نگاه

تغییر نگاه غرب به سوریه

گروه های تروریستی اصطلاحا هر چه قدر حجیم تر و بزرگتر و قدرتمندتر شوند از مدار یا از مسیر اشراف خارج می شوند و کنترل آنها بسیار مشکل می شود، حال آنها در تلاشند که با دولت های بزرگی مثل روسیه ، ایران و خود سوریه همکاری کنند.
دکتر حسن لاسجردی- بعد از تحولات چند ماه اخیر یعنی تغییر آرایش نظامی، پیروزی هایی که نیروهای سوری علیه تروریستها به دست آوردند و مهمتر از همه اینها بحث های مربوط به گفتگوهای سیاسی که انجام شد مسیر پیشروی سوریه را به سمتی برد که جبهه عربی-غربی مجبور شد بحث براندازی بشار را کنار بگذارد و روند سیاسی را انتخاب کند. از همه این عوامل مهمتر ورود ایران و روسیه برای بر هم زدن جریان ضد سوری و تثبیت جایگاه دولت قانونی سوریه بود .

به نظر می رسد فضای کلی نگاه غرب و آمریکایی ها نسبت به سوریه عوض شده است و دیگر آنها شعار براندازی بشار اسد را نمی دهند، یا اگر چه نگاه مثبتی به مقاومت ندارند ولی دیگر درباره آن اظهار نظر سریع و خشن نمیکنند و به گمان من سعی دارند معارضین را مجاب کنند تا سر میز گفتگو بنشینند، به نوعی دارند به آنها فشار وارد می کنند . بعد از جریان گفتگوهای ژنو آنها هم همکاری کردند ، اما در حال حاضر کاری که آمریکایی ها دارند انجام می دهند این است که، اولا تلاش می کنند در موضوع مبارزه با تروریسم به جهت حرف هایی که قبلا گفته اند نقش خود را فعال تر کنند.

ثانیا آنها به این نتیجه رسیدند که گروه های تروریستی اصطلاحا هر چه قدر حجیم تر و بزرگتر و قدرتمندتر شوند از مدار یا از مسیر اشراف خارج می شوند و کنترل آنها بسیار مشکل می شود، حال آنها در تلاشند که با دولت های بزرگی مثل روسیه ، ایران و خود سوریه همکاری کنند.

ثالثا بحث پایان کار دولت اوباماست و آنچه که مسلم است این است که حزب دموکرات و نماینده در حال حاضر این حزب اگر توفیقی برای انتخابات آینده داشته باشد حتما باید به بعضی از بحران ها و نقشی که حزبش در این بحران ها داشته پاسخ دهد. در حال حاضر ترامپ به عنوان نماینده جمهوریخواه و مخالف دموکرات ها دارد از بحث ایران ،سوریه و همه اتفاقاتی که آمریکا در آن نقشی داشته علیه آنها استفاده میکند لذا دموکرات ها باید یک برگ برنده یا یک دلیل قابل قبول برای توجیه افکار عمومی داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/cepuv5