نگاه

جایگاه مجمع را قانون اساسی تعیین کرده است

آنچه در مجمع به تصویب رسیده و مقام معظم رهبری آن را ابلاغ می‌کنند، اغلب برای اجرایی شدن نیازمند قانون یا مقررات قانونی است ولی ممکن است در مواردی نیز محتاج به قانون نباشد.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آنچه در مجمع به تصویب رسیده و مقام معظم رهبری آن را ابلاغ میکنند، اغلب برای اجرایی شدن نیازمند قانون یا مقررات قانونی است ولی ممکن است در مواردی نیز محتاج به قانون نباشد.

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با «صبح نو» درباره جایگاه مجمع تشخیص در نظام قانونگذاری کشور گفت: جایگاه مجمع را قانون اساسی مشخص کرده است و آن جایگاه درباره تدوین سیاستهای کلی نظام، دادن نظر مشورتی به مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره سیاستهای کلی انتخابات افزود: آنچه در مجمع به تصویب رسیده و مقام معظم رهبری آن را ابلاغ میکنند، اغلب برای اجرایی شدن نیازمند قانون یا مقررات قانونی است ولی ممکن است در مواردی نیز محتاج به قانون نباشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت همچنین درباره اقدام دبیرخانه این نهاد برای انتشار تفاوت سیاستهای کلی انتخابات ابلاغشده توسط رهبر معظم انقلاب و سیاستهای مصوب مجمع، تصریح کرد: مقام صادرکننده سیاستهای کلی نظام، رهبری است و این موضوع در قانون اساسی تأکید شده که باید پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام گیرد و طبیعی است که مقام معظم رهبری با استفاده از نظریات مجمع آنچه را خود مناسب بدانند ابلاغ میفرمایند و مجمع نمیتواند نظر خود را بر رهبری تحمیل کند. رسانههای بیگانه هم همواره درصدد جستن بهانه برای سوء استفادهاند. البته دبیرخانه باید فقط آن دسته از مصوبات را که دارای ابلاغیه رهبری است برای عموم منتشر کند.

https://shoma-weekly.ir/ykG8Wy