ادب و هنر

خبر کوتاه

چاپ بیستم کتاب «عصر امام خمینی(ره)»

موسسه بوستان کتاب همزمان با دهه فجر چاپ بیستم کتاب «عصر امام خمینی» نوشته میر احمدرضا حاجتی را منتشر کرد. گفتنی است، چاپ بیستم کتاب «عصر امام خمینى (ره)» باقیمت 20 هزار تومان منتشرشده است. برای تهیه این کتاب میتوانید به سایت این نشر مراجعه کنید یا با پیامک 10002155 در تماس باشید.

حمایت از طرحهای انقلابی

همزمان با سی و هشتمین دهۀ فجر، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد که از طرحهای انیمیشن با موضوع انقلاب اسلامی حمایت میکند. این مرکز از عموم هنرمندان سینمای انیمیشن دعوت میکند تا طرحها و فیلمنامههای کوتاه خود با موضوع انقلاب اسلامی را روی پایگاه اینترنتی www.defc.ir ثبت کنند تا پس از تصویب روند تولید این آثار انیمیشن آغاز شود.

نماهنگی برای آتشنشانها

نماهنگ «تو رفتی» با آهنگسازی و تنظیم بهنام کریمی با شعر محمدکاظمی و صدای شایان شایگان، غمگینانهای است به یاد آتشنشانان ازجانگذشته و جانبرکف که برای بهرهبرداری و پخش به شبکههای مختلف رسانه ملی ارسالشده است. لازم به ذکر است که این نماهنگ در دفتر موسیقی و سرود صداوسیما تولید شد.

رونمایی از گرافیک جدید شبکه ۴

گرافیک تلویزیونی شبکه چهار سیما از 22 بهمن با تغییراتی محسوس در کاربرد، رنگ، فرم و تکنیکهای اجرا به روی آنتن رفت. هویت بصری و گرافیک شبکه چهار با المان های کاملاً ایرانی و اسلیمی و مناسب با ذائقه مخاطب ایرانی طراحیشده و آماده رونمایی شد. گفتنی است این تغییرات علاوه بر اینکه کاملاً ایرانی است، مدرن هم بوده و برای مخاطب جذابیت بصری دارد.

انتشار از نگاه سینماگران دهه ۱۳۶۰

کتاب «از نگاه سینماگران؛ دهه 1360» نوشته محمدعلی حیدری، بهتازگی توسط انتشارات روزنه منتشرشده است. این کتاب در ادامهی دو کتابی تعریف میشود که پیشتر در این زمینه، یعنی «سینمای دهۀ شصت؛ از نگاه مدیران سینمایی» و «سینمای دهۀ شصت از نگاه منتقدان» منتشر شد. لازم به ذکر است که کتاب حاضر که آخرین کتاب از این مجموعه است.

https://shoma-weekly.ir/UldwFE