نگاه

جنگ نرم در مقابله با لشکر فرهنگی و سیاسی دشمن

لشکر فرهنگی جمع آموزش دیده و سازماندهی شده و طبقه‌بندی شده از افرادی هستند که مأموریت آنها حمله به مواضع فرهنگی است. این لشکر عبارت است از صدها شبکه رادیو تلویزیونی مروج فرهنگ غرب، ده‌ها شبکه فارسی زبان، اطلاع‌رسانی و وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی‌ که شبانه‌روز برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی جامعه مشغولند. این لشکر از سوی منابع فکری اندیشکده های آمریکایی تغذیه فکری و از سوی منابع مالی غرب و مرتجعین منطقه و ضد انقلاب داخلی تغذیه مالی و تجهیزاتی می‌شود.
حمید رضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری از حمله همه جانبه فرهنگی، اعتقادی و سیاسی اعلام نشده دشمن سخن گفتند و تاکید نمودند که لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کردهاند به ما برای سستکردن اعتقادات دینی ما، سستکردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایتیها در داخل کشور، جذب جوانها بهخصوص جوانهای فعال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان.(13/7/94)

لشکر فرهنگی دشمن

لشکر فرهنگی جمع آموزش دیده و سازماندهی شده و طبقهبندی شده از افرادی هستند که مأموریت آنها حمله به مواضع فرهنگی است. این لشکر عبارت است از صدها شبکه رادیو تلویزیونی مروج فرهنگ غرب، دهها شبکه فارسی زبان، اطلاعرسانی و وبلاگ و شبکههای اجتماعی که شبانهروز برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی جامعه مشغولند. این لشکر از سوی منابع فکری اندیشکده های آمریکایی تغذیه فکری و از سوی منابع مالی غرب و مرتجعین منطقه و ضد انقلاب داخلی تغذیه مالی و تجهیزاتی میشود.

لشکر سیاسی دشمن

لشکر سیاسی نیز به جمع آموزشدیده و سازماندهی شدهای گفته میشود که ماموریت آنها حمله به نمادهای سیاسی و مراکز سیاسی قدرت است در این لشکر گروههای سیاسی معارض نظام و اپوزیسیون خارج نشین اعم از منافقین و سلطنت طلبها و دیگر ضد انقلابهای فراری تا اصلاحطلبان و تجدیدنظرطلبان فراری و پناهنده شده از دانشجویان و نویسندگان و خبرنگاران و روحانیون مشاهده میشوند که با ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی مخالف بوده و از طریق سیاسی در مسیر براندازی نظام تلاش میکنند عدهای مخالف و معترض در داخل را ساماندهی و از طریق شبکههای اجتماعی هدایت و به دشمنان نظامی و اقتصادی گرا میدهند، اینان جمعیتی را در فتنه 88 دور خود جمع کرده بودندکه با حماسه مردم پراکنده شدند ولی در تلاشند دوباره آنها را سازماندهی نمایند و برای حمله به عرصههای سیاسی مثل انتخابات و عزل و نصبهای پستهای سیاسی کشور آماده شوند.

هدف دو لشکر فوق

هدف اصلی دو لشکر فرهنگی و سیاسی دشمن عبارتند‌‌ از:

1- سست کردن اعتقادات دینی (اسلام ناب، ولایت، عاشورا، عدالت، قرآن و عترت، معاد و...)

2- سست کردن اعتقادات سیاسی( حفظ نظام اسلامی، استکبارستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و...)

3- افزایش نارضایتی اجتماعی از دولت و مسئولان

4- جذب جوانان فعال و اثرگذار برای تحقق مقاصد آنها

5- جدا کردن مردم از نظام اسلامی و تضعیف پشتیبانی آنها از نظام

برنامه دشمن

مقام معظم رهبری در سخنان ارزشمند خود در جمع کارکنان و مدیران صدا و سیما به برنامه دشمن پرداخته و فرمودند:

- هدف اصلی از این جنگ نرم فکر شده و حساب شده لشکریان دشمن، استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت با حفظ صورت و ظاهر آن است.

- تغییر باطن و سیرت به معنای تغییر الگوها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ است.

- برنامهشان این است که نام جمهوری اسلامی بماند و حتی یک معمّم در رأس آن باشد ولی تامین کننده اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه قدرت جهانی باشد.

- آنها بهدنبال تاثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان به ویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادی، دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورهاست.

باورهای مورد هجمه دشمن

حمله به باورهای مردم از زمان روی کار آمدن اصلاحطلبان و کارگزاران توسط تئوریسینهای اصلاحطلب و از طریق روزنامههای زنجیرهای وابسته به آنها شروع شد.

این روزنامهها که عمدتا با کمکهای بیگانگان وحمایت آنها فعالیت میکردند معبر مواصلاتی بودند تا ضمن تغییر باورهای مردم ایران نسبت به اسلام و نظام اسلامی زمینه اجتماعی برای سکولاریزه کردن کشور را فراهم سازند.

نمونههایی از حمله به باورهای اعتقادی مردم از طریق این مطبوعات زنجیرهای به قرار زیر بود:

- اشکال به عربی وارد شدن قرآن و غیر قابل اجرا بودن برای غیرعرب(نشاط شماره اول)

- حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد (آفتاب امروز 2/6/78)

- همه قرائتها از دین را باید به رسمیت شناخت (ایران 12/1/78)

- قصه حضرت یوسف صحت ندارد (صبح امروز خرداد 78)

- نفی نظریه عینیت سیاست و دیانت (آبان 21/6/77)

- مظاهر دینی چون حجاب نماد عقب افتادگی است (جامعه سالم تیر 77)

- لزوم ریشه کنی نظام ولایت فقیه(اشکوری) (عصر آزادگان 15/1/79)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان زمان در برابر این هجمه به باورهای دینی و سیاسی مردم فرمودند: هر مقدار که اجازه دهیم در باورها و در مقدسات دینی مردم، در مسئله شهادت، در مسئله جهاد و در دشمنی دشمنان واضح اسلام و مسلمین، خدشه شود و همین طور در ذهنهای مردم تشویش ایجاد شود، آینده این مملکت را بیشتر به خطر انداختهایم. 22/9/78

معظم له با صراحت فرمودند: اهداف امروز دشمنان در ایران اسلامی، تخریب وحدت ملی، تخریب ایمان و باورهای مذهبی و تخریب روح امید در ذهن مردم است، متاسفانه نام این تخریبها «اصلاح» گذاشته شده است. 26/9/78

امام خامنهای باورهای مردم در خصوص دین، خانواده، زن و مرد، استقلال، مقابله با بیگانه، مردم سالاری اسلامی، را از جمله موارد مورد هجمه دشمن برای تغییر دانسته و افزودند: دشمن تلاش میکند باور مردم ما نسبت به مفاسد رژیم مستبد گذشته را تغییر دهد و ضرورت انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد و متقابلا با تغییر باور نسل جوان نسبت به آینده و حال، به جوانان القاء کند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت غیرممکن است.

آری دشمن در تلاش برای تغییر سیرت انقلاب از طریق احیاء سکولاریزم و تغییر گفتمان مقاومت به سازش و تغییر ارزشها، تحریف دین، تحریف امام، کنار آمدن با کدخدا بجای استکبارستیزی، تحریف عاشورا و تغییر جایگاه امام و مأموم است.

باید هوشیار بود و با این حمله دشمن مقابله همه جانبه کرد.

https://shoma-weekly.ir/uEugWy