نگاه

حساسیت اصلاح طلبان به برائت از فتنه

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر شد. صرف نظر از حضور یا عدم حضور این چهره اصلاح طلب در انتخابات سال آینده ، به نقل از وی مواضعی بازگو شده که برخی از آنها جای تامل دارد.
مهدی ده مرده- طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر شد. صرف نظر از حضور یا عدم حضور این چهره اصلاح طلب در انتخابات سال آینده ، به نقل از وی مواضعی بازگو شده که  برخی از آنها جای تامل دارد.
معاون اول دولت اصلاحات که با خبرگزاری مهر گفت و گو می کرده است در پاسخ به این سئوال که اگر اصلاح طلبان بخواهند از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و صلاحیتشان تائید شود، حتما باید از جریان فتنه ابراز برائت کنند، گفته است: اگر قرار به توبه اصلاح طلبان از جریان فتنه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد، طبعا اصولگرایان هم باید برای حضور در انتخابات از جریان انحراف اعلام برائت و توبه کنند. در ابتدای امر باید به جناب آقای عارف یاد آوری کرد که تقریبا ً تمامی فعالان اصولگرا بویژه بزرگان این جریان  از جریان انحرافی اعلام برائت کرده اند . که در ادامه برای اطلاع ایشان به برخی از آنها اشاره می شود:
*آیت الله مهدوی کنی :مرزبندی با جریان انحرافی شاخص اصولگرایی است .
* آیت الله محمد یزدی: در برابر این انحراف فکری اعتقادی که کنار دفتر رئیس جمهور محقق شده است ما باید وظایف خود را دقیقتر بشناسیم.
*آیت الله مصباح یزدی: جریان انحرافی  با ادعای ارتباط با امام زمان(عج) در صدد حذف ولایت فقیه بود.
* حبیب الله عسگراولادی : جریان انحرافی شمه ای دیگر از تحرکات دشمن در نبرد نرم علیه انقلاب اسلامی است که باید با ذکاوت و تیزبینی به مقابله با آن پرداخت.
* بادامچیان: جریان انحرافی در بخشی از دستگاه اجرایی نفوذ کرده از این رو رئیس جمهور باید از این جریان عبور کند، زیرا حرف اول و آخر بزرگان حوزه و مراجع تقلید نیز برخورد جدی با جریان انحرافی است.
در همین راستا و زمانی که تازه جنجال این جریان آغاز شده بود هفته نامه شما ارگان حزب موتلفه اسلامی بعنوان یکی از موثرترین احزاب اصولگرا با انجام سلسله مصاحبه هایی با علما و  شخصیتهای اصولگرا به تبیین ویژگیهای این جریان پرداخت و خطر آن را گوشزد کرد که از آنجمله می توان به گفت و گو با آیت الله سید احمد خاتمی در شماره 705 نشریه ، مصاحبه با آیت الله مصباح یزدی و آیت الله علم الهدی در شماره 706 ،مصاحبه با دکتر بادامچیان در شماره 708 و حجت الاسلام پورمحمدی در شماره 711 اشاره کرد که تازه اینها بخشی از این مجموعه گقت و گوهای این نشریه است. سایر رسانه های اصولگرا نیز در همین راستا قلم ها زدند و مطالب نوشتند.
هرچند از اصولگرایان نباید غیر از این انتظار داشت چرا که برای آنان حفظ آرمانهای  انقلاب که همان دفاع از اسلام است الویت دارد نه اشخاص . گر چه این افراد و گروهها زمانی مورد حمایت شان بوده اند.  حال باید از جناب آقای عارف پرسید که چرا اصلاح طلبان اعم از بزرگان و طرفدارانشان نسبت به  برائت جستن از فتنه 88 طفره می روند و حساسیت دارند. این حساسیت برای چیست. آیا آنها از این می ترسند که بخشی از آراء خود را از دست بدهند یا نگران از دست دادن حامیان داخلی و خارجی اصلاح طلبان هستند.
آقای عارف شاید هم بدنبال این هستید که آقای موسوی خوئینی ها از شما ناراحت نشوند به همین دلیل در عدم برائت جستن از فتنه 88 از وی پیروی می کنید چرا که وی گفته است: " میگویند اگر میخواهید در انتخابات شرکت کنید باید از فتنه بیزاری بجویید. یعنی از آقایان مهندس موسوی و کروبی تبری بجوییم. ما خودمان آقای موسوی را کاندیدا معرفی کردیم . حالا بیاییم از او تبری بجوییم. کدام عقل سیاسی به ما اجازه این کار را میدهد؟"
در آستانه 9 دی قرار داریم . روزی که ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی با خلق یک حماسه تاریخی برای همیشه با فتنه گران اتمام حجت کردند به همین جهت به آقای عارف یادآوری می کنیم که این ملت هستند که از شما می خواهند که از شعار" نه غزه  نه لبنان، جانم فدای ایران" و از همراهی و همزبانی با رژیم صهیونیستی در تخطئه آرمانهای امام اعلام برائت کنید. این مردم هستند که  از شما می خواهند تا از این افکار ضد انقلابی اعلام بیزاری کنید.
 آقای عارف شما از این مردم با این تفکر می خواهید رای اعتماد بگیرید پس باید به آنها حق بدهید که نسبت به صداقت شما شک داشته باشند و در این شرایط پاسخ مردم و نهادهای نگهبان اسلامیت و جمهوریت نظام واضح و مبرهن است. مردم میخواهند رئیس جمهور شان فردی ملتزم و معتقد به اسلام ، نظام و ولایت فقیه باشد،نه آنکه التزام به دیگران و تفکراتشان داشته باشد.
البته این که جناب آقای عارف قبول کرده اند که فتنه ای برپا کرده اند یک گام به جلو ست و باید از آن استقبال کرد چرا که تا کنون اصلاح طلبان از اینکه  فتنهای به پا کردهاند و بواسطه آن هزینه های زیادی به کشور وارد شده نیز طفره می رفتند.

https://shoma-weekly.ir/bo85Hg