نگاه

تیرهای تمام شده دشمن

 حمیدرضا ترقی
Hamidreza Taraghi.ir

دشمنان انقلاب اسلامی درطی سه دهه گذشته تیرهای متعددی را بسوی ملت و نظام اسلامی پرتاب کرده‌اند تا بلکه بتوانند یا انقلاب را شکست داده و ملت را از راه آن باز داشته و یا مسیر انقلاب را منحرف سازند یا اینکه از راه ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دامن زدن به اختلاف‌ها پشتیبانی مردم از نظام اسلامی را سلب و آن را مستعد ضربه خارجی نمایند.
1- جنگ تحمیلی
2- جنگ داخلی با ضد انقلاب و گروهکها
3- کودتاهای متعدد
4- ترور مسئولان
5- تحریم اقتصادی
6- حمله نظامی
7- تهاجم فرهنگی برای استحاله مردم
8- نفوذ جریانهای برانداز به درون مطبوعات و دستگاههای فرهنگی کشور
9- ایجاد اختلاف بین مردم و دسته‌جات دینی و سیاسی
10-تحریک قبایل و قومیت‌ها و اقلیت‌ها
11-جنگ نرم
12-ایجاد دوگانگی قدرت
13-فشار علیه فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز
از جمله تیرهایی است که دشمن به سوی ملت و انقلاب اسلامی رها کرده تا شاید بتواند انقلاب را از مسیر اصلی‌اش منحرف و یا روند آن را کند و متوقف سازد.  حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که کلیه طرح‌ها و پروژه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی بی نتیجه و ناکارآمد بوده و قادر نیست ملت با اراده ایران را از مسیری که دنبال می‌کند باز دارد یا از صراط مستقیم منحرف‌شان سازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند: (این انتخابات حساسیتش از دفعات قبل هم بیشتر است، زیرا تیرهای دشمن علیه شما مردم تمام شده باید بایستیم و عزم خود را به رخ دشمن بکشیم تا بفهمد که نمی‌تواند مقابل یک ملت مقاومت کند). (مقام معظم رهبری)

                                 تیر دشمن در 12 اسفند به دنبال چه بود؟
دشمنان انقلاب اسلامی اعم از آمریکا و اسرائیل و اپوزسیون خارجی وعوامل داخلی آنها در آخرین تیر خود علیه ملت ایران تلاش کردند تا:
1- شکاف‌های سیاسی بین بزرگان و مسئولان و جریانهای سیاسی کشور را تشدید کنند.
2- از طریق تحریم و فشارهای روانی بر مردم آنها را وادار کنند تا به نظام و دولت فشار آورند که رفتارش  نسبت به دشمن را از مقاومت به سازش تغییر دهد.
3- اگر هیچکدام از موارد فوق محقق نشد مردم را از حضور در پای صندوقهای رأی بازداشته و بدینوسیله مقبولیت و مشروعیت نظام را کاهش دهند.
اما حضور گسترده مردم در انتخابات نشان داد که هدف‌گذاری‌های دشمنان در باره ملت ایران غلط و فشارهای تحریمی و تهدیدات نظامی آنها در چند ماه گذشته نتیجه معکوس داده و انگیزه مردم را در ایستادگی در مقابل غرب افزایش داده و دقیقاً همان جمله مقام معظم رهبری که فرمودند؛ باید بایستیم و عزم خود را به رخ دشمن بکشیم، محقق شد.
دشمنان به ویژه صهیونیستها تصور می کردند که تحمل مردم ایران در مقابل فشارهای اقتصادی و روانی غرب کم شده و اگر قدری بیشتر از تحمل آنها فشار وارد شود بجای غرب، نظام را مقصر خواهند دانست و همین امر موجب می‌شود راه ملت از نظام جدا شود.
ولی این انتخابات نشان داد که فشار خارجی منجر به تقویت وحدت ملی در داخل شده و مردم آگاهانه و با صراحت حضورشان در انتخابات را برای ضدیت و دشمنی با آمریکا و غرب دانسته‌اند و این موضوع تا حدی نتیجه معکوس داشت که گروههای اصلاح طلب طرفدار غرب نیز نتوانستند نسبت به انتخابات و حضور مردم بی تفاوت باشند و سران اصلاحات راهی جز حضور و مشارکت در انتخابات ندیدند.
اینک، ابزارهای اصلی دشمن در داخل یعنی جریان اصلاحات دچار انشقاق جدی شده و به زیر چتر نظام تمایل یافته. مشروعیت و مقبولیت رهبری انقلاب و نظام اسلامی با این حضور گسترده افزایش چشمگیری پیدا کرده.
مردم نه تنها مطالباتشان با غرب و دشمنان منطبق نشده بلکه کل مردم در برابر دشمنان و غرب ایستاده اند. بنابر این تیر دشمن به سنگ خورده و دیگر راهبرد و راهکاری برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارد. شاید اینگونه تصور شود که پس تنها گزینه غرب علیه ایران حمله نظامی خواهد بود، اما این تیر هم که بارها و سالهاست به عنوان گزینه روی میز برای آمریکا و اسرائیل مطرح است قابلیت اجرایی و عملی شدن ندارد. چون این تیری است که زننده را نیز مجروح می‌کند و چندین برابر آسیبی که به هدف می‌زند به زننده خسارت وارد خواهد کرد. بر همین اساس می‌بینیم که آمریکا با اکراه از حمله نظامی به ایران یاد می‌کند و اسرائیل نیز علی‌رغم نگرانی شدیدی که از توان دفاعی ایران دارد با احتیاط نسبت به این پروژه موضع می‌گیرد و اکثر کارشناسان و خبرگان سیاسی و استراتژیک غرب نیز آمریکا و غرب را از هر گونه حمله نظامی به ایران برحذر می دارند.
بنابر این ما باید به مرور شاهد عقب‌نشینی گام به گام غرب در برابر استقامت و پایداری ملت ایران باشیم.

 

https://shoma-weekly.ir/k7AmGA