نگاه

حج درچنگ شجره ملعونه

یام امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان به کنگره عبادی – سیاسی حج در سال 95 با شباهت بسیار بالا با پیام امام خمینی به همین مناسبت در سال 66 بود . امام خمینی ره بدنبال بشهادت رسیدن 325 نفروزخمی شدن 649 نفر از حجاج ایرانی در سال 66 بدست مزدوران وهابی عربستان در مراسم برائت از مشرکین بویژه آمریکا طی پیامی رژیم عربستان رافاقد صلاحیت برای اداره حرمین شریفین دانسته اند
حمیدرضا ترقی- پیام امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان به کنگره عبادی – سیاسی حج در سال 95 با شباهت بسیار بالا با پیام امام خمینی به همین مناسبت در سال 66 بود .

امام خمینی ره بدنبال بشهادت رسیدن 325 نفروزخمی شدن 649 نفر از حجاج ایرانی در سال 66 بدست مزدوران وهابی عربستان در مراسم برائت از مشرکین بویژه آمریکا طی پیامی رژیم عربستان رافاقد صلاحیت برای اداره حرمین شریفین دانسته واعلام کردند:

«آن‌ها به دست خود اسباب افتضاح و رسوایی خود را فراهم کردند... ما اگر می‌خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کعبه‌داران کنونی لیاقت میزبانی سربازان و مهمانان خدا را ندارند و جز تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آن‌ها کاری از دستشان برنمی‌آید، به این خوبی نمی‌توانستیم بیان کنیم... و به این اندازه که کارگزاران‌ بی‌اراده حاکمیت سعودی در این قساوت و بی‌رحمی عمل کردند، موفق نمی‌شدیم

موضع شدید الحن حضرت اما م علیه رژیم آل سعود بطوری بود که در سخنان بعدی فرمودند از هردشمنی بگذریم از آل سعود نمی گذریم .

جنایات 200 ساله آل سعود در جهان اسلام و ترویج فرقه افراطی وهابی توسط علمای متحجر وپویندگان راه امویان و یزیدیان ضد اهل بیت پیامبر نه تنها موجب انحراف مسلمانان از خط و راه پیامبر ص و اسلام ناب محمدی شده بلکه اسلام آمریکائی ای را پدید آورده که باقرآن و سنت مغایر وحافظ منافع دشمنان اسلام و مشرکین گردیده است .

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام امسال خود شش محور را مورد تاکید قرار داده اند :

1-امنیت زمانی ( ماه حرام ) و مکانی حریم کعبه ستاره درخشان همیشکی حج بوده است .

2-حج ابراهیمی مظهر برائت از شیطان و مشرکان و الفت و وحدت با مومنان بوده است

3-کسانی که این فریضه عبادی و سیاسی را به سفر زیارتی و سیاحتی تقلیل می دهند ؛ شیطانک های حقیر و حافظان منافع شیطان عصر آمریکا هستند .

4-آل سعود شجره ملعونه و ننگ جهان اسلام هستند .

5-جهان اسلام باید بخاطر جنایات آل سعود گریبان آنها را بگیرد .

6- جهان اسلام برای مدیریت آینده حج باید فکر اساسی بکند

قصورها و ناکارآمدیهای آل سعود:.

با گذشت یک‌سال از فاجعه غمبار منا، ابعاد جدیدی از ناکارآمدی و برخوردهای غیرانسانی آل سعود بر امت اسلام آشکار شده است .

بخشی از قصورها و ناکارآمدی‌های مسؤولان سعودی در حج سال گذشته را باید بازخوانی و به‌طور خلاصه به این شرح فهرست کرد:

- سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که منجر به کشته‌شدن بیش از 110 تن از حجاج شد. این در حالی است که در اطراف مسجدالحرام بیش از 10 جرثقیل غول‌پیکر در حال کار هستند و بر اساس استانداردهای جهانی، اولا این جرثقیل‌ها باید دارای حریم کاری بوده و چنان‌چه تعداد افراد نزدیک این دستگاه‌ها از 300 نفر تجاوز نماید این جرثقیل‌ها باید کار خود را متوقف نمایند درحالی‌که این نکته فنی به‌وهیچ‌وجه در مسجد‌الحرام رعایت نشد.

- کوتاهی در امدادرسانی به مصدومان سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به‌گونه‌ای‌که نیروهای امدادی دو ساعت و نیم پس از حادثه به محل رسیدند.

- اخلال و توقف غیر‌منتظره در حرکت قطارهای انتقال حجاج از عرفات به مشعر که طی آن دهها تن از حجاج دچار تنگی نفس‌های شدید و اغما شدند. در این‌رابطه «مجتهد» فعال رسانه‌ای عربستانی تصریح می‌کند: «قطار چهار ساعت در شب تاخیر داشت و باعث شد حجاج در ایستگاه منتظر بمانند... وقتی قطار رسید با وجود این‌که واگن‌ها پر شده و درب‌های قطار بسته شده بود اما قطار حرکت نکرد.» مجتهد تأکید می‌کند که «قطار متوقف بوده و درب‌هایش برای یک ساعت باز نشد. بسته بودن درب قطار باعث شد که احساس خفگی به مسافران آن دست بدهد و برخی به حال اغماء بروند.»

- استعفا و برکناری چند تن از مسؤولان با سابقه برگزارکننده حج و به‌کارگیری نیروهای ناآشنا و ناتوان برای هدایت حجاج در این مراسم عظیم به‌گونه‌ای‌که در فرایند برگزاری مراسم، بی‌تدبیری و سردرگمی در میان مسؤولان برگزاری حج موج می‌زد.

- عدم تمهید لازم برای پیشگیری از حوادث محمتل در عرفات، مشعر و منا به‌ویژه بعد از سقوط جرثقیل در مسجدالحرام‌

- ایجاد اخلال در مسیر حجاج آسیایی و آفریقایی (دو مسیر عربی و سعودی عادی بوده است) و عدم ارائه دلیل برای انسداد یکی از مسیرهای رمی جمرات و هم‌چنین هدایت حجاج به‌سوی مسیر متراکم از جمعیت‌

- بستن خروجی‌های مسیر و گشودن ورودی‌های مسیر و ایجاد تقابل در حرکت حجاج در مسیر مسدودشده‌

- تأخیر چند ساعته نیروهای امدادی به‌ویژه اکیپ‌های پزشکی برای حضور در محل‌

- ممانعت از ورود امدادگران گروه‌های پزشکی دیگر کشورها به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران و عدم اجازه برای انتقال به‌موقع مجروحان که مکرر از زبان تیم‌های پزشکی و دست‌اندرکاران شنیده می‌شود و پایین بودن خدمات و امداد برای نجات حادثه‌دیدگان که باعث شد بسیاری از مجروحان به‌دلیل این مانع‌تراشی‌ها جان باختند.

- عدم تلاش برای احیاء مصدومان که در اثر ازدحام جمعیت و گرمازدگی بیهوش شده بودند.

- تقلیل نیروهای انتظامی عربستان در حج به کمتر از نصف و بی‌تفاوتی معنادار نیروهای حاضر در صحنه نسبت به حادثه‌

- طفره رفتن حکام سعودی از قرار دادن فیلمهای حادثه دراختیار رسانه‌ها از بیم افشاشدن واقعیت.

-عدم همکاری با کشورهای ذیربط برای شناسایی مجروحین و جان‌باختگان‌

بنابر این رژیمی که حج را برخلاف فلسفه اش ناامن کند و برای دومین بار زمینه کشتار مردم مسلمان را درماه حرام و در حریم کعبه فراهم نمایند و بدون هیچ عذرخواهی خود را طلبکار هم بداند معلوم میشود جنایت در ذات اوست و رفتارش با حجاج از سر دشمنی است نه دوستی لذا:.

الف)- مطالبه ضرورت پذیرش مسؤولیت این حادثه توسط دولت آل سعود و عذرخواهی از جهان اسلام و کشورهایی که برخی از حجاج‌شان را در این حادثه از دست داده‌اند و خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحان این حادثه باید در دستور کار مسئولان وزارت خارجه ومبلغان و نخبه گان قرار گیرد.

ب)- پیگیری مطالبه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد واقعی فاجعه و عوامل آن با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی ازجمله تدابیری است که می‌تواند پشت پرده حوادث را آشکار سازد.

ج)- ارتباط حادثه منا با مسأله درگیری و صرف توان نظامی و امنیتی عربستان در سازماندهی جنگ‌های نیابتی و تحمیلی به نمایندگی از آمریکا و کشورهای سلطه‌گر غربی به ملت‌های منطقه با تجهیز گروهک‌های تروریستی ازجمله در کشورهای بحرین، یمن، سوریه و..عراق.

دلایلاثبات شجره ملعونه بودن آل سعود

1-تبدیل اسلام ناب محمدی ص به اسلام آمریکائی و تحریف در سنت نبوی

2-تربیت و پرورش عناصر افراطی و تروریست برای بدنام کردن اسلام در جهان

3- نابودی آثار و تاریخ و تمدن نبوی در اماکن مقدسه مکه و مدینه و کشورهای عراق و سوریه

4-خیانت به آرمان آزادی قدس و ملت فلسطین و همراه شدن با صهیونیستهای ضد اسلام

5-جلو گیری از وحدت و همبستگی در جهان اسلام و دامن زدن به تفرقه و اختلافات

6-هدر دادن سرمایه ها و ثروتهای زیرزمینی کشورهای اسلامی در راه منافع و سلطه استکبار

7-تجهیز و تامین و پشتیبانی از تروریستهای طالبان – القاعده – داعش و جندالشیطان و ..برای بی ثبات سازی و

و کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی عراق – سوریه – لبنان – یمن و بحرین

8-سلطنت غیر دموکراتیک و استبدادی بر ملت حجاز واعمال ظلم و تعدی و تبعیض ونسبت به مسلمانان

9-کشتن مستقیم 10000 نفر از مردم مسلمان یمن و یتیم کردن 50هزار کودک و تابودی 500 بیمارستان وصدها مدرسه و اماکن عمومی و زیر ساختی آن کشور .

10- آواره کردن میلیونها خانواده مسلمان عراقی و سوری و یمنی به کشورهای اروپایی و به فلاکت و ذلت انداختن

آنان در پیش غیر مسلمانان و شریک جرم بودن در تجاوز به زنان مسلمان توسط تروریستهای داعش و..

اینک عربستان در عرصه بین المللی علی رغم رشوه هائی که داده است در حال انزواست و دیگر حمایتهای آمریکا و دوستی با اسرائیل نمیتواند از روند روبه سقوط این خاندان ملعونه جلو گیری کند . کسری بودجه 100 میلیاردی امسال

عربستان وهزینه 800 میلیارد دلاری او درجنگ با یمن تاکنون و عدم همراهی دیگر کشورهای عرب هم پیمان در ائتلافهای ضد یمن و ایران و سوریه نشاندهنده سقوط این شجره ملعونه است که دوقرن جهان اسلام را با مصیبت روبرو ساخته است . بی شک جمهوری اسلامی باید بدون سازش با این طاغوت جور تمام توان خودرا برای سرنگونی این رژیم همدست منافقین و صهیونیستها وخائن به مسلمانان بکار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/2uYwWA