نگاه

حضور در لحظه مناسب

فتنه 88 تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله تعدادی آدم دیده شد. این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمی‌شد، یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که این حرکت، حرکت 9 دی بود، آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند، لذا حادثه 9 دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست.
حمیدرضا ترقی- آنگاه که مشروعیت و سلامت انتخابات حماسی با حضور 87 درصد زیر سئوال رفت.

- آنگاه که به جمهوریت نظام یعنی قانون اساسی که میثاق ملت است و آراء مردم که ناموس کشور و حقالناس است و رکن رکین نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه که عمود خیمه انقلاب است تعرّض شد.

- وقتی که معارضان و معاندان نظام علیه انقلاب و نظام اسلامی جری شده و به عوامل داخلی امید بستند.

- وقتی که به اعتماد عمومی مردم به نظام و انسجام و وحدت ملی کشور لطمه خورد.

- وقتی که آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و مقدسات ملی و اسلامی اعم از قرآن و مسجد و اسلام و امام و عاشورا و نمازجماعت مورد اهانت قرار گرفت.

- وقتی که امنیت ملی و مصالح و منافع ملی کشور قربانی خودخواهیها و استبداد رأی اقلیتی قانونشکن قرار گرفت.

- وقتی که اعتبار بینالمللی نظام اسلامی که سالها برای ساختن آن سرمایهگذاری و زحمت کشیده شده بود بازیچه دست عدهای قانونگریز و آلت دست بیگانه واقعگردید.

- هنگامی که بسیاری از ظرفیتهای ملی و سرمایههای کشور هدر رفت و بودجه و امکانات کشور صرف مسائل حاشیهای و فتنهگران شد.

مردم بصیر و روشنبین کشور به این نتیجه رسیدند که فتنهگران در تقابل با باورها و اعتقادات و مقدسات و ارزشهای آنها و نظام اسلامیاند.

ملت ایران احساس کرد که رفتارها و اقدامات فتنهگران استقلال کشور را خدشهدار و زمینه دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور را فراهم ساخته است.

مردم آگاه و هوشیار ایران دریافت که اصل نظام اسلامی دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و شهدا در معرض خطر و آسیب قرار گرفته.

مردم ولایتمدار کشور دریافتند که دشمن درصدد تضعیف جایگاه و موقعیت ولایت فقیه و کاهش نفوذ او در هدایت نظام اسلامی است.

در چنین شرایطی به قول مقام معظم رهبری مدظله العالی:

«حرکت 9 دی که مردم آمدند و بساط فتنه و فتنهگران را در هم پیچیدند لذا حادثه 9 دی در تاریخ یک حادثه ماندنی است. شناخت موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز، این اساس کار است که مؤمن باید این هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود.»

بی شک حرکت حماسی مردم عزیز ایران در نهم دی سال 88 به 8 ماه فتنه و فتنهگری قانونشکنان و جنبش سبز اصلاحطلبان پایان داد و بار دیگر اقتدار نظام و ثبات سیاسی کشور را بازگرداند و دشمنان را از طمع در سرنوشت کشور مأیوس نمود.

این حضور حماسی بجا و بموقع که با شعور انقلابی و بصیرت سیاسی و دینی و ولایی همراه بود از نظام و رهبری در برابر توطئه بیگانگان و مفسدین داخلی مزدور آنها دفاع کرد و خواص بی بصیرت و ساکتین فتنه و حامیان آنها را شرمنده و خجل ساخت.

اگر بخواهیم دستاوردهای این حضور در لحظه مناسب ملت ایران را برشماریم به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

1- اثبات اقتدار مردمی و معنوی انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری

2- تقویت انسجام بیشتر بین نظام و مردم

3- منزوی شدن فتنه گران در بین مردم

4- به منصه ظهور رسیدن نیروهای مدافع نظام در مقابل فتنه

5- اعتراف دشمن به اقتدار و توان بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی

6- حفظ استقلال سیاسی کشور در برابر توطئه بیگانگان و وادادگان داخلی

7- حمایت و تقویت حرکت بیداری اسلامی در منطقه

8- الگوگیری مردم کشورهای منطقه به ویژه سوریه برای حمایت از نظام سیاسی مورد قبول خودشان در برابر توطئه بیگانگان.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 21/9/90 فرمودند:

فتنه 88 تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله تعدادی آدم دیده شد. این یک چیز ریشهداری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینهها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد، یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که این حرکت، حرکت 9 دی بود، آمدند بساط فتنه و فتنهگران را در هم پیچیدند، لذا حادثه 9 دی یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست.

امیدواریم ملت ایران با حفظ بصیرت خود در تبعیت و اطاعت از ولایت فقیه این حضور در لحظههای نیاز و مناسب را حفظ کند و دیگر اجازه تکرار فتنه به فتنهگران داخلی و خارجی را ندهد. انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/3cAVpB