نگاه

حاشیه‌های متن دار

رئیس جمهور محترم استحضار دارند که در آستانه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت سیدالشهدای ملت ایران در آن مقطع، ادامه راه بهشتی شهید این است که به نامه غیررسانه‌ای وی به امام راحل مبنی بر خط گذاری و فاصله گذاری دو جریان مخالف و به تعبیری نفاق‌گرا و بیگانه‌گرا با جریان اصیل اسلام و انقلاب، به بقایای معتقدان و وفاداران آن دو خط توجه شود نه اینکه با صرف اسم اصولگرا و اصلاح‌طلب و بزرگنمایی خطوط از متدینان و وفاداران اصلاح‌طلب دعوت نشود و افراد بدنامی که سابقه سوءدزدی، محکومیت، بدعهدی و عهدشکنی حتی با سران فریب خورده فتنه را دارند، بازسازی شخصیت شود.
نصر عزیزی- اوقات کاری رئیس جمهور و سایر مقامات امانت الهی مردم هستند که لحظههایشان برای جامعه ارزش بالایی دارند. اگر ارزش ریالی آنها هم محاسبه شود، با محاسبهای کارشناسی حتی یک ساعت مفید آن ممکن است صدها میلیارد فایده و یا خسارت برای نظام به دنبال داشته باشد. حال اگر ارزش معنوی این اوقات در حیطههای سیاسی و فرهنگی و فرهنگسازی محاسبه شود، میتوان به نتیجهای میلیاردی برای یک ساعت دست یافت. اینجاست که میفهمیم تلف نمودن عمر یعنی چه؟ البته محاسبه تلفسازی عمر صرف نظر از ابعاد دنیوی و اخروی شخصی، برای مقایسه بین یک کارگر ساده یا یک راننده خودرو یا یک عکاس کاسب و یا یک تاجر فعال یا شخص رئیس جمهور یا رئیس قوه قضائیه یا یک نماینده زمین تا آسمان فاصله دارد.

اما غرض از مقدمهای که حاشیهاش از متن فراتر رفته، مراسم سیاسی افطاری ریاست جمهوری بود که حاشیههای آن نه تنها حاشیه نیستند، بلکه متنی است که در خور تأمل و بررسی است. حال اگر آقای روحانی مراسم افطاری را با ایتام و یا فرزندان جوان شهدا برگزار نمایند و از بودجه بیتالمال خرج کنند، هر کسی که تصویر این مراسم را ببیند، هم خوشحال میشود و هم رئیس جمهورشان را دعا میکنند که سنت حکومتداری مولای متقیان را احیا میکند.

بعضی انگار یا نمیفهمند و یا خود را به نفهمی زدهاند و یانمیخواهند بپذیرند که فتنه 88 یک کودتای تمام عیار آمریکایی اروپایی با همدستی مرتجعین و مزدوران منطقه بود که بنا بود چراغ برافروخته ایزدی را پف کنند ولی دست غیب هم ریششان و هم ریشهشان را سوزاند. البته دست غیبی که با انگشت تدبیر ولایت و با حضور مدافعان و مجاهدان با ایمان صحنههای دفاع و خطر، ریش و ریشه را سوزاند.

ظاهراً عدهای قلیل و مدعی نخبهگری و فعال سیاسی با سوء استفاده از رأی مردم در انتخابات 92 بنا ندارند توبه و عذرخواهی نمایند و انتخابات پیروز سال 88 را که ربط چندانی به شخص آقای احمدینژاد نداشت، را کودتای اصولگرایان بنامند حال تحت عنوان همدلی و همزبانی از جریان فتنه دفاع نمایند. البته مردم را با این جماعت بد عاقبت گشته و گسسته از گذشته خویش و رو به دنیا و مطامع آن آورده و معاند و لجوج با آرمانهای نظام و شهدا و دل به مزدوری آمریکا بسته را کاری نیست. مردم انتظار دارند در مراسم افطاری ریاست جمهوری که به احتمال زیاد آقای دکتر روحانی راضی هم نیستند در ماه ضیافت الهی و ماه ترویج اخلاق اسلامی و در مکان بیت المال و با بودجه بیت المال تحت عنوان اتحاد و همدلی و تعادل و وحدت، کسانی اولاً دعوت نشوند، ثانیاً اجازه سخن داده نشود که تمام قامت از یک کودتای آمریکایی دفاع نمایند و نظام را ظالم و فریب خوردگان فتنه را مظلوم قلمداد نمایند و انتظار داشته باشند صدا و سیمای بیتالمال در خدمت تبلیغ چهره و سیره و سیرت آنها باشند.

رئیس جمهور محترم استحضار دارند که در آستانه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت سیدالشهدای ملت ایران در آن مقطع، ادامه راه بهشتی شهید این است که به نامه غیررسانهای وی به امام راحل مبنی بر خط گذاری و فاصله گذاری دو جریان مخالف و به تعبیری نفاقگرا و بیگانهگرا با جریان اصیل اسلام و انقلاب، به بقایای معتقدان و وفاداران آن دو خط توجه شود نه اینکه با صرف اسم اصولگرا و اصلاحطلب و بزرگنمایی خطوط از متدینان و وفاداران اصلاحطلب دعوت نشود و افراد بدنامی که سابقه سوءدزدی، محکومیت، بدعهدی و عهدشکنی حتی با سران فریب خورده فتنه را دارند، بازسازی شخصیت شود.

اگر چه نیت رئیس جمهور محترم خیر است، ولی یاران و همکاران خواسته یا ناخواسته، یا تحلیل و درک درستی از مقوله بصیرت ندارند و نمیفهمند که چرا رهبری بیش از 200 بار فتنه 88 را تذکر و یادآوری نمودند و یا اعتقادی ندارند و میخواهند روزی و روزگاری را در سایه ریاست جمهوری سپری نمایند.

علاوه بر این بنا نیست خدمات صادقانه و احتمالاً بدون غرض همکاران نهاد نادیده گرفته شود ولی بصیرت حکم میکند از خطر واسطهها و نفوذیها نباید غافل بود. کما اینکه واسطهها حتی الامکان خود را به بالاترین موقعیتها برای ضربه زدن میرسانند و اگر نتوانستند طبق فرمایش امام راحل گاهی با 10 واسطه مقصود خود را اعمال مینمایند.

بنابر این همنشینی و نشست مشترک سیاسی با بدسابقههای نظام و ایادی جریان فتنه، نه وحدت است، نه همدلی، نه همزبانی، بلکه خدشه به اعتبار این جایگاه عزیز و تلفن شدن وقت گرانبهای امانتداران میباشد.

https://shoma-weekly.ir/p3fJeN