نگاه

توافق با آمریکایی‌ها موجب امضا برجام شد

هم اکنون اگر آمریکایی‌ها به برجام و تعهداتشان متعهد نباشند برجام یعنی هیچ! و این سخن آقای رئیس‌جمهور تناقض دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هم اکنون اگر آمریکاییها به برجام و تعهداتشان متعهد نباشند برجام یعنی هیچ! و این سخن آقای رئیسجمهور تناقض دارد.

محمدرضا ملکشاهی راد، نماینده مردم خرمآباد در گفتگو با خبرنگار «شما» در خصوص ارتباط آمریکا و برجام گفت: برجام از همان روز اول به آمریکاییها گره خورده بود و آن 5 کشور اروپایی به این مسئله اقرار میکردند. به طوری که دائما میگفتند؛ شما باید مشکل خود را با آمریکا حل کنید.

وی افزود: این نشان میدهد که اصل قضیه در آن حوزه، دشمنی آمریکاییها با ما بود. بنابراین نمیشود که آمریکاییها را جدای از برجام دانست؛ اگر قرار بود در مذاکرات حرف اصلی را آمریکاییها بزنند و حتی ما به صورت اختصاصی با آنها مذاکره کنیم، این حضور جدایی از برجام نیست. نهایتا توافق با آمریکاییها موجب امضا برجام شد.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: هم اکنون اگر آمریکاییها به برجام و تعهداتشان متعهد نباشند برجام یعنی هیچ! و این سخن آقای رئیسجمهور تناقض دارد.

وی یادآور شد: البته آمریکاییها هرگز نمیخواهند با ایران سرسازش داشته باشد؛ او اصلا نمیخواهد با مردم دنیا مسالمتآمیز زندگی کند. چه برسد به جمهوری اسلامی ایران که اختلافات ماهوی با هم دارند و به هیچ عنوان دنبال روابط مسالمتآمیز نیست؛ لذا اصل اجرائیات برجام نیز برعهده آمریکایی‌‌ها بوده است.

نماینده مردم خرمآباد ادامه داد: اگر دولت راست میگویند، چرا اروپاییها هرکدام میگویند، ما دنبال این هستیم که به برجام عمل کنیم؛ اما موانع آمریکاییها برداشته نشده؛ اگر اروپاییها به امضا خودشان متعهدند و میتوانند بدون حضور آمریکا به برجام عمل کنند، تحریمهای بانکهایشان را بردارند. اگر آمریکاییها به تعهداتشان عمل نمیکنند حداقل اروپاییها عمل کنند.اگر آمریکاییها کدخدای آنها نیست و حرف اول وآخر را در برجام نمیزند؛ پس آنها به برجام عمل کنند و آمریکاییها را تنها بگذارند؛ این موضع درستتر نیست؟

https://shoma-weekly.ir/CF5plz