نگاه

تمدن نوین اسلامی راهی به سوی ظهور

مجاهداتی که رزمندگان ما در راه استقرار این نظام انجام دادند و جانفشانی که شهدای مدافع حرم اکنون در برابر طاغوت و خبیثان عصر ما انجام می دهند، همه به خاطر این است که راه برای ما روشن بشود؛ مسیر حقّ و عدالت برای مردم دنیا روشن بشود.
حجت الاسلام ذاکری- هدف از بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آل وسلم، مبارزه با طاغوت و برگرداندن بشر به همان فطرت اصلی و پاکی است که خداوند در وجود او به ودیعه نهاده است؛ فطرتی که انسان را متوجه خداوند تبارک و تعالی می کند و پیمودن راه صلاح و سعادت در میان جامعه بشری را منجر می شود. یکی از رسالت های اصلی حرکت انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی هم همین بوده است؛ یعنی انقلاب ما در راستای بعثت قرار دارد و ما به دنبال این هستیم که تمام مردم مسلمان دنیا و سپس آحاد مردم دنیا را از این حقیقت مطلع کنیم و برای نجات بشر و زمینه سازی برای استقرار نظام اسلامی که همان دولت عالم گیر حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء است زمینه سازی کنیم؛ و این همان خیرخواهی برای تمام بشر است. درواقع همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ما حتی برای آن کسانی که الان دچار طاغوت هستند و حتی برای خود سردمداران رژیم های مختلف نیز دعا می کنیم که خداوند تبارک و تعالی آنها را هدایت کند تا از مسیر غلط خود برگردند. در هر صورت، حرکت در راستای ایجاد تمدن اسلامی، همان مسیری است که امام امت رضوان الله تعالی علیه در پیش گرفت؛ ایشان در دهه 40 خطاب به مرحوم عسکراولادی فرموده بودند که؛ ما به دنبال این هستیم که ابتدا کشور خودمان را اسلامی کنیم، بعد منطقه خودمان را و بعد جهان را اسلامی کنیم و سپس خدمت مولایمان امام زمان(عج) عرض کنیم که آقاجان جهان منتظر توست تشریف بیاور و ظهور کن.

مقام معظم رهبری فرمودند که در خصوص نهضت جهانی امام خمینی(ره)، پنج مرحله پیش رو داریم؛ مرحله اول از بین بردن طاغوت و ایجاد انقلاب است، مرحله دوم استقرار نظام اسلامی است، مرحله سوم ایجاد دولت اسلامی است، مرحله چهارم ایجاد جامعه اسلامی و مرحله پنجم صدور اسلام و انقلاب و ایجاد جهان اسلامی است و این همان تمدن عظیم اسلامی است که مقدمه آن، ایجاد دولت اسلامی است. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، ما در این مرحله هستیم

و همه این مراحل، ان شاءالله منجر به مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداء خواهد شد، که هدف از بعثت تمام انبیاء الهی، رسیدن به این مرحله بوده که دنیا از وجود مبارک حضرت ولی عصر ارواحنا فداء استفاده کند و چتر عدالت گستری بر سرتاسر گیتی سایه بیفکند؛ آن وقت است که انسان ها مسیری که هدف خلقت شان بوده را طی کرده اند. لذا جا دارد که انسان ها جان شریف خودشان را در این راه که استقرار نظام اسلامی است بدهند و جانهایی که در این مسیر نثار شده و خونهایی که ریخته شده، راه را برای خیلی ها روشن خواهد کرد و ان شاءالله همانگونه که وعده داده شده که «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا»؛ یعنی اگر ما در راه خدا جهاد کنیم و به پا خیزیم و وظیفه مان را انجام دهیم، خداوند راه را به ما نشان خواهد داد. مجاهداتی که رزمندگان ما در راه استقرار این نظام انجام دادند و جانفشانی که شهدای مدافع حرم اکنون در برابر طاغوت و خبیثان عصر ما انجام می دهند، همه به خاطر این است که راه برای ما روشن بشود؛ مسیر حقّ و عدالت برای مردم دنیا روشن بشود. لذا مرحله دولت سازی که ما اکنون در آن قرار داریم، برای این است دولت اسلامی را در مملکت خودمان و در سایر ممالک مستقر کنیم؛ این همان پیام اصلی بعثت است؛ یعنی مبارزه با طاغوت و برگرداندن مردم به فطرت الهی خود و طی کردن مسیر صلاح و سعادت. همه ما مکلف هستیم که در این راه تلاش و مجاهده کنیم و بستر را برای مولا و آقایمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداء آماده کنیم تا ان شاءالله در سایه سار حکومت عدل الهی، مردم بتوانند در مسیر اصلی که همان مسیر سعادت است قرار بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/12vFlZ