نگاه

حیله شناسی ضرورت ریاست جمهوری

رئیس جمهور باید این توانایی را داشته باشد تا حیله ها و سنگرهای دشمن را برای تسلط بر کشور مستمراً شناسایی و آگاهانه و مدبرانه برخورد نماید .
حسین انواری- رئیس جمهور باید از هوشمندی و بصیرت کافی نسبت به حیله های نظام سلطه برخوردار باشد.

- مبانی نظام سلطه ، تقسیم جهان بدو قسمت «سلطه گر» و «سلطه پذیر» است و اساس نقشه دشمن بر دو پایه استوار است . یکی «ایجاد اختلاف بین آحاد مردم و مسئولین» و دیگر «نفوذ فردی و جریانی» .

- دشمن از همه ابزارهای مدرن برای تبلیغات مسموم و جوسازی و بهانه گیری در مسئله هسته ای ، مسئله حقوق بشر ، مسئله زنان و دهها موضوع دیگر در جهت تحریف حقایق و ایجاد باورهای غیرواقع در ملت نهایت استفاده را
می کند .

- «جریان نفوذ» بدنبال شبکه سازی در داخل کشور است که عمدتاً بوسیله او عامل دنیایی «ثروت» و «جاذبه های جنسی» تلاش دارد که باورها و آرمانهای ارزشی را تغییر دهد و آماج نفوذ خود را بیشتر متوجه نخبگان و تصمیم سازان و تصمیم گیران و کارگزاران نظام نماید و بموازات آن افرادیکه بر ارزشهای انقلاب پا می فشارند مورد هجمه و تخریب قرار دهد و نیروهای کشورمان را به «تندرو» و «کندرو» و «میانه رو» تقسیم می کند و انقلابیون را برچسب تندرو می زند .

همانگونه که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند ، این طبقه بندی مردم به تندرو و کندرو و میانه رو مسموم است و در اسلام مطرح نیست . اسلام طرفدار «میانه» و طرفدار «وسط» است . وسط در مقابل تندرو نیست ، وسط در مقابل «منحرف» و بیگانه پرست است و تند رفتن در «صراط مستقیم» بسیار هم ارزشمند است .

* یکی از ابزار دشمنی نظام سلطه توسعه «تحریم های اقتصادی » است تا از این طریق دولت و ملت را وادار به تسلیم اهداف شیطانی خود کند و با فلج کردن رفاه ملی و اقتصاد کشور ، زمینه بی اعتمادی و جداسازی مردم از نظام اسلامی را فراهم نماید .

رئیس جمهور موظف است براساس هدایت مقام معظم رهبری بسته کامل و منسجم «اقتصاد مقاومتی» که محصول عقل جمعی است را با تدوین برنامه زمان بندی شده برای تحقق عملی آن اهتمام جدی ورزد .

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین سیاست هایی است که در یک موضوع راهبردی مهم که شمولیت آن بسیار گسترده است ، خطوط اصلی حرکت را در آینده ترسیم می کند . و نباید آن را بعنوان یک واکنش و یک تاکتیک بحساب آورد و با تغییر شرایط محیطی مانند تحریم ها به فراموشی سپرده شود .

- تحقق اقتصاد مقاومتی توسط رئیس جمهور و هیأت دولت نیازمند تلاش و همتی جهادگرانه با مقاومت و مداومت است .

توسعه کارآفرینی و توجه به نقش اساسی آحاد مردم در کشور و مردمی کردن اقتصاد و بهره مندی از ظرفیت های آنها بعنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی ، و استحکام و مقاوم سازی اقتصاد و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری در برابر ترفندهای دشمنان از تکالیف مهم رئیس جمهور است که باید توانمندی لازم را در این زمینه داشته باشد .

رئیس جمهور باید هوشیارانه مراقب رخنه نفوذیها و جریان نفوذ بیگانکان باشد . البته نفوذی ممکن است خودش هم نداند که آلت دست دیگران شده و با چند واسطه بدشمن خدمت می کند .

یکی دیگر از حیله های دشمن و پیاده نظام مفلوک داخلی آنها سعی در القاء « دوقطبی » شدن در داخل کشور جهت تقابل با نیروهای مؤمن داخل نظام دارند .

« دوقطبی » یعنی دو دستگی که با همدیگر دشمن اند و علیه هم تلاش می کنند که یکدیگر را حذف نمایند . دو قطبی بین انقلاب و استکبار در جمهوری اسلامی وجود دارد .

انتخابات یک مسابقه است که در مسابقه هم تلاش دارند تا برنده شوند . یک رقابت سالم است در انتخابات دشمنی و عناد مطرح نیست . سبقت از یکدیگر برای رسیدن به هدف تعیین شده با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی است که این مسابقه به معنای دوقطبی شدن نیست .

رئیس جمهور باید این توانایی را داشته باشد تا حیله ها و سنگرهای دشمن را برای تسلط بر کشور مستمراً شناسایی و آگاهانه و مدبرانه برخورد نماید .

https://shoma-weekly.ir/mcS3zJ