نگاه

جاهلیت دیروز و امروز در برابر اسلام

جاهلیت مدرن امروز نیز در برابر آزادی و استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ملتها ایستاده و هر گونه آزادیخواهی و استقلال‌طلبی را سرکوب می‌کند، مدافعان حقوق ملتها را تروریست خوانده و مقاومت کنندگان در برابر زورگویی و ظلم و ستم قدرتهای استکباری را محور شرارت می‌خواند.
حمید رضا ترقی-رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) و در دیدار با مسئولان و سفرای کشورهای خارجی در ایران هدف بعثت پیامبر(ص) را مقابله با جاهلیت دانستند و تعریفی شفاف از جاهلیت ارائه فرمودند. جاهلیت که دوران قبل از طلوع نبوت پیامبر مکرم است، مخصوص جزیره العرب و عربهای مکه و حجاز و بقیه نقاط نبوده بلکه، آن جاهلیت عمومیت داشته و ایران و روم آن زمان نیز در جاهلیت غرق بوده اند. این نوع جاهلیت فقط به معنای فقدان علم نیست بلکه علاوه بر فقدان علم، غلبه و حاکمیت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی، بوده است.

جلوههای جاهلیت دیروز

رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوههای جاهلیت دیروز در قبل از ظهور اسلام را در موارد زیر متبلور میدانند.

1- نداشتن علم 2- حاکمیت نیروی شهوت و غضب بر انسان 3- گم شدن فضائل 4- حاکم شدن رذایل 5- قساوت و ویرانگری و خونریزی بی حد و مرز 6- کشتن فرزندان دختر و زنده بهگور کردن آنها

اگر امروز مزدوران وهابی و باقی ماندگان و وارثان امویان و یزیدیان و اشراف قریش در قالب گروههای تکفیری مثل همانها سر میبرند و گردن میزنند و از کشتن بچه و زن و بیگناه ابایی ندارند و حرث و نسل را نابود و مساجد و معابد را تخریب و فرهنگ و تمدن اسلامی را با خاک یکسان میکنند. اینان همان وارثان جاهلیت قبل از اسلاماند که دوباره از سرزمین حجاز و کشورهای غربی و اروپایی سردرآوردهاند. قساوت و وحشیگری و ددمنشی آنها روی درندهخویان حیوانی را سفید کرده و نشان میدهد که اینان بویی از انسانیت و عقل و خرد و وجدان نبردهاند. اینان بر سر سفره نفت و طلای سیاه نشسته و شرف و انسانیت و وجدان و هویت خود را به وابستگی و دریوزگی آمریکا و صهیونیسم فروخته و به مزدوران بی جیره و مواجبی تبدیل شدهاند که هیچ ارادهای برای استقلال رأی خود ندارند. اینان که در عربستان و یمن و مصر و دیگر کشورهای عرب به سرکوب مردم و آزادی و حریّت ملتهایشان مشغولند همواره مورد حمایت جاهلیت مدرن و امروزی بودهاند. زیرا تنها تفاوتی که بین جاهلیت دیروز و قبل از اسلام و بعد از اسلام وجود دارد این است که همان جاهلان قبل از اسلام، امروز خود را بنام اسلام و حکومت اسلامی جا زده و میخواهند اسلام ناب محمدی را لکهدار بدنام سازند. با پرچم لااله الا الله و محمدرسولالله ریشه خدا و پیامبر(ص) را میزنند. با ندای الله اکبر عیال الله را سر میبرند. با شعار الله اکبر مؤمنان به خدا را قتل عام میکنند. بعثت پیامبر(ص) برای مقابله با این نوع جاهلیت واقع شد و پیامبر اکرم(ص) به مقابله با این نوع جاهلیت پرداخت، دهها جنگ و جدال و لشکرکشی به امپراتوری روم و ایران برای از بین بردن این نوع از جاهلیت و جایگزین ساختن عقل و منطق و وجدان و انسانیت و دین و معنویت و عدالت برپا شد و شهدای فراوانی در راه تمدنی نوین و اسلامی فدا شد تا حکومت نبوی استقرار یافت و آثار جاهلیت نابود و محو گردید.امروز متأسفانه بازماندگان از همان نسل جاهلی دوباره سربرآورده و همان رفتار را از خود نشان میدهند و انقلاب اسلامی باید به مقابله با عقبه و باقی ماندگان آن جاهلیت بشتابد.

جلوههای جاهلیت امروز

مقام معظم رهبری در 26/2/94 و سالروز بعثت فرمودند: جاهلیت، امروز هم در دنیا وجود دارد، ما باید چشممان را باز کنیم و جاهلیت را بشناسیم.

جلوه این نوع جاهلیت را در موارد زیر میتوان مشاهده کرد:1- شهوترانی بی حساب و بی مهار 2- همجنسگرایی با منطق غلط «تمایل» 3- قساوت در کشتار انسانهای بی گناه تا سر بریدن 4- زورگویی با تکیه بر اسلحه و ابزارهای اطلاعاتی 5- قتل و عام زن و بچه و کودک بدون دلیل با هواپیماهای بدون سرنشین 6- شکنجههای قرون وسطایی در زندانهای غیرقانونی مثل گوانتانامو 7- مست شدن از رذایل و بی بهره بودن از فضایل اخلاقی بنابر این امروز همانطور که جاهلیت باز تولید شده و با توان چند صد برابر و مجهز به سلاح و امکانات بیشتر اهداف پلید خود را به اجرا در میآورد، جاهلیت مدرن امروز نیز در برابر آزادی و استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ملتها ایستاده و هر گونه آزادیخواهی و استقلالطلبی را سرکوب میکند، مدافعان حقوق ملتها را تروریست خوانده و مقاومت کنندگان در برابر زورگویی و ظلم و ستم قدرتهای استکباری را محور شرارت میخواند. امروز عربستان و ترکیه و قطر و رژیم آل خلیفه و رژیم مصر باز تولید کنندگان جاهلیت قدیم و آمریکا و اروپا و صهیونیسم مظهر جاهلیت مدرن در ظلم و ستم و زورگویی هستند. بعثت انقلاب اسلامی ایران، قیام دیگری علیه این دو جاهلیت بوده که تا کنون مانع اهداف جاهلیت شده و در برابر آن مقاومت ورزیده است. این بعثت باید با حمایت و پشتیبانی ملتهای اسلامی از ولی امر مسلمین جهان بار دیگر تمدن نوین اسلامی را مستقر و آثار جاهلیت قدیم و جدید را نابود سازد، انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/bxk2ym