نگاه

تداوم چالش‌ها با استکبار جهانی

رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند:" چالش‌های ملت ایران و استکبار جهانی تمام نخواهد شد و این زورآزمایی ملت را روز به روز قویتر می‌کند."حقیقت آن است مجموعه حرکاتی که دولت متجاوز آمریکا طی 50 سال گذشته با ملت مظلوم ایران داشته حتی یک لحظه از خصومت ورزی دست برنداشته است. هیچ آثاری از کوتاه آمدن، متنبه شدن و عقب نشینی از مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران دیده نمی‌شود. بنابراین ملت ایران راهی جز مقاومت و مقابله با توطئه‌های آمریکا ورژیم صهیونیستی ندارد.
محمد کاظم انبارلویی- رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند:" چالش‌های ملت ایران و استکبار جهانی تمام نخواهد شد و این زورآزمایی ملت را روز به روز قویتر می‌کند."حقیقت آن است مجموعه حرکاتی که دولت متجاوز آمریکا طی 50 سال گذشته با ملت مظلوم ایران داشته حتی یک لحظه  از خصومت ورزی دست برنداشته است. هیچ آثاری از کوتاه آمدن، متنبه شدن و عقب نشینی از مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران دیده نمی‌شود. بنابراین ملت ایران راهی جز مقاومت و مقابله با توطئه‌های آمریکا ورژیم صهیونیستی ندارد. این تجربه گرانسنگ را هم ملت ایران دارد که هر وقت یک قدم عقب‌نشینی کرده آنها صدها قدم جلو آمده‌ اند و هر وقت یک قدم پیشروی یا مقاومت کرده آنها دهها قدم عقب نشسته‌اند. از سوی دیگر ادامه چالش‌ها به‌عنوان یک تهدید امروز به‌صورت یک فرصت برای پیشرفت همه  جانبه کشور در آمده است. ملت ما این دستاورد را فراموش نمی‌کند. امروز این دستاورد در برابر ملت‌های جهان است. آنها هم فهمیده‌اند زندگی بدون سلطه آمریکا بسیار آبرومندانه تر و شیرین‌تر از هر چیزی است که فکر می‌کنند.
اختلاف و گریبانگیری
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در این دیدار فرمودند؛" اختلاف نظر بین مسئولین همیشه وجود داشته است اما این اختلاف نباید به اختلاف عمل، گریبانگیری و مچ‌گیری در مقابل چشم مردم تبدیل شود. اختلاف بین مسئولین و بویژه کشاندن آن میان مردم مضر است"
طی 30 سال گذشته در مورد نحوه اداره کشور و تعامل قوا و نیز مسئولان همواره اختلاف بوده است. راه‌حل رفع اختلافات و برون رفت از انسداد در قانون اساسی مشخص است. حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه و حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست،  از وظایف صریح رهبری وفق بندهای 7 و 8 اصل 110 قانون اساسی است. هر کس بخواهد خارج از این چارچوب برای حل معضلات و حل اختلافات راه‌حل پیدا کند معلوم است از راه‌هایی می‌خواهد استفاده کند که قانونی نیست.
 رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولان تذکر داده‌اند که اختلافات خود را به میان مردم نکشید و از راه‌های قانونی عمل کنید حتی یک‌بار تصریح فرمودند حرام است اختلافات را به میان مردم ببرید. مردم از مسئولان انتظار دارند در کادر وظایف خود انجام وظیفه کنند و بنای مداخله در وظایف یکدیگر را نداشته باشند. اگر طی ماه‌های آینده مشاهده ‌شود کسانی اصرار دارند اختلافات را به خارج از مکانیسم‌های قانونی بکشانند ممکن است مصداق آن بیان اول رهبری باشند ومردم از آن بوی خیانت استشمام کنند.
خیانت
 رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند:
" از امروز تا روز انتخابات هرکس احساسات مردم را در جهت اختلاف به‌کار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده است."
ایشان همچنین در تبیین راهبرد نظام در خصوص انتخابات آینده در سفر به استان خراسان شمالی مطالب مهمی را هم یادآور شدند.
ایشان فرمودند ؛
 انتخابات باید آرام و بدون جنجال آفرینی باشد.
- حضور مردم در انتخابات باید گسترده باشد.
- نتایج انتخابات باید مصون کننده باشد.
- کسانی‌که صالح و دارای اهلیت هستند وارد عرصه انتخابات شوند.
- طرفین رقابت همدیگر را شیطان اکبر ندانند.
طبیعی است انتخابات با این طراحی تضمین کننده امنیت و مصالح ملی است. اما دشمنان اسلام وایران می‌خواهند انتخابات را به صورت تهدیدی برای امنیت ملی در آورند. بنابراین اختلاف افکنی به جای رقابت سالم برای دشمن یک راهبرد است.
بدون شک ما یک انتخابات پرشور و رقابتی را در پیش خواهیم داشت . دشمن سعی خواهد کرد"دُز" رقابت را طوری تنظیم کند که به اهداف خائنانه خود برسد. کسانی‌که در راهبرد دشمن گام برمی‌دارند سعی می‌کنند احساسات مردم  را به سمت و سوی ایجاد اختلاف هدایت کنند. اختلاف را به شکاف امنیتی تبدیل نمایند و به اهداف خود برسند.
مردم با بصیرت خود این‌روزها رفتار گروه‌ها و احزاب و رسانه‌ها و مسئولان را رصد می‌کنند . اگر کسی را مشاهده کنند که در جهت ایجاد اختلاف گام برمی‌دارد قطعا مهر خائن به پیشانی او خواهند زد.
https://shoma-weekly.ir/QSfGBE