نگاه

حجاب و همدستان رضاخان

آمارها و خبرهایی که در حوادث می‌آید بیشتر تعرض‌ها به چه زن‌هایی می‌شود؟ آن خانم‌هایی که رعایت نمی‌کنند مگر نه حجاب مصونیت می‌آورد حفاظت است ، نه محدودیت است امیدواریم در رابطه با این زمینه هم عنایت لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمد خرسند- هفدهم دی ماه سالروز کشف حجاب است و روزی که رضاخان قلدر لعنت الله به دستوراربابانش در سال 1314 دستور به کشف حجاب داد و به زور چادر و روسری را از سر زن‌ها برداشتند امروز هم رسانه‌های معاند و غرب گرا سعی دارند همین کار را بکنند تا ترویج فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در ارتباط با جنس مخالف نمایش فیلم‌ها و صحنه‌های غیراخلاقی و مبتذل و القای شبهه در مورد حجاب مثلاً اینکه گهگاهی آدم می‌شنود که می‌گویند رنگ سیاه دل را می‌میراند و انسان را افسرده می‌کند می‌گویند دختران ایرانی به دلیل استفاده از لباس‌های تیره دچار افسردگی شده‌اند یا اینکه حجاب مانع فعالیت‌های علمی ورزشی است یا اینکه حجاب نقض حقوق زن است نقض آزادی است یا اینکه الزام به حجاب دخالت در حریم خصوصی است و بعد می‌بینیم در یک برنامه تلویزیونی یک خانم دگراندیش که در دوران تساهل و تسامح در روزنامه ها مقاله می نوشت روسری‌اش را بر می‌دارد و می‌گوید از امشب می‌خواهم آزاد باشم وقید و بندها را بردارم اینجوری نیست که رضاخان رفت ، رضاخان به درک واصل شد اما امروز کم رضاخان نداریم کسانی که همان راه را دارند دنبال می‌کنند در حالی که حجاب ضامن سلامت جامعه و بقای خانواده است ضامن سلامت زن و مرد است کجا حجاب باعث افسردگی می‌شود این مانند حرفی است که این همه عزاداری باعث می‌شود انسان افسرده شود است بچه هیئتی ها شادترند یا این‌هایی که در مجالس گناه می‌روند؟ اینها شادی زودگذرهستند این مجالس اباعبدالله است که شادی حقیقی را ایجاد می‌کند این حجاب است که خانواده را تقویت می‌کند لذا همه ما باید واقعاً ملزم باشیم مخصوصاً خانم‌ها نسبت به حجاب دخترانشان تعصب داشته باشند و اجازه ندهند این چادر از سر آن‌ها بیفتد و برداشتن چادر مقدمه‌ای است برای کم‌کم کنار رفتن روسری‌ها برای بدحجابی‌ها همه موظفند دولت‌ هم موظف است مجلس هم موظف است این قانون حجاب و عفاف را چرا اجرا نمی‌کنند؟

چرا ما باید در برخی مراکز دولتی ، آموزشی ، عمومی شاهد دهن کجی به حجاب باشیم چرا نباید امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم ؟چرا رسانه ملی ما به صورت عمیق و ریشه‌دار در رابطه با حجاب بحث نمی‌کنند ؟ چرا فیلم‌ها و سریال‌های ما مروج بدحجابی و بدپوششی و اسراف است چرا نشریات و روزنامه‌ها و مجلات ما باید عکس‌هایی چاپ کنند که یک خانم را از نمای نزدیک با صورت آرایش‌کرده نشان می‌دهد این در شأن یک کشور اسلامی و جمهوری اسلامی نیست.

پس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کار می‌کند که باید در مجلات ما این‌چنین عکس هایی چاپ بشود وهمین روسری ، که مقداری از روسری روی سرش است و نصف موهایش پیدا است آرایش‌کرده و بزک کرده و آن هم در تیراژی چند هزاری نباید واقعاً این چنین باشد خوب این یعنی ادامه راه رضاشاه برخی‌ها هنوز در همان مسیر دارند حرکت می‌کنند بیایید شیوایی های اسلام و حجاب را در مدارس و دانشگاه‌ها بیان کنیم برای دختران و نوجوانانمان و حتی برای به پسرهایمان آدم تأسف می‌خورد که برخی مردها به همسر خودشان فشار می‌آورند که تو هم باید این چنین پوششی داشته باشید کجاست آن غیرت اسلامی کجاست آن غیرت ملی که یک مرد همسرش را بزک کند در کوچه و خیابان با خودش بگرداند اگر خداوند جوانی و زیبایی به زن داده است باید در حریم خانواده و برای همسرش باشد نه برای افرادی که در کوچه و خیابان با چشم ناپاک دارند او را رصد می‌کنند .

شما ببینید این آمارها و خبرهایی که در حوادث می‌آید بیشتر تعرض‌ها به چه زن‌هایی می‌شود؟ آن خانم‌هایی که رعایت نمی‌کنند مگر نه حجاب مصونیت می‌آورد حفاظت است ، نه محدودیت است امیدواریم در رابطه با این زمینه هم عنایت لازم صورت بگیرد.

قرآن می‌فرماید: اگر مردم باتقوی باشند ما برکاتمان را از آسمان و زمین بر آنان نازل خواهیم کرد باران رحمت الهی به تأخیر افتاده است بی‌آبی و نیامدن باران آن طوری که در روایات آمده است یکی از نشانه‌های قهر خداوند است شاید به سبب گناهانی است که انجام می‌دهیم . قبح گناه ، برخی گناهان بین ما ریخته شده است توجه به خدا ، عبادت ، التماس ، توبه،تضرع اسباب عنایت الهی است.

در روایتی پیامبر (ص) می‌فرماید وقتی خداوند به راستی غصب می‌نماید و عذاب بر آنان نمی‌فرستد در روایت است که عمر آنان کوتاه می‌شود اجناس گران می‌شوند تجارسود نمی‌برند درخت‌ها میوه نمی‌دهند نهرها پر آب نمی‌شود و باران از مردم قطع می‌شود و اشرار مسلط می‌شوند نکند به جهت برخی گناهان و معاصی ما در زمره این روایت قرار بگیریم لذا همه باید استغفار کنیم و توبه کنیم ما مأمور به دعا و استغفاریم، استغفار کلید هر قفل بسته است ، باید زیاد استغفار کرد.

https://shoma-weekly.ir/RXwwhA