نگاه

حمله امام (ره) به سرمایه استکبار

حرکت انقلابی حضرت امام(ره) نه تنها در کشور ما بلکه در کشور جهان تأثیر بسیار بزرگی را گذاشته است؛ امام از طرفی توانست نظام سلطه را برچیند و از طرفی دیگر، نظامی بر اساس احکام اسلام را بنیان نهد. در اسلام، وحدت و تمسک به حبل الله، از اصولی است که مورد تأکید بسیار قرار گرفته شده و تأکید بر اینکه مسلمانان با هم اختلاف نداشته باشند و سعی کنند بر اشتراکات اتحاد بورزند و در مقابل دشمنان یک چتر محکم و مرصوص ایجاد کنند.
سیده فاطمه فخر- حرکت انقلابی حضرت امام(ره) نه تنها در کشور ما بلکه در کشور جهان تأثیر بسیار بزرگی را گذاشته است؛ امام از طرفی توانست نظام سلطه را برچیند و از طرفی دیگر، نظامی بر اساس احکام اسلام را بنیان نهد. در اسلام، وحدت و تمسک به حبل الله، از اصولی است که مورد تأکید بسیار قرار گرفته شده و تأکید بر اینکه مسلمانان با هم اختلاف نداشته باشند و سعی کنند بر اشتراکات اتحاد بورزند و در مقابل دشمنان یک چتر محکم و مرصوص ایجاد کنند.

یکی از ثمرات بسیار بزرگ انقلاب اسلامی ما، اهتمام حضرت امام(ره) بر وحدت مسلمانان بود؛ چه در داخل و چه در جهان اسلام.

استکبار جهانی مخصوصا انگلیس و آمریکا، از دیرباز برنامه های بسیاری را برای ایجاد اختلاف امت اسلامی پیاده کرده اند و همواره در پی القای این مسئله بوده اند که وجود اختلاف بین شیعه و سنی، امری اجتناب ناپذیر است. اما امروز عربستان سعودی برای تقابل با ایران، با صهیونستها همدست شود. امام خمینی با نیروی علمی و جاذبه ای که داشتند، موضوع محبت و همدلی قومیت ها و مذاهب اسلامی را در داخل و خارج کشور بنیانگذاری کردند و ما در داخل کشور، ثمرات بسیار خوبی از این وحدت بدست آورده ایم؛ در زمان جنگ تحمیلی، شیعه و سنی با هم بودند؛ در زمان محاصره اقتصادی و همه مشکلاتی که برای کشور ما بوجود آمد اقلیت های مذهبی و فرقه های اسلامی همه هم قسم بودند و کشور را پیش بردند.

آمریکایی هایی روی برخی فرقه ها مثل بهایئت و وهابیت سرمایه گذاری زیادی انجام داده و امید دارد که بوسیله آنها، هم در بین مسلمین نفوذ کند هم در کشور ما. بنابراین ما باید بسیار مراقب باشیم.

امروز هم استکبار جهانی بر اساس همان منش بر روی فرقی همچون بهایئت سرمایه گذاری میکند و برخیها هم به اقدامات آمریکای جنایتکار در این راستا، دامن میزنند و با تکریم بهایئت یا برقراری ارتباط، سعی میکنند آنها را در جامعه ما بزرگ نشان بدهند؛ این خیانت به خط امام و اسلام است و نباید اجازه داد این رفتار ادامه پیدا کند.

https://shoma-weekly.ir/NF07k2