ادب و هنر

خبر کوتاه

ترجمه «انسان و سرنوشت»به ایتالیایی

کتاب «انسان و سرنوشت» شهید مرتضی مطهری با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از زبان انگلیسی به زبان ایتالیایی، ترجمه و منتشر شد.این اثر در قالب طرح حمایت از ترجمه و نشر آثار فارسی به زبانهای دیگر (TOP) مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مقدمه آقای اکبر قولی، رایزن فرهنگی کشورمان در رُم، منتشر شده است.بنا بر اعلام این خبر، شهید مرتضی مطهریدر این کتاب، در قالب بحثی تطبیقی در خصوص مسئله جبر و اختیار در مکاتب مختلف فلسفی، نقطه نظر شیعی را در این باره معرفی کرده است.

«دعوتنامه» در حوزه هنری

مهرداد فرید کارگردان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان اکران فیلم سینمایی «دعوتنامه» گفت: برای پخش این فیلم سینمایی با حوزه هنری قرارداد بستهایم و طبق برنامه ریزیها، قرار است «دعوتنامه» اواخر پاییز اکران شود.فرید در پایان گفت: با توجه به اینکه «بنبست وثوق» فیلمی درباره تحکیم خانواده است هر زمان که اکران شود، میتواند مخاطبان خود را جذب کند. «دعوتنامه» یک درام اجتماعی است و فیلمنامه آن نیز توسط خود فرید و حمید چمنی به نگارش درآمده است. بازیگران «دعوتنامه» عبارتند از میترا حجار، شقایق فراهانی و با معرفی غزل فرید و سحر کریمی.

استقبال 300 هزار نفر از باغ کتاب تهران

مدیرباغ کتاب تهران با اشاره به اینکه در بحث مطالعه مشکل ما توزیع کتاب نیست، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت ارشاد 13 تا 14 هزار ناشر در کشور داریم، ولی سرانه مطالعه ما بسیار پایین است. پس از انقلاب بیش از یک میلیون عنوان کتاب منتشر کردهایم، ولی سرانه تیراژ کتاب در ابتدای انقلاب برای هر کتاب 3 هزار نسخه بوده، ولی در حال حاضر معادل 500 نسخه است.سید مجید حسینی با بیان اینکه پروژه باغ کتاب را از سمت تولید و توزیع کتاب به سمت تشویق برای کتابخوانی پیش بردهایم، افزود: در این چند هفته بیش از 300 هزار نفر از باغ کتاب بازدید کردهاند و برای نخستینبار است که یک مجموعه فرهنگی با چنین استقبالی مواجه میشود. اگر قرار بود باغ کتاب را به مجموعه فرهنگیای تبدیل کنیم که فقط به تولید فکر کند هیچ گاه با چنین حجمی از استقبال مواجه نمیشدیم.

«دیریندیرین» در دوهزار قسمت ساخته میشود

محمدرضا علیمردانی درباره مجموعه «دیریندیرین» به صبا گفت: مجموعه انیمیشن «دیریندیرین» تا الان در ۳۰۰ قسمت تولید شده و طبق صحبتهایی که با آقای ابوالحسنی وآقای درخشی داشتیم،قرار است. «دیرین دیرین » در۲۰۰۰ قسمت تولید شود. وی افزود: قرار بود چند صدا پیشه جدید نیز در کاراضافه شوند، اما وقتی آقای درخشی تست گرفت از این کار منصرف شد، چون صداها روی شخصیتها نمینشستند، برای همین تصمیم گرفته شد فعلاً صدا پیشه جدیدی وارد کار نشود.

https://shoma-weekly.ir/0sZSWK