نگاه

جامعه نمونه؛ پیشنهادی برای احزاب آسیایی

تا کشورهای آسیا آرامش و ثبات و امنیت را برای مردم منطقه تضمین نکنند درهای مسیر رشد و توسعه بر روی آنها باز نمی شوند
آنچه در ادامه آمده است؛ متن سخنرانی دکتر حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و  عضو کمیته دائمی اتحادیه احزاب سیاسی آسیا در اجلاس اخیر این اتحادیه در سریلانکا است:
جناب آقای رئیس، حضار گرامی:
-    توسعه متوازن در قاره آسیا محتاج حفظ صلح و دوستی بین ملتها و دولتها و مقابله با عوامل ناامنی و جنگ و اختلاف و کشتار و کینه توزی است.
-    آسیا، با داشتن نیمی از مردم جهان از ظرفیت های عظیم فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و نظامی و علمی برای استقلال و رشد و پیشرفت برخودار است.
-    متاسفانه سالهاست که غرب با انحصار طلبی  و با توطئه های متعدد در آسیا و خاورمیانه نه تنها انرژی و توان ملتهای منطقه را صرف اختلاف افکنی و تعمیق شکاف های قومیتی، سیاسی، مذهبی بین ملتهای منطقه می کند، بلکه تلاش دارد با درگیرکردن کشورهای اسلامی و خاورمیانه با جنگ های مذهبی و سیاسی بویژه اقدامات تروریستی اسرائیل، جلوی پیشرفت و توسعه آنها را بگیرد.
-    ما معتقدیم، تا کشورهای آسیا آرامش و ثبات و امنیت را برای مردم منطقه تضمین نکنند درهای مسیر رشد و توسعه بر روی آنها باز نمی شوند و همچنان فکر و تبعیض و بیکاری و فساد بعنوان ثمرات رفتارهای اقتصادی کشورها باقی خواهد ماند.
-    بنابراین ابتدا باید ساختن جامعه های نمونه مثبت و مطلوب را سرلوحه کار قرار دهیم و برای اینکار باید نقطه مطلوب این جامعه را تعریف کرده، سپس ویژگی ها و مختصات آن جامعه را مشخص و رویکرد جوامع را بسوی آن مختصات تغییر داد.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید به فرهنگ و تمدن کهن خود و به آداب و رسوم غنی خود متکی باشد.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید فاقد فقر و بیکاری و تبعیض و فساد باشد.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید مصرف خود را مدیریت و کسب و کار خود را رونق داده باشد.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید از محیط زیست سالم برخوردار بوده و مصرف انرژی خود را مدیریت بهینه نماید.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید از علوم و فنآوری و تکنولوژی پیشرفته در تمام زمینه ها برخوردار باشد.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید بر اساس معنویت و ارزشهای الهی و اخلاق پسندیده شکل گرفته و مظاهر ناهنجاریهایی چون دروغ، عدم احساس مسئولیت، تنبلی، بیکاری، ظلم به دیگران، بی عدالتی از آن رخت بربندد.
-    جامعه مطلوب آسیایی باید جامعه ای نوع دوست، همبسته، منسجم، نیکوکار، فعّال و پر تلاش، خلاق، آزاد، مستقل، مقاوم، با ایمان به خدا، درستکار، کمال جو و صرفه جو و مقتصد باشد.
و برای ساختن چنین جامعه ای احزاب باید در روی کار آمدن عناصر آگاه، مسئول، خدوم و قانون مدار، آینده نگر، و خلاق و پرتلاش بکوشند.
اصلاح جوامع آسیایی و زدودن فقر و فساد و بی عدالتی و تبعیض و محو تروریسم و از بین بردن اختلافات و دست شستن از جنگ و برادر کشی به عزم و اراده همه احزاب و پایبندی به ارزشهای متعالی انسانی و الهی میسر است و بس.

https://shoma-weekly.ir/KHZUK3