نگاه

تفاوت ماهوی ترور و اجرای حکم الهی

جریان کتاب آیات شیطانی یک مسئله حساب شده بوده و جریان فردی نبوده است. از وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید کارشناسان و ناظران سیاسی غرب پیش‌بینی کردند که اسلام تبدیل به حکومت جهانی خواهد شد.جهان‌خواران تجربه داشتند اگر اسلام در کشوری نفوذ کند دست آنها را قطع می‌کند و اجازه تعدی به حکومت‌ها را نمی‌دهد.
حجتالاسلام سید حمید روحانی- حکم اعدام سلمان رشدی، صرفا نظریه شخصی امام راحل نبود. حکم جهانی و مورد وثوق همه جهان اسلام است. صدور حکم اعدام برای سلمان رشدی برگرفته از آیات و روایات قرآنی بود، مبارزه با ظلم در حکم امام برگرفته از آیات صریح قرآن بود. حکم امام درباره سلمان رشدی نه تنها نظریه علمای شیعه است بلکه علما سنی نیز در این باره با امام راحل هم نظر هستند و امام رضا(ع) نیز درباره توهین به مقدسات نیز روایت دارند که افراد توهین کننده به مقدسات باید اعدام شوند.

فلسفههای دنیا درباره ارتداد و خدشهدار کردن ادیان با مسلمانان هم نظر هستند و اگر فردی به دین تعرض کرد، حکم آن مرگ است. این حکم با ترور تفاوت ماهوی دارد. در ترور، به مفهوم قتل غافلگیرانه بوده و مسئله از قبل مشخص نیست و چون به صورت کور اجرا می شود ممکن است افراد بی گناه هم کشته شوند اما در احکامی مانند حکم سلمان رشدی، موضوع از قبل مشخص شده و هر فردی که اهانت کرده، میداند که حکم آن مرگ است.

بسیاری از مسئولان کشورهای اسلامی حکم امام راحل را تأیید کردند و علمای شیعه و سنی حکم امام خمینی(ره) را تأیید کردند و فتوای شخصی امام خمینی (ره) نبود و مسئله جهانی و مورد تأیید بود و با ترور تفاوت دارد و حکم فردی و شخصی نیست. جریان کتاب آیات شیطانی یک مسئله حساب شده بوده و جریان فردی نبوده است. از وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید کارشناسان و ناظران سیاسی غرب پیشبینی کردند که اسلام تبدیل به حکومت جهانی خواهد شد.جهانخواران تجربه داشتند اگر اسلام در کشوری نفوذ کند دست آنها را قطع میکند و اجازه تعدی به حکومتها را نمیدهد. در نخستین گام تلاش کردند که جلوی گسترش حجاب را در کشورها بگیرند، سعی کردند برای مسلمانها در کشورهای غربی ناامنی ایجاد کنند در خیابانها به مسلمانان تعرض کردند. سعی کردند اسلام را در بین دانشآموزان زیرسؤال ببرند و در مدارس انگلیس خواندن درس مسیحیت را برای مسلمانان اجباری کردند. با هر وسیله تلاش کردند که نفوذ اسلام را کمرنگ کنند، فیلمهای مبتذل و خشونت بار علیه اسلام درست کردند و صدها مقاله علیه اسلام و ایران نوشتند و اسلام هراسی را در جهان تبلیغ کردند

- با ساخت فیلمهای مبتذل و خشونت بار علیه ایران اسلامی خواستند بمبارانهای تبلیغی علیه ایران ایجاد کنند، شیوههایی نظیر ادعای دروغین اعدام کردن زنان باردار در ایران و مواردی از این دست، بخشی از توطئههای استکبار برای ایجاد هراس در بین کشورها از ایران بوده است.

به صحنه آوردن بنلادن نیز از برنامههای کاری آنها بود و این موضوع را قبل از انقلاب در برنامه کاری خویش قرار دادند و سعی داشتند افرادی مانند بنلادن را در برابر امام خمینی(ره) معرفی کنند.

تلاشها برای کمرنگ کردن انقلاب واسلاماست.اسلامهراسی محور فعالیت آنها بود. غربیها به این نتیجه رسیدند که آلسعود نمیتواند منافع اسرائیل را حفظ کند و تلاش دارند با خونریزی در کشورهای اسلامی جریان انقلاب فلسطین را کمرنگ کنند. مثلا جریان داعش و النصره ماموریت بدنام کردن اسلام را در برنامه کاری خویش قرار دادند.

امام خمینی (ره) در صدور حکم نه تنها حکم اعدام برای سلمان رشدی بلکه برای افرادی که اقدام به انتشار این کتاب کردند نیز باید اجرا میشد. امام خمینی (ره) در پیام خویش نویسنده و ناشران مطلع از محتوای کتاب را به اعدام محکوم کرد و اگر این حکم به درستی اجرا میشد، توطئههای استکبار در برابر جهانی شدن اسلام متوقف میشد و کسی را جرئت انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) نبود و شاهد این همه تحرکات علیه اسلام نبودیم و دیگر نشریهای مانند شارلی ابدو به خود اجازه تعرض به اسلام را نمیداد.

امروز وظیفه همه کسانی که دوستدار اسلام هستند باید نسبت به اجرایی کردن حکم امام خمینی (ره) درباره ناشران این کتاب و توهین کنندگان به مقدسات اقدام کنند. آن وقت ناشران سودجود که با چاپ این کتاب به دنبال سودجویی هستند، به دنبال چاپ اینگونه نشریات نخواهند بود.

از دولتمردان انتظار نیست که در این زمینه گام بردارند، بلکه مردم انقلابی و حزباللهی، همانانی که با وجود مشکلات روزمره در زندگی در روز 22 بهمن برای سربلندی اسلام و ایران در صحنه حاضر شدند باید نسبت به اجرای این حکم اقدام کنند.

https://shoma-weekly.ir/uBqvNY