نگاه

توسعه‌یافتگی کامل در گروی سبک زندگی اسلامی

ما اگر در یک جامعه می‌خواهیم در توسعه یافتگی کامل قرار گیریم باید الگوی زندگی اسلامی در همه ابعاد و شئونات زندگی ما حاکم شود.

دکتر علی عباسپور طهرانی- فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی اسلامی، مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است به خصوص ما که در دانشگاه هستیم و با قشر جوان سر و کار داریم. بسیاری از خطاب‌ها و بیانات مقام معظم رهبری مستقیماً به ما برمی‌گردد و اگر مشکلاتی در جامعه وجود دارد حقیقتاً ما مقصر هستیم.

امیدواریم بتوانیم برنامه‌ها را به نحو احسن انجام دهیم و برای دغدغه‌های مقام معظم رهبری راه‌حل پیدا کنیم و تلاش کنیم رفتارمان در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. با گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی اگر کاستی‌هایی وجود دارد و اگر مشکلاتی هست، به برنامه‌ریزیهای ما در همه سطوح برمی‌گردد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر دیده‌بانی فرهنگی که باید داشته باشد، مجلس شورای اسلامی به خاطر کمیسیون فرهنگی که دارد، آموزش و پرورش که باید به کودکان آموزش‌های لازم را بدهد، وزارت علوم و دانشگاهیان که وظیفه پرورش استعدادهای جوانان را دارند و همه مسئولان در دستگاه اجرایی باید کاستی‌هایی را که می‌بینند برای آن راه حل پیدا کنند.

ما تشکیلات عظیمی برای بیماری‌های جسمی داریم، برای بحث بهداشت، وزارت بهداشت و پزشکان را داریم، ولی متأسفانه در بحث بیماریهای روانی که منشأ آن فاصله گرفتن از سبک زندگی است، چنین مکان‌هایی وجود ندارد. این همایش‌ها نباید به برگزاری یک نشست و ارائه چند مقاله منجر شود، از دل چنین همایش‌هایی باید راه حل‌ها و برنامه ریزیهایی برای رفع مشکلات بیرون آید.

بعد از نامگذاری‌ سال‌های مختلف توسط مقام معظم رهبری، یک شور و هیجان فراوان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت می‌بینیم، ولی بعد از آن کم‌کم فراموش می‌شود، این‌‌ همان چیزی است که رهبری فرمودند به این سمینار‌ها و نشست‌ها اکتفا نکنید و باید این‌ها خروجی داشته باشد.

‌انشاءالله نشست‌ها در این زمینه بتواند در رابطه با سبک‌های زندگی اسلامی که واقعاً برای ما ضروری است موفق باشد. ما اگر در یک جامعه می‌خواهیم در توسعه یافتگی کامل قرار گیریم باید الگوی زندگی اسلامی در همه ابعاد و شئونات زندگی ما حاکم شود.


https://shoma-weekly.ir/CLwZoW