نگاه

جوانان انقلابی فرزندان رهبری

اینکه ما تکیه می‌کنیم بر روی نیروهای متدین، به خاطر این است که ما راه طولانی در پیش داریم هدفی که ما برای جمهوری اسلامی بر اساس آموخته‌های عمومی انقلاب در نظر گرفته‌ایم یعنی ایجاد یک جامعه نمونه در محدوده جغرافیای ایران به برکت اسلام و زیر پرچم قرآن است که الگو باشد، هم الگو از لحاظ مادی و پیشرفت‌های مادی، هم در عین حال الگو از لحاظ معنویت و از لحاظ اخلاق
حمیدرضا ترقی- تکیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان انقلابی و متدیّن جامعه اسلامی از چهار سال پیش بطور مکرر ابراز شده و دلیل این موضع هم بارها تشریح گردیده است.

مقام معظم رهبری مدظله العالی در روز اول فروردین سال 91 فرمودند: جوان‌های انقلابی را به عنوان جوان‌های تندرو مورد ملامت و شماتت قرار می‌دهند، نه ، من همه جوان‌های غیور کشور را جوان‌های مومن و انقلابی کشور را فرزندان خودم می‌دانم، از جوانان انقلابی و مومن و غیور حمایت می‌کنم.

امید دشمنان انقلاب اسلامی به تغییر مسیر انقلاب توسط نسل جوان کشور از این دو ناشی می‌شود که غرب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی تصور می‌کنند تبلیغات و تهاجم فرهنگی غرب روی جوانان و نسل جدید تاثیر گذاشته و بین خواسته‌ها و نظرات آنها با آرمان‌های انقلاب فاصله ایجاد کرده‌اند.

متاسفانه بعضی از دولتمردان در داخل نیز همسو با دشمنان به این پروژه ضد انقلاب کمک می‌کنند و نسل جوان را تخریب و آنها را بی تفاوتی نسبت به ارزش های انقلاب نشان می‌دهند و یا بعضی مسئولان متاسفانه با افراطی و تندرو خواندن آنها را تخریب و طرد می‌کنند.

چرایی تکیه رهبری روی نیروهای جوان انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی علت و چرایی تکیه روی جوانان مومن و انقلابی را اینگونه تبیین می‌فرمایند که اینکه ما تکیه می‌کنیم بر روی نیروهای متدین، به خاطر این است که ما راه طولانی در پیش داریم هدفی که ما برای جمهوری اسلامی بر اساس آموخته‌های عمومی انقلاب در نظر گرفته‌ایم یعنی ایجاد یک جامعه نمونه در محدوده جغرافیای ایران به برکت اسلام و زیر پرچم قرآن است که الگو باشد، هم الگو از لحاظ مادی و پیشرفت‌های مادی، هم در عین حال الگو از لحاظ معنویت و از لحاظ اخلاق. 17/2/93

اگر به نظر معظم له ایجاد و ساختن چنین جامعه نمونه اسلامی‌ای مستلزم به کارگیری و تکیه و توجه به نیروهای جوان وانقلابی است، چرا در دستگاه‌های علمی و آموزشی و اجرایی کشور به این جوانان نه تنها بی اعتنایی می‌شود بلکه برای فعالیت آنها محدودیت ایجاد کرده و بعضاً اخراج و یا درفضای جامعه با انگ افراطی و تندرو آنها را طرد می‌کنند؟

پس مسئولیت و ماموریت جوانان و نیروهای انقلابی ساختن چنین جامعه‌ای است و این ماموریت مهم و سنگینی است که باید جوانان انقلابی و مومن خود را ارزیابی نموده و بررسی کنند چقدر در ساختن چنین جامعه‌ای تلاش و پشتکار و احساس مسئولیت و وظیفه نموده‌اند.

وظیفه دولت در قبال جوانان متدین و انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و مسئولین دولتی و کارگزاران آن‌ها بارها بر نکات زیر تاکید فرموده‌اند:

1- دولت باید از نیروهای اصلی انقلاب حمایت کند

2- باید عناصر مومن و انقلابی در هیئت‌های علمی قدر دانسته شوند

3- مدیران محترم، عناصر مومن و اساتید مومن را در دانشگاه‌ها ارج بنهند

4- مسئولان کاری کنند که فضا بیفتد دست جوان مومن، انقلابی

5- جوان‌های انقلابی را به عنوان جوان‌های تند و افراطی نکوبند و ملامت و شماتت نکنند

نیاز کشور به نیروهای انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تیر ماه امسال با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها فرمودند:

امروز کشور به جوان‌هایی نیاز دارد که بتوانند بازوان پرقدرتی باشند برای پیشرفت کشور، سرشار از انگیزه‌های ایمانی، بصیرت دینی. 12/4/94

این نیاز توسط اساتید متدین و دارای غیرت ملی و انگیزه انقلابی دارای روحیه سخت کوشی تامین می‌شود، زیرا اساتید به عنوان معلم می‌توانند این خصوصیات را به متعلمین منتقل سازند.

مقام معظم رهبری معتقدند که: هر جایی که ما به ابتکار و استعداد جوانانمان تکیه کردیم، آنجا ناگهان مثل چشمه‌ای جوشید، شکوفا شد، در قضایای مربوط به مسائل هسته‌ای در قضایای مربوط به مسائل دارویی، در درمان‌های گوناگون در سلول‌های بنیادی در نانو، در این برنامه‌های صنعتی دفاعی، هر جایی سرمایه گذاری کردیم و به نیروی جوان و علاقمند و مومن و با اخلاص داخل تکیه کردیم و به او ارج نهادیم، کارمان پیش رفت. 2/93

معظم له روحیه انقلابی جوانان سراسر کشور را یکی از سه عامل اقتدار و مصونیت کشور در برابر تهدیدات دشمن ارزیابی کرده و فرمودند: سه عامل اساسی اقتدار ملی این‌هاست: اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روزافزون و حفظ روحیه انقلابی‌گری در همه بخصوص در جوان‌ها، اینهاست که می‌تواند کشور را حفظ کند، آن وقت دشمن مایوس خواهد شد، ایشان در جای دیگر فرمودند: آنچه کشنده اصلی قطار در حرکت نظام اسلامی خواهد بود جوان مومن انقلابی است.

نقشه دشمن علیه جوانان مومن و انقلابی

سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی تفاوت بار بیاورند، روحیه حماسه و انقلابی‌گری را دراو بکشند و از بین ببرند. این هشدار که توسط رهبر معظم انقلاب در تاریخ 18/6/94 مورد تاکید قرار گرفت. حاکی از این است که چند خطر جوانان انقلابی را تهدید می‌کند.

1- پشت کردن جوانان به انقلاب

2- یاس و ناامیدی نسبت به آینده انقلاب

در این باره معظم له فرمودند: جوانان عزیز، دشمن روی شما سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌کند، حواس‌تان جمع باشد. عده‌ای را به بی‌تفاوتی می‌کشانند و عده‌ای را دلسرد و مایوس می‌کنند، یاس بزرگترین آفت جوان است، جوان‌ها بدانند که متاسفانه یاس به روح جوان زودتر راه پیدا می‌کند، همچنان که امید اینگونه است در مقابل یاسی که دشمن می‌خواهد به جوان‌ها تلقین و تزریق کند خودتان را مصونیت دهید.

3- منزوی شدن

4- دچار افراط و تفریط شدن در مسائل

بنابر این جوانان باید از این خصوصیات پرهیز کنند تا همچنان مورد اعتماد نظام و رهبری باقی بمانند.

https://shoma-weekly.ir/1011Wn