نگاه

حکومت در فرهنگ‌سازی حجاب نقش اصلی را دارد

بی‌توجهی مسئولان و اهمیت‌ندادن به هجمه‌های دشمن در این زمینه بخش دیگری از این علت است؛ دشمن با تمام قوا و همه امکاناتی که در اختیار دارد به تولید برنامه‌هایی در زمینه مخالفت با حجاب برخاسته است که متأسفانه مسئولان فرهنگی ما هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.
لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین بودجه مناسب برای تهیه زیر ساخت برای نهادینهکردن فرهنگ در جامعه مهمترین فعل حکومت به شمار میرود، خاطرنشان کرد: حکومت باید با بررسی نقاط ضعف و قوت این مسئله و همچنین نظارت بر دستگاههایی که در این مقوله فعالیت دارند به پیشبرد این بحث مهم کمک کند

لاله افتخاری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علتهای پسرفت حجاب از اول انقلاب تاکنون، گفت: یک بخشی از این علتها به تبلیغات دشمن در زمینه فساد و بی حجابی در جمهوری اسلامی برمیگردد.

وی در ادامه افزود: بیتوجهی مسئولان و اهمیتندادن به هجمههای دشمن در این زمینه بخش دیگری از این علت است؛ دشمن با تمام قوا و همه امکاناتی که در اختیار دارد به تولید برنامههایی در زمینه مخالفت با حجاب برخاسته است که متأسفانه مسئولان فرهنگی ما هیچ اهمیتی به این موضوع نمیدهند.

افتخاری با تأکید بر اینکه هیچ دولتی در راه حجاب قدم مؤثری برنداشته است، اظهار داشت: در این رابطه تبیین موضوع نشد و قوانینی هم که در این رابطه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اول انقلاب وضع شد به اجرا درنیامد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در این قانون مقدار کمی نیروی انتظامی، مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما وارد شدند و متأسفانه بقیه نهادهایی که بر اساس قانون باید وارد این مسئله میشدند هیچ کنشی از خود نشان ندادند.

رئیس سابق فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بین هم شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت مطلوبی در این مسئله نکرد و به همین خاطر بود که مسئله حجاب کمکم رو به پسرفت رفت و در جامعه کمرنگ شد.

وی به تأثیر نقش حکومت در فرهنگسازی و نهادینهکردن مسئله حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حکومت در این زمینه نقش اصلی را برعهده دارد و باید برای نهادینهکردن این مسئله در جامعه زیرساختهای مناسبی را فراهم کند

https://shoma-weekly.ir/TIQril