نگاه

خطرنفوذ جریانی، جدی است

متاسفانه غرور و خودباوری بعضی مسئولان و اثرگذاران بر سرنوشت کشور که در حوزه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری حضور دارند مانع درک این حقیقت می‌شود که باور کنند، بعضی حرف‌ها و مواضع آنها که مورد تشویق و تایید دشمنان واقع می‌شود، با چند واسطه از طریق عوامل نفوذی آنها به ذهن و فکرشان وارد و بیان شده است.
حمید رضا ترقی- نفوذ جریانی یعنی شبکهسازی در داخل ملت بهوسیله پول و جاذبههای جنسی در مورد اشخاصی که در سرنوشت کشور و در مراجع تصمیمسازی و تصمیمگیری و آینده کشور تاثیر دارند یکی از خطرناکترین نوع نفوذ دشمن است که میتواند در باورها، ارزشها، خواستها و آرمانهای مسئولان و عناصر تاثیرگذار تغییر پدید آورده و آنها را به وادی تجدید نظرطلبی سوق دهد.

هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله مهم نفوذ دشمن مبتنی بر تجربه و اطلاعات دقیق و درازمدتی است که از رصد جریانهای معاند به دست آمده و واقعیت تلخی است که هر از چند گاه تلفات آن ضربه سنگینی به نظام اسلامی وارد میسازد.

متاسفانه غرور و خودباوری بعضی مسئولان و اثرگذاران بر سرنوشت کشور که در حوزههای تصمیمسازی و تصمیمگیری حضور دارند مانع درک این حقیقت میشود که باور کنند، بعضی حرفها و مواضع آنها که مورد تشویق و تایید دشمنان واقع میشود، با چند واسطه از طریق عوامل نفوذی آنها به ذهن و فکرشان وارد و بیان شده است.

خطر نفوذ جریانی وقتی جدی و پیچیده میشود که به قول مقام معظم رهبری تبدیل به شبکهسازی در داخل ملت شده و به یک حرکت هماهنگ در عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حتی مدیریتی تبدیل میگردد.

یعنی وقتی شعار «ما میتوانیم» قرار است به «ما بدون کمک بیرون نمیتوانیم» تبدیل شود و از زبان مسئولان بیان و اعلام شود به موازات آن توسط این شبکه در بدنه اقتصادی کشور ناکارآمدی و سنگاندازی و روشهای بی نتیجه تزریق و دنبال شده و در حوزه سیاسی با استقلال به عنوان مانع رشد و توسعه مخالفت میشود تا این شعار نمیتوانیم جا بیفتد.

نفوذ جریانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی شخصیتهای متعددی را از قطار انقلاب پیاده کرده و یا آنها را منزوی ساخته است.

- قائم مقام رهبری در اثر نفوذ منافقین در اطرافش دچار تحلیلهای غلط نسبت به نظام و انقلاب شد تا امام خمینی(ره) مجبور شد وی را عزل کند.

- نمایندگانی از مجلس ششم که امروز به دامن استکبار و ضد انقلاب برگشتهاند و جزء شعار دهندگان و بلندگوهای غرب و آمریکا در مجلس ششم بودند و مسیر آن مجلس را از خط انقلاب منحرف کردند از این نمونهاند.

- دانشجونماهایی که حوادث 18 تیر را در دانشگاه هدایت و راهبری میکردند و امروز در دامن آمریکا و رسانههای ضد انقلاب و وابسته به دشمن تحلیل میدهند و آلت دست بی بی سی و ووآ و شبکه من و تو هستند و حرکت دانشجویی در کشور را به انحراف کشانده و در مسیر خواست آمریکا و غرب هدایت کردند و باورهای دانشجویان را تغییر دادند از این نمونهها هستند.

- اگر امروز به بعضی سازندگان فیلمها و سریالها دقت کنید میبینید کسانی حتی در حال ساخت سریالهای به ظاهر مذهبی هستند که کاملا اندیشه و تفکرات سکولاری و حتی چپی داشته و دارند و امروز تولید کننده هستند و در لابلای فیلمهای خود با شیب ملایم اهداف خود را به خورد جامعه میدهند.

- در عرصه اقتصادی نفوذ جریانی با برنامه عمل میکند و پیش میرود. به قراردادهای مخابرات در رابطه با اپراتورها نگاه کنید، چه کسی تردید دارد که پشت قراردادهای آفریقای جنوبی، انگلیس نیست؟

آمریکاییها با پوشش کدام شرکتها دارند به حوزه اقتصاد کشور نفوذ میکنند و قراردادهای نفتی اخیر ما را به کدام سو میبرد؟

ارتباط شبکههای اجتماعی به عنوان بسترساز و مطبوعات و رسانهها به عنوان هموارساز افکار عمومی با مواضعی که از بعضی مسئولان و نخبگان در حوزههای تصمیمگیر و تصمیمساز شنیده میشود که با مواضع رهبر معظم انقلاب مغایر و متفاوت است کاملا قابل رصد و مطالعه است.

اوباما در آمریکا میگوید مرگ بر آمریکا برای مردم نان و آب نمیشود. در داخل بعضی مسئولان متاثر از شبکه نفوذ جریانی میگویند، امام با مرگ بر آمریکا موافق نبود، و این شعار تندروی است و...

فلان مسئول آمریکایی میگوید سران فتنه باید از حصر آزاد شوند، افرادی در داخل متاثر از همان شبکه نفوذ در مجلس و دولت و سیاسیون میگویند حصر غیر قانونی است و...

آری نفوذ جریانی خطرناک و چنانچه توجه لازم از سوی مجلس و مردم نشود میتواند بحرانزا شود.

https://shoma-weekly.ir/PyOew9