ادب و هنر

تصمیم گیری استراتژیک

کتاب تصمیم‏گیری استراتژیک، یکی از کتاب‏هایی است که به عنوان منبع برای کمک به نویسندگان مقالات پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با رویکرد جامعه و دولت زمینه‏ ساز معرفی شده است

کتاب تصمیم‏گیری استراتژیک، یکی از کتاب‏هایی است که به عنوان منبع برای کمک به نویسندگان مقالات پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با رویکرد جامعه و دولت زمینه‏ ساز معرفی شده است. کتاب تصمیمگیری استراتژیک، در هفت فصل با موضوع تصمیم‏گیری استراتژیک کلان کشور بر مبنای موعودگرایی شیعه تدوین شده است. هفت فصل این کتاب عبارتند از:

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: چارچوب مفهومی شامل شش گفتار به شرح: گفتار اول: تصمیم‏گیری استراتژیک، گفتار دوم: سیاست‏گذاری عمومی، گفتار سوم: تصمیم‏گیری استراتژیک در حوزه سیاست‏گذاری عمومی، گفتار چهارم: چشم‏انداز، گفتار پنجم: مدیریت اسلامی و گفتار ششم: رسانه.

فصل سوم: فرجام‏شناسی و آینده‏نگری

فصل چهارم: مدل‏های تصمیم‏گیری استراتژیک در حوزه سیاست‏گذاری

فصل پنجم: انتظار موعود

فصل ششم: افق جهانی

فصل هفتم: نتیجه‏گیری و پیشنهادها.

گفتنی است که مهم‏ترین اهداف این کتاب نیز عبارتند از: شناسایی محورهای اساسی مدل تصمیم‏گیری استراتژیک کشور در حوزه سیاست‏گذاری و طراحی مدل تصمیم‏گیری استراتژیک کشور در حوزه سیاست‏گذاری. مؤلف برای نیل به این اهداف بسان یک تحقیق علمی با 3 سؤال و فرضیه  مولفه های مهم مدل تصمیم گیری استراتژیک در حوزه سیاستگذاری کدامند؟ وجه ممیزه اساسی مدل تصمیم گیری استراتژیک کشور در حوزه سیاستگذاری چیست؟ تفاوت مدل تصمیمگیری استراتژیک کشور در حوزه سیاست گذاری با مدل های موجود چیست؟ کار خود را آغاز کرده است.در پاسخ به سؤالات مذکور و بر اساس مطالعات اولیه، فرضیه‏های تفکر مهدویت وجه ممیزه اصلی مدل تصمیم‏گیری استراتژیک کشور در حوزه سیاست‏گذاری است، تصویرپردازی، استراتژی انتظار و واکنش فوق فعال در برابر تحولات جهانی از مهم‏ترین مؤلفه‏های مدل تصمیم‏گیری استراتژیک کشور در حوزه سیاست‏گذاری هستند، مدلهای موجود تصمیم‏گیری استراتژیک در حوزه سیاست‏گذاری عمدتاً بر آینده‏سازی مبتنی است، ولی مدل تصمیم‏گیری استراتژیک کشور در حوزه سیاستگذاری بر آینده‏نگری الهی مبتنی است.این کتاب که به مطالعه موردی رویکرد موعود گرایی شیعه می‏پردازد تألیف دکتر غلامرضا گودرزی، در شمارگان 1000 نسخه و 269 صفحه و به همت انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‏السلام انتشار یافته است.

https://shoma-weekly.ir/T96GrN