نگاه

تقویت جایگاه مجلس با ریاست میرسلیم

حزب مؤتلفه اسلامی در مشاورات درون حزبی و برون حزبی به نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد کرد شخصیتی چون سید مصطفی میرسلیم می‌تواند در این دوره از مجلس شأن و جایگاه مجلس را تقویت کند

مجتبی همدانی- مجلس یازدهم با ترکیبی استثنایی در مقایسه با ده دوره گذشته در جمهوری اسلامی ایران وظایف ویژهای را به عهده دارد. مهمترین ویژگی این مجلس این است که افراد برجسته و دارای تجربه مدیریتی، حقوقی و اقتصادی به عنوان نماینده انتخاب شدهاند. مردم به این مجلس که بتواند تحول مهم و سرنوشتسازی در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند و پاسخگوی مطالبات معیشتی و اقتصادی آنها باشد امید دارند. ضمن اینکه مردم امید زیادی دارند که مجلس یازدهم در عین حال که نواقص مجلس دهم را تکمیل میکند بعد نظارتی و قانونگذاری دقیقی را پیگیری کند تا بتواند دولت را در اجرای وظایفش کمک و حتی مجبور کند.

از لحاظ بینالمللی نیاز داریم مجلس یازدهم بتواند خسارتهای ناشی از مدیریت ناکارآمد برجام را برطرف کند. برجام چه خوب و چه بد بار سنگینی را بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است. مجلس یازدهم باید بتواند در این باره راهکارهای اساسی ارائه کند تا کشور بتواند از این قرارداد هر چند بد استفادههایش را بکند.

رئیس مجلس به علت اینکه مجلس متشکل از نمایندگان برجسته و شخصیتهای مختلفی است باید شخصیت کارآمدی باشد که بتواند تمامی ظرفیتها و نیروهای مجلس را به کار بگیرد و متمرکز کند. رئیس مجلس باید نواقصی را که قبلاً مشاهده میشد برطرف و برآیند منطقی نظرات نمایندگان را بیان کند و مطالبات نمایندگان را که به تعبیر حضرت امام عصاره فضایل ملت هستند در جایگاههای مختلف مطرح کند. ریاست مجلس بهجای حاکم کردن نظرات و اراده شخصی خود باید توجه کند او از جانب 290 نفر نماینده ملت باید سخنگوی آنها باشد و به صورت منطقی مطالبات آنها را که مطالبات برحق ملت است در مجاری خودش جاری کند و در این زمینه منشأ اثر باشد.

در خصوص رئیس مجلس باید به نمایندگان این حق داده شود که بر اساس شناخت واقعیشان رئیس مجلس را انتخاب کنند و در این زمینه هرگونه دخالت خارج از اراده نمایندگان مجلس باید نفی شود.

حزب مؤتلفه اسلامی در مشاورات درون حزبی و برون حزبی به نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد کرد شخصیتی چون سید مصطفی میرسلیم میتواند در این دوره از مجلس شأن و جایگاه مجلس را تقویت کند و اگر در دورههای گذشته مجلس به این شأن و جایگاه خدشهای وارد شده است آن را اعاده کند تا ما شاهد مجلسی قوی باشیم که مطالبات مردم را محقق سازد و از طریق نظارت و قانونگذاری دولت را مقید به انجام امور در چهارچوب خواسته ملت کند.

میرسلیم با توجه به ویژگیهای برجسته و تجارب مختلفش در بخشهای مختلف نظام در امور فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و جایگاه نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات شایانی کرده است و میتواند در مجلس یازدهم به عنوان رئیس مجلس مأموریت ویژه تقویت شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی را در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام بدهد.

https://shoma-weekly.ir/Nu1RWV