نگاه

حبیبی در کنار حبیب الله

وی با مدیریتی قریب پانزده سال در دبیرکلی، همواره تمامی مساعی خود را صرف اهداف عالیه تشکیلات و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌نمود و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نبود.
محمد کرمی راد- صبح سه شنبه نهم بهمن ماه خبر ناگهانی ارتحال مردی از تبار خوبان و یار صدیق امام و رهبری بسیار ناگوار و باور نکردنی بود. بخصوص برای کسانی که از نزدیک با ایشان آشنا بودند، بسیار سنگین بود.

گفته شد تا ساعت نوزده دوشنبه شب در محل کار خود در حزب مؤتلفه اسلامی حضور داشتند و بخاطر ایام عزاداری فاطمیه "علیها سلام" در منزلشان، اجازه می‌خواهند ادامه مباحث را به فردای روز بعد موکول نمایند و در همان شب پس از برگزاری روضه حضرت زهراء(س) در منزل شخصی دقیقاً رو به سمتِ قبله جان را به جانان تسلیم کردند.

مرحوم حاج محمد نبی حبیبی قریب چهل سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از بین خانواده و یارانش پرکشید و به دیار باقی شتافت.

آقای مهندس حبیبی عمر شریف خود را صرف نهضت امام خمینی(ره) نموده و کارنامه‌ی درخشانی از خود بجای گذاشتند.

آری مرحوم حبیبی در طی عمر شریف خود با روحیه‌ی جهادی از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی، در مسئولیت‌های مهم و کلیدی و پست‌های متعددی داشتند که قطعاً این کارنامه‌ی درخشان توشه و ذخیره‌ای برای آخرت ایشان خواهد بود.

آقای مهندس حبیبی در طول عمر سیاسی و تشکیلاتی خود در حزب مؤتلفه اسلامی، چهارده سال در کسوت دبیر کلی حزب توانست با تمامی اعضای حزب مؤتلفه اسلامی برخوردی صادقانه، عاطفی و عادلانه داشته‌باشند.

انتقال تجارب گرانسنگ ایشان به نسل جوان توام با منش و روش اخلاق اسلامی، موضوعی است که زبانزد خاص و عام شده‌است.

روحیه‌ای که نشات گرفته از ادب و تربیت صحیح اسلامی بوده‌است.

مرحوم آقای حبیبی، انسانی خودساخته و مهذب بودند که در طول زندگی شریف خود، ذره ای از خط ولایت و فقاهت خارج نشدند.

صبر و شکیبایی و منش اخلاق سیاسی ایشان در برخورد با مسائل و موضوعات، و پیشگام شدن در ایجاد وحدت بین برادران دینی اش، زبانزد تمامی گروههای سیاسی و همسو بویژه اعضای حزب مؤتلفه اسلامی بود.

حضور گسترده‌ی شخصیت‌های سیاسی و آحاد مردم در مجلس ختم این بزرگمرد انقلابی، نشان از میزان محبوبیتش می‌باشد.

ایشان در تمامی دوران خدمت خود، برای مجموعه هایی که کار می‌کردند، نه تنها منشا خیر و برکت بودند، بلکه یاد و خاطره خوبی از خودشان برجای گذاشته و همواره ذکر خیر وی برسر زبان‌ها جاری و ساری است.

در طول مدتی که در حزب جمهوری اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی بودند همین خاطرات و اخلاق نیکوی ایشان زبانزد همگان بوده و هست.

وی با مدیریتی قریب پانزده سال در دبیرکلی، همواره تمامی مساعی خود را صرف اهداف عالیه تشکیلات و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌نمود و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

در تمامی انتخابات‌های گذشته که صورت گرفته‌است، یک پای ثابت ایجاد وحدت و همدلی بین نیروهای انقلاب، بوده‌است.

در این بین تلاش صادقانه و مخلصانه ایشان در جلسات نیروهای انقلاب، برکسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع مهم اذعان دارند. روحیه‌ی از خود گذشتگی و ایثار بنحوی که منافع شخصی و گروهی را فدای منافع ملی و کشور می‌نمود و گاهی ممکن بود از ناحیه برخی دوستان نزدیک به خود، مورد سرزنش هم قرار گیرند. اما در دستیابی به اهداف اصلی که برخواسته از خرد جمعی بود، برای ایشان اولویت داشت.

در پایان از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته طلب علوّ درجات و برای بازماندگان و بیت مکرمشان اجر و صبر جمیل و برای همسنگرانش در این راه آرزوی توفیقات روزافزون و ادامه راهشان را مسئلت دارم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه و عضو شورای مرکزی

https://shoma-weekly.ir/3rQE3h