نگاه

تکرار حتمی اشتباه آمریکا

مقام معظم رهبری: من می‌خواهم بگویم، الان هم دارید اشتباه می‌کنید، الان هم در جاهای مختلف این منطقه و بخصوص نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران مشغول اشتباه هستند، چند سال دیگر یک کس دیگری می‌آید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید، همچنان که شما امروز اشتباه گذشتگانتان را به رخ می‌کشید، بیدار شوید. از اشتباه خارج شوید، حقیقت را بفهمید که در منطقه اشتباهات بزرگی را دارید مرتکب می‌شوید
حمید رضا ترقی- موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر و دیدار با مسئولان نظام در خصوص توافق انجام شده در مذاکرات هستهای روشن کرد که مذاکرات و نتیجه آن در اصول و آرمان ها و برنامه نظام جمهوری اسلامی در سیاست خارجی و داخلی تاثیری ندارد و راه جمهوری اسلامی همان راه ترسیم شدهای است که رهبری آن را ترسیم و نقشه راه را مشخص فرمودهاند. معظم له فرمودند: چه این متنی که تهیه شده است در مجاری قانونی پیشبینی شده خود تصویب شود و چه نشود؛

1- اجر مذاکره کنندگان محفوظ است

آنها در طول این 12 سال در مسیر به ثمر رساندن اهداف ایران در مذاکرات تلاش کردهاند و قطعا بی خطا و اشکال نبودهاند ولی در مجموع آنچه به دست آمده چه به تصویب برسد و چه نرسد محصول زحمات دیپلماسی فعال و پرتلاش ایران است.

2- اجازه هیچ گونه سوء استفادهای از آن داده نخواهد شد

این سوء استفاده ممکن است برای خدشه وارد‌‌‌ کردن در اصول اساسی نظام اسلامی باشد، ممکن است بخواهند قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور را تضعیف کنند.

3- ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید؛ از ملت مظلوم فلسطین، از ملت مظلوم یمن، از ملت و دولت سوریه، از ملت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین اینها همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

4- سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد

ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقهای مذاکرهای نداریم. سیاست های آمریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد.

5-آمریکا آرزوی تسلیم شدن ایران در برابر خواستهای خود را به گور خواهد برد

همانطور که پنج رئیس جمهور آمریکا از اول انقلاب تا امروز به آرزوی تسلیم شدن جمهوری اسلامی در برابر خواستههای نامشروع خود نرسیدند، این بار هم بدانند که ایران تسلیم خواسته آنها نمیشودو به رجزخوانیهای آنها اهمیت نمیدهد و با اقتدار در برابر آنها میایستد.

این موارد چه توافق تصویب شود و چه نشود از مواردی است که تغییر نخواهد کرد.

آمریکا باز هم اشتباه میکند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اعترافات سران آمریکا نسبت به اشتباهات گذشته آنها نسبت به ایران از کودتای 28 مرداد تا کمک به صدام حسین و موارد دیگری که هنوز بدان اعتراف نکردهاند این اشتباهات عبارتند از:

- 25 سال حمایت از حکومت جابرانه پهلوی

- اعمال شکنجه و غارت و کشتار و جنایت در ایران

- از بین بردن عزت ملت ایران

- لگدکوب کردن منافع داخلی و خارجی ملت ایران

- حمایت از تسلط صهیونیست ها بر سرزمین های اشغالی

- نابود کردن هواپیمای مسافری ایرباس ایران

- حمایت از جنگ تحمیلی صدام علیه ایران

امروز هم در مورد ایران اشتباه میکنند و باید حقیقت را بفهمند و دست از اشتباهاتشان در منطقه بردارند.

1- اشتباه میکنند که تصور میکنند ایران با فتوای تحریم رهبری باز هم به دنبال سلاح اتمی است

2- اشتباه میکنند که تصور میکنند میتوانند با حمایت از داعش عراق را تجزیه کنند

3- اشتباه میکنند که تصور میکنند میتوانند دولت قانونی سوریه را سرنگون و حکومتی مطابق میل خود روی کار آورند

4- اشتباه میکنند که تصور میکنند با حمایت از دولت بحرین میتوانند مانع احقاق حق مردم آن کشور شوند

5- اشتباه میکنند که با سکوت در برابر جنایات عربستان و یمن میتوانند آینده آن کشور را به نفع خود رقم بزنند

6- اشتباه میکنند که با حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی میتوانند صلح و امنیت را در منطقه تضمین کنند

7- اشتباه میکنند که با صدور قطعنامه میخواهند ایران را از حمایت دوستان خود در مقاومت اسلامی بازدارند

8- اشتباه میکنند که فکر میکنند با حمایت از تروریسم در منطقه فقط امنیت کشورهای اسلامی را از بین میبرند و ناآرامی به کشورهای خودشان سرایت نخواهد کرد.

9- اشتباه میکنند که تصور میکنند میتوانند ایران را از صنعت هستهای محروم کنند

آری بقول مقام معظم رهبری؛ من میخواهم بگویم، الان هم دارید اشتباه میکنید، الان هم در جاهای مختلف این منطقه و بخصوص نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران مشغول اشتباه هستند، چند سال دیگر یک کس دیگری میآید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید، همچنان که شما امروز اشتباه گذشتگانتان را به رخ میکشید، بیدار شوید. از اشتباه خارج شوید، حقیقت را بفهمید که در منطقه اشتباهات بزرگی را دارید مرتکب میشوید. (27/4/94)

https://shoma-weekly.ir/CCJj5V