف و تمجید از استاد عسگرواولادی کردند و او را فردی آزاده و دیندار و شجاع خواندند.
دراین میان عطاء اله مهاجرانی گوی سبقت را از دیگران ربود و بیش از سایرین به تعریف و تمجید از حبیب اله عسگراولادی پرداخت. هانطور که در سطور اولیه این نوشتار آمد یکی از ویژ گیهای مومنین تبری جستن از دشمنان بود. برهمین اساس استاد عسگراولادی که از سابقون انقلاب بوده و سابقه درخشان ایشان در مبارزه با طاغوت غیر قابل انکار است و همجنین  نیز خدماتشان پس از انقلاب در خدمت به محرومان جامعه  و نیز در جهت تثبیت نظام اسلامی فراموش شدنی نیست و همواره  پشت سر امام ومقام معظم رهبری حرکت کرده اند  بلافاصله واکنش نشان داده و از این تعاریف بیزاری جستند و بار دیگر به آقایان یادآوری کردند که من نه از اخم شما ناراحت می شوم و نه از لبخند شما خوشحال.
استاد عسگراولادی در یاداشتی به آقای مهاجرانی تذکر دادند که : شما ... رفتی حقوق بگیر بی بی سی شده ای و یک جیره ای احتمالی هم از شاه عربستان می گیری. کلاه خودت را قاضی کن ببین چی بدست آورده ای و چی از دست داده ای ! ولایت امام و رهبری را رها کردی و رفتی ولایت بی بی سی را پذیرفتی اگر به خدا و قیامت اعتقاد داری ... یک پاسخی برای روز حساب مهیا کن . می دانم در این دنیا جوابی نمی توانی داشته باشی لذا شما را به آن دنیا حواله میدهم.
در همین راستا حبیب اله عسگراولادی در پاسخ به نامه تشکر آمیز اصلاح طلبان نسبت به موضع گیریهای وی از آنها خواست که برخی رفتارهای نادرست خود را که به نظام و جامعه اسلامی ضربه زده اصلاح کنند. لذا باید گفت که سخنان و مواضع دلسوزانه و دوراندیشانه آقای عسگراولادی نباید اصلاح طلبان افراطی و به دامن دشمن پناه برده را امیدوار و طلبکار کند چرا که اینها هچنان که در پیشگاه ملت منفور و مطروند در نزد آقای عسگراولادی  نیزمنفورند. این اقدام استاد عسگراولادی می تواند درسی باشد برای سایر مسئولان نظام که گاهی ممکن است عملکرد و گفتارشان فرصت طلبان خارجی و داخلی را به طمعه بیاندازد. باید با خط کشی بین خود و دشمنان همواره فرصت سوء استفاده را از آنان بگیرند.
اما یک نکته در باب اینکه چرا استاد عسگراولادی این سخنان را به زبان راند.
اگر در نوع برخورد حضرت یوسف با برادران خطاکارش بیاندیشیم به فلسفه سخنان استاد عسگراولادی نیز پی خواهیم برد. در داستان حضرت یوسف ، این پیامبر عظیم الشان بگونه ای رفتار کرد تا ضمن آنکه خود معترف به گناه عظیم خود شوند فرصت برای توبه و اظهار ندامت و پشیمانی برادرانش فراهم شود تا از آتش جهنم رها شوند و از دام وساوس شیاطین ارضی و سماوی نجات یابند. می توان گفت که نوع عملکرد و گفتار حبیب اله عسگراولادی برگرفته از اخلاق یوسفی است تا زمینه را برای توبه گرفتاران فتنه و بازیچه خورده های دشمن فراهم نماید و آنان را وادار سازد تا به ظلم بزرگی که به نظام و مردم کرده اند اعتراف کنند و از آن تبری جویند .
پس باید اذعان کرد که استاد عسگراولادی در مورد سران فتنه ، بسترسازان فتنه ، عاملان فتنه و کسانی که مفتون فتنه گران بودند حرفهایی بر اساس  استدلال هایی که داشتند مطرح کردند نه برای تطهیر آنان بلکه برای دادن آخرین فرصت به ایشان برای توبه .  از همین رو به دوستان اصولگرا و دوستدار انقلاب که قلب و دلشان برای حفظ نظام می تپد باید گفت  که اگر مشکلی نیز با این دیدگاه استاد عسگراولادی دارید بیایید آنرا بصورت محترمانه و آنگونه که شایسته دوستداران نظام است نقد کنید نه آنکه با تحریف آن زمینه را برای هتک حرمت این چهره انقلابی و مورد تایید امام و مقام معظم رهبری فراهم سازید.
                                                                                                   

https://shoma-weekly.ir/YqAxVY